چاپ خبــر
امام جمعه شهر داران

دانشگاه ها باید ظرفیت ها را بالفعل کنند

دانشجو، علم و دانش باید بتواند این سرمایه ها را به فعلیت برساند و از دانشگاه ها انتظار می رود با طراحی، ایجاد تعاونی ها و ارتباط با یکدیگر این فاصله ها را پر کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از پایگاه خبری فریدن؛ حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان فریدن، بیان کرد: واقعه ۱۶ آذر در سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران کلید خورد، هدف اصلی این تجمع ایجاد عدالت بوده است.

وی اضافه کرد: دانشجو کسی است که عدالت خواهی، مطالبه گری داشته و دارای تفکری باز و پویایی باشد.

امام جمعه شهر داران با اشاره به روایت امام صادق(ع)، ابراز کرد: با توجه به وجود بهترین ظرفیت ها در منطقه، انتظار می رود به نیروها و قابلیت های موجود توجه ویژه ای شود.

حجت الاسلام سیاوشی متذکر شد: با وجود ظرفیت های مطلوبی مانند آب فراوان، خاک مناسب، مراتع عالی و نیروی انسانی فراون، دانشجو باید پاسخگو و پیگیر این سوال باشند که چرا نرخ بیکاری به بیش از ۲۵ درصد رسیده و مهاجرت به میزان ۲ برابر جمعیت کل شهرستان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مهاجرت ۳۰۰ هزار نفر از شهرستان به حاشیه کلان شهر اصفهان آن هم به شکل نامطلوب، شایسته نیست.

خطیب جمعه شهر داران با بیان وجود سرمایه های الهی و ظرفیت های مناسب در منطقه که در اثر عدم استفاده از آن ها در حال از بین رفتن می باشند، اظهار کرد: دانشجو، علم و دانش باید بتواند این سرمایه ها را به فعلیت برساند و از دانشگاه ها انتظار می رود با طراحی، ایجاد تعاونی ها و ارتباط با یکدیگر این فاصله ها را پر کند.

سیاوشی در پایان تأکید کرد: اگر بخواهیم به این نتیجه برسیم که منطقه آزاد شود باید یک وحدت واقعی حول محور ولایت در جامعه به وجود آید.

Go to TOP