چاپ خبــر
معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم:

۳ هزار فرهنگی می‌توانند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳ هزار نفر از فرهنگیان واجد شرایط در کشور امسال می‌توانند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، سید‌محمد بطحایی اظهار داشت: در سال 93 حدود 4 هزار نفر از فرهنگیان که به دلایل مختلف مشکل داشتند و درخواست بازنشستگی پیش از موعد کرده بودند، بازنشسته شدند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت باقی مانده حدود 3 هزار نفر دیگر نیز تا اول مهر بازنشسته پیش از موعد خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: وضعیت درخواست این افراد برای بازنشستگی تا اول مهر ماه مشخص خواهد شد و در طول سال تحصیلی بازنشستگی اتفاق نخواهد افتاد.

بطحایی به استخدام 5 هزار نیرو در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: مجوز لازم برای جذب 5 هزار نفر از سازمان مدیریت اخذ شده که در 2 تا 3 هفته آینده ضوابط آن به سازمان مدیریت ارائه می‌شود و پس از تائید، آزمون استخدامی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت:تلاش داریم تا قبل از سال تحصیلی جدید آزمون استخدامی برگزار شود و پذیرفته شدگان از اول مهر در دانشگاه فرهنگیان به یک سال مشغول تحصیل شوند و سپس به صورت پیمانی جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت: با اصلاح ساماندهی نیروی انسانی در تامین نیرو از طریق حق التدریس مشکل کمبود را برای سال تحصیلی آتی برطرف می‌کنیم.

Go to TOP