چاپ خبــر

مسئولین استانی حق آشکار مردم فریدونشهر را پایمال نکنند

امام جمعه شهرستان فریدونشهر از بی توجهی مسئولان استانی به مشکلات مردم فریدونشهر برای تامین آب کشاورزی خود انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر – پونه زار؛ امام جمعه شهرستان فریدونشهر در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات کمبود آب بسیاری از مزارع شهرستان فریدونشهر در این روزهای گرم تابستان، اظهار داشت: متاسفانه در سالیان اخیر و بعد از انتقال آب چشمه لنگان با حقر تونل، مزارع وسیعی دچار کمبود آب شده اند که تا مرز خشک شدن پیش رفته اند که این مسئله برای منطقه محروم فریدونشهر به هیچ عنوان مناسب و شایسته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل سیاوشی در ادامه اظهار داشت: قول ها و وعده های زیادی را مسئولین استانی برای حل این مشکلات هر ساله داده ند که متاسفانه هیچ کدام از انها عملی نشده است و تمام رایزنی ها و مصوبات جلسات مختلف تا به امروز به دلیل کم توجهی عمدی مسئولان استانی انجام نشده است و پیگیری های نماینده مردم و مسئولین شهرستان نیز بی اثر مانده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان استانی حق آشکار مردم شهرستان فریدونشهر را در مسئله تامین  حق آبه مصوب دولت را ندهند باید منتظر کوچ مردم روستا ها و شهرهای شهرستان به سمت اطراف اصفهان باشند که می تواند مشکلات متعددی را برای استان به همراه داشته باشد.

وی صبر مردم و مسئولین شهرستان فریدونشهر را در تحمل این کم توجهی ها بالا دانست و از مسئولین استانی که در این امر کوتاهی می کنند خواست با عملی کردن خواسته های به حق مردم شهرستان فریدونشهر در مسئله آب، از نا امیدی و بی اعتمادی مردم به مسئولین جلوگیری کنند.

 

 

  1. behnam گفت:

    وقتی استان اینگونه در حق ما ظلم می کند انتظار وضعیت بد آب در اصفهان را هم داشته باشد.
    چندین سال پیش وقتی بزای اولین بار زاینده رود خشک شد استاندار وقت در یک برنامه رادیویی گفت با اجرای طرح چشمه لنگان مشکل خشک شدن رودخانه برای همیشه حل می شود . اما چند سال بعد دوباره رودخانه خشک شد . این بار گفتند با اجرای طرح خدنگستان مشکل برای همیشه حل می شود . و دیدیم که با اجرای این طرح هم مشکل باقی ماند.
    بله تا زمانی که همه امکانات و زمینه های اشتغال فقط در اصفهان و چند شهر اقماری آن باشد باید هم با کمبود آب مواجه شوند.تا زمانی که بعضی از شهرهای اطراف اصفهان با رشد جمعیت چند ده برابری در طی چند سال روبرو می شود البته آب مصرفی کم می آید . آقایان مسوول استانی ، ظلم ،ظلم است . چه از جانب یک ابر قدرت باشد چه از جانب شما . تا زمانی که این ظلم ها ادامه دارد باید منتظر جواب خدا هم باشید.

  2. صالحی گفت:

    من درتعجب هستم که آیاکسی در رده های بالاترازاستانداری اصفهان نیست که این مساله ظلم درحق فریدونشهربه گوشش رسیده باشه؟!اگرکسانی بالاترازاستانداری اصفهان هستندکه به گوششان نرسیده،پس کم کاری ازمسولین فریدونشهربوده که این مساله رابه رده های بالاتراطلاع رسانی نکرده ودرانجام وظیفه خودکوتاهی کرده اندولی اگراطلاع رسانی ازطرف مسولین فریدونشهرانجام گرفته معلوم میشودکه دررده های بالاترازاستانداری هم به این مردم شریف وزحمتکش ظلم شده است.
    حرف من این است که چرابایدچنین رفتارزننده وظالمانه ای رااز رده های بالاترهم شاهدباشیم؟مگرفریدونشهردرهشت سال دفاع مقدس شهیدوجانباز نداده است؟مگرمردم این شهربرای این کشورنجنگیدند؟پس چراحق این مردم راباناجوانمردی پایمال کردند؟چرا؟
    ضمناازمسولین فریدونشهرخواهشمندم کسانی که احساس میکنندلایق مسولیتی که به آنها محول شده نیستند،از مسولیت خودکناره گیری کنندتاحق به حق داربرسد.ممنون

  3. با سلام به امام جمعه محترم فریدونشهر وسپاس ازاینکه هرازگاهی مشکل چندین ساله قطع آب کشاورزان چند روستا وبیش از53مزرعه این شهرستان ناشی از عملیات ویرانگرحفر تونل چشمه لنگان را مطرح می نمایند،وقتی مراجعات پی درپی وارسال نامه ها ورنج نامه های مردم علیرغم مصوبات قانونی وتعهدات رسمی مبنی برتامین آب برسرمزارع در(دادگاه بلخ )آب منطقه ای کوچکترین اثری ندارد وخودشان برای تعهدات کتبی شان پشیزی ارزش قائل نمی شوند!شایسته است مسولان اول شهرستان حتی درجسله ویزه شورای اداری موضوع را برسی ومطالبات بحق وقانونی مردم که بقول حجت الاسلام والمسلمین سیاوشی نماینده محترم ولی فقیه درشهرستان فریدونشهر”به دلیل کم توجهی عمدی مسولان استانی انجام نشده است “بطورجدی پیگیری ورسیدگی شود بالاخره درجائی ازاین مملکت باین ستم آشکارچندین ساله رسیدگی خواهدکرد!
    سال هاست فریادمان به اسمان رسید! پس چراکسی به دادما نمی رسد؟

  4. 1-مسئولین استانی فقط مفاد صورتجساتی که خودشان درباره اب فریدونشهر درسنوات قبل تصویب وامضا کرده اند اجرا کنند مردم فریدونشهر انتظار بیشتری ندارند
    2 به محیط زیست شهرستان اسیب نرسانند

Go to TOP