چاپ خبــر

خودباوری تنها راه نجات امت اسلامی است

امام جمعه اصفهان گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب دست دراز کردن مسئولان به سوی مستکبران غربی – آمریکایی ممنوع است و خودباوری و حرکت به سمت خودکفایی تنها راه نجات امت اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: به تعبیر روایات و احادیث، معنای تقوا دوری‌کردن از زمینه‌های گناه است.

وی بیان داشت: در فرازهای انتهایی نامه امیرالمؤمنین(ع) به امام حسن مجتبی(ع) پیرامون ارتباط با همسران و بانوان 8 نکته آمده است که لازم است توسط خطبا برای مردم به درستی تبیین شود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در طول تاریخ هم نسبت به حقوق و جایگاه زن تندروی و ظلم شده و هم چون شرایط امروز گروه‌های فراماسونری تفریط شده و زن و مرد را کاملا یکسان تلقی کرده، هر دو از این دیدگاه‌ها غلط است.

وی افزود: از منظر اسلام ارزش زن و مرد تنها یک چیز است و آن رعایت تقوای الهی است، امتیاز زن و مرد در نزد خداوند تنها پرهیزگاری است.

طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تاکید کرد: اول اسفندماه، روز شهادت نماینده امام راحل در سپاه پاسداران، شیخ‌ فضل‌الله محلاتی بود که به نام روز روحانیت نامگذاری شده است و بر این اساس انتظار می‌رود در چنین ایامی بزرگان به تبیین نقش روحانیت در جامعه اسلامی بپردازند.

امام جمعه اصفهان متذکر شد: روحانیت در این کشور همواره در تمام عرصه‌های اسلامی انقلابی همچون پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع از خاک میهن در 8 سال دفاع مقدس و مقابله با جنگ نرم پیشتاز بوده‌اند.

وی با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته خاطرنشان کرد: مشکل اصلی دشمنان اسلام و علی‌الخصوص مقامات آمریکایی و سران کفر با اسلام است و انرژی هسته‌ای و بنیه دفاعی ایران در موشک‌های بالستیک بهانه‌ای بیش نیست.

طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: مسلمانان وظیفه دارند، در برابر مستکبران و ظالمان بایستند و راهی جز این مسیر ندارند، غرض اصلی مقامات آمریکایی- غربی حذف و نابودی اسلام است.

وی ابراز کرد: طبق فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب دست دراز کردن مسئولان به سوی مستکبران غربی – آمریکایی ممنوع است و خودباوری و حرکت به سمت خودکفایی تنها راه نجات امت اسلامی ایران است.

امام جمعه اصفهان در پایان با اشاره مختصری به برگزاری سومین همایش اندیشه سیاسی اسلام به میزبانی اصفهان در هفته گذشته، گفت: تبیین جایگاه ولایت فقیه و بیان وظایف نمایندگان خبرگان رهبری برای مردم ضروری است.

Go to TOP