چاپ خبــر

درخواست آیت‌الله طباطبایی‌نژاد از دولت برای رسیدگی به بحران آب اصفهان

امام جمعه اصفهان ‌گفت: مشکل بحران آب اصفهان مشکل تأمین آب 5 میلیون نفر شهروند است لذا‌ انتظار داریم ‌دولت تدبیر و امید‌ به وضعیت رسیدگی کند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به اینکه آقای جهانگیری بر مسئله جهانگردی و گردشگری در اصفهان تأکید دارند، اظهار کرد: استان اصفهان بدون آب مفهومی ندارد و مردم اصفهان به جای نشاط روزانه قصه بی‌آبی اصفهان و مناطق وسیعی را که مردم به وسیله آب زندگی و کشاورزی داشته‌اند و اکنون از آن محروم شده‌اند، می‌خورند.

وی ادامه داد: اصفهان را شهری با گنبدهای فیروزه‌ای و مناره‌های بلند و صفت‌های بسیار می‌خوانند، اما این روزها صفت خشکی، خشکسالی و بی‌آبی نیز به صفت شهر اصفهان اضافه شده است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان از جمله استان‌هایی است که در همه زمینه‌ها چه از نظر اعزام نیرو به جبهه‌های جنگ، چه از لحاظ تعداد شهید و از لحاظ مسائل اقتصادی همچون مالی جزو استان‌های برتر کشور است، اما یک چنین استانی که از لحاظ بحث مالی آن با 16 استان کشور تقابل می‌کند اکنون به یک شهری تبدیل شده است که مورد بی‌مهری واقع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در اصفهان عنوان کرد: شهری که زمانی نصف جهان بود، اکنون مورد بی‌مهری قرار گرفته است و این در حالی است که آرامش مردم شهر اصفهان در گرو همین زاینده‌رود است، اما می‌بینیم که در این روزهای اخیر نیز در برخی از نقاط اصفهان آب شرب قطع می‌شود و مردم بین 4 ساعت تا 10 ساعت نیز آب خوردن ندارند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: مشکل بحران آب اصفهان مشکل تأمین آب 5 میلیون نفر شهروند اصفهانی است و این در حالی است که حتی آب شرب اصفهان نیز به دلیل کمبود آب با مخلوط چاه همراه شده است و وقتی رودخانه آب نداشته باشد، شهرهای اطراف هم آب ندارند.

وی با اشاره به اینکه با گذری از شهرهای اطراف و روستاهای اطراف اصفهان متوجه این خشکسالی و بی‌آبی می‌شویم، متذکر شد: با کمال تأسف چاه‌های اطراف اصفهان خشک شده است و ما امید داریم مسئولان با توجه به اینکه استان اصفهان یک شهر صنعتی و نیز توریستی است نسبت به وضعیت اصفهان توجه داشته باشند.

وی در پایان عنوان داشت: انتظار می‌رود در دولتی که به نام دولت تدبیر و امید است رئیس جمهور به معاونان، به وزرا، به مسئولان، به استانداران تأکید کند که با روی باز از مردم استقبال کنند و برای مطالبه مردم نیز دری را نبندند، چراکه مسئولان نیز حق‌خواه حقوق مردم هستند.

Go to TOP