چاپ خبــر

روستای کلوسه فریدونشهر تخلیه نخواهد شد

نماینده مردم فريدون شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حادثه خیز و صعب العبور بودن منطقه دور افتاده، خواستار رسیدگی مجدانه به موضوع و رفع مشکل روستای کلوسه شد.

به گزارش پونه زار به نقل از ایسنا؛ محمد علي اسفنانی در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان فریدونشهر كه با دستور ایمن سازی روستای کلوسه برگزار شد، اظهار كرد: روند طی شده جهت اتخاذ تصمیم نهایی بسیار کند است.

هم‌چنین سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونشهر گفت: با توجه به بررسی تمامی جوانب و استماع نظر دهیار روستا، ارایه مستندات و مکاتبات و تأکید بر خواست مردم، گزینه جابجایی روستا به لحاظ حجم بالای اعتبار مورد نیاز، نبود مکان مناسب، بروز مشکلات اجتماعی و تجربه قبلی مربوط به ساخت شهرک زاگرس و عدم استقبال اهالی منتفی است و سعی می‌کنیم سایر گزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

یسلیانی خواستار تهیه گزارش فنی توسط تیم کارشناسی با محوریت مدیریت بحران استان اصفهان ضمن بازدید از روستای کلوسه در رابطه با کارهای انجام شده و مورد نیاز به منظور ایمن سازی بافت فیزیکی روستا جهت جلوگیری از ریزش مجدد سنگ با قید فوریت حداکثر ظرف 10 روز آینده شد.

وی گفت: با توجه به احتمال اینکه دپوی خاکی ایجاد شده در منطقه با انباشت روان آب‌های فصلی منجر به تهدید جهت جاری شدن سیل و تخریب روستا خواهد شد، آزاد سازی مسیر با محوریت بخشداری مرکزی  و با همکاری بنیاد مسکن ضروري است.

 وی درخصوص مکان پشتیبانی مشخص شده جهت توسعه بافت روستا به عنوان ذخیره مسکونی گفت: موضوع با برآورد کارشناسی و تعیین حجم عملیات به صورت ویژه در مدیریت بحران استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ايسنا؛ روستاي كلوسه در 165 كيلومتري شهرستان فريدونشهر و از مناطق برف خيز و كوهستاني استان اصفهان است که در سال‌های گذشته چندین بار بر اثر فرسايش سنگ بر روي ارتفاعات كوهستان و گسل زلزله و برف خيز بودن تپه‌هاي دامنه دار اين روستا به شدت دچار رانش شده و سنگ‌هايي به وزن بيش از 20 تن به ساختمان اهالي اين روستا پرتاپ شده است.

 

Go to TOP