چاپ خبــر

بیش از ۵۰ ویژه برنامه مختلف در هفته دفاع مقدس در گلپایگان برگزار می شود

فرمانده سپاه گلپایگان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیش از 50 ویژه برنامه از 31 شهریور بمدت یک هفته در مناطق مختلف گلپایگان اجرا می شود.

به گزارش پونه زار به نقل از  پایگاه تحلیلی خبری گلپانا شهرستان گلپایگان؛محمداسماعیل علیشاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برنامه های گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز در حوزه بسیج شهید مدنی گلپایگان برگزار شد،اظهار داشت: نقش مردم و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس  به واسطه تعدد نیروها و محدوده جغرافیایی بی نظیر و کم نظیر است.

سرهنگ علیشاهی افزود: هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد که مردم با حضور به جا و به موقع در صحنه و با هدایت ولی امر خود می توانند با دست خالی در مقابل ابرقدرت‌ها بایستند و علی رقم تجهیزات مدرن و پشتیبانی جهانی به واسطه جانفشانی شهدا استقلال، امنیت و آزادی امروز را رقم زنند و حتی یک وجب از خاک میهن در اختیار دشمن قرار نگیرد.

 وی با اشاره به نقش مؤثر بسیج در دفاع مقدس، تصریح کرد: با ورود مردم و بسجیان در دفاع مقدس و همه جانبه شدن جنگ، شرایط بسیار تغییر کرد و ما شاهد پیروزی ها متعدد رزمندگان اسلام بودیم تاجایی که جنگ تحمیلی دشمن برما به دفاع مقدس مبدل و در تاریخ جهان ماندگار شد.

 فرمانده سپاه گلپایگان با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گلپایگان ادامه داد:برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی،حضور اقشار مختلف نیروهای مردمی و بسیجی در جوار مطهر شهدای شهر گلپایگان، برگزاری دومین  اجلاس مجمع بسیج شهرستان با حضور خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف بسیج  از جمله برنامه‌‌ های روز اول هفته دفاع در گلپایگان است.

علیشاهی با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس «ایستادگی دیروز، عزت امروز، تعالی فردا» است، بیان کرد:نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان الزهرا(س) و شهید بهشتی ، دیدار با امام جمعه شهرستان و امام جمعه شهر گلشهر ، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، قرائت دعای کمیل دراولین شب جمعه هفته دفاع مقدس در تمام پایگاه ها  و شرکت نیروهای بسیج و سپاه ملبس به لباس بسیجی در نماز جمعه و سخنرانی یکی از فرماندهان دفاع مقدس  از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

 سرهنگ علیشاهی افزود:جشنواره حضرت علی اکبر و تجلیل از سربازان نمونه سپاه،تبیین موضوعات دفاع مقدس و شبه زدایی از در مدارس ودانشگاهها با حضور هادیان تبیین کننده از دیگر برنامه های پیش بینی شده می باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه هفته دفاع مقدس ، شب شعر و مقاله نویسی همراه با دل نوشته های انقلاب، نمایشگاه خاطره نویسی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان برگزارمی شود، تصریح کرد:برگزاری همایش جهادگران و دیدار با خانواده شهدای جهادگر ، نور افشانی فضای شهر به مناسبت سالگرد عملیات شکست حصر آبادان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

علیشاهی بیان کرد: رژه موتوری بسیجیان سه حوزه شهید مدنی، امام موسی کاظم (ع) و شهید بهشتی از میادین شهر محل استقرار حوزه ها به طرف گلزار شهدا  همراه با غبار روبی و گل گذاری  مزار شهدا در سراسر شهرستان انجام می شود.

وی ادامه داد:اجرای برنامه‌های ویژه در دانشگاه‌ها و مدارس،اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و استقرار ۲اکیپ پزشکی در محل مصلای نماز جمعه توسط بسیج جامعه پزشکی از دیگر برنامه‌های سپاه و بسیج درهفته دفاع مقدس است.

علیشاهی گفت: پذیرایی از خودروهای عبوری در ورودی شهرستان، افتتاح پایگاه بسیج در کارخانه شیرآلات و بانک مسکن، تشکیل جلسه حلقه‌های صالحین و تجلیل از رزمندگان شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر، برگزاری مراسم کوهپیمایی و نمایشگاه‌های دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و ادارات از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه یادوراه شهدای پایگاه شهید دستغیب روستای تیکن روز جمعه ۴مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس و کنگره سرداران و شهدای شهرستان گلپایگان ۱۷مهرماه برگزارمی شود،خاطرنشان کرد: به همت شهرداری گلپایگان همایش بزرگ دوچرخه سواری روز جمعه ۴ مهرماه از میدان بسیج به طرف گلزار شهدای گلپایگان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه گلپایگان از برگزاری سومین مرحله رزمایشی گردان های بیت المقدس در آستانه هفته دفاع مقدس خبرداد، و تصریح کرد:رزمایش  نیروهای بسیج  گردان های حوزه شهید مدنی شهر گلپایگان و حوزه امام موسی کاظم (ع) گلشهر به مدت دو روز در اردوگاه قدس شهرگلپایگان برگزارمی شود.

Go to TOP