چاپ خبــر
فرمانده نیروی انتظامی فریدونشهر:

بر اساس ارزیابی ها، فریدونشهر در رتبه اوّل امنیتی استان است

سرهنگ دوم رضا محمدی فرمانده نیروی انتظامی فریدونشهر در مجمع بسیج گفت بر اساس ارزیابی هایی که شده ما در رتبه اوّل امنیتی استان هستیم.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، سرهنگ دوم رضا محمدی فرمانده نیروی انتظامی فریدونشهر در مجمع بسیج گفت بر اساس ارزیابی هایی که شده ما در رتبه اوّل امنیتی استان هستیم.

سرهنگ دوم محمدی از ضرورت آگاهی خانواده ها در مورد جرایم سخن گفت و افزود خانواده ها باید در برابر جرایم جدید هوشیارتر باشند و از آن غفلت نکنند و در ادامه جهت پیشگیری از مواجه شدن با مشکلات به خانواده ها توصیه هایی کردند:

1- توجه به بزهکاری و پایین آمدن حداقل سن ارتکاب جرم لذا خانواده ها می بایست با توجه به این نکته مراقب فرزندان کم سن و سال خود نیز باشند.

2- آمار بالای طلاق در شهرستان جدی است لذا لازم است در داخل خانواده تلاش شود تا روابط سالم بین همسران ایجاد گردد. فرمانده نیروی انتظامی فریدونشهر در این باره با ذکر مصادیقی در شهر فریدونشهر به آثار سوء ماهواره بر روابط بین اعضای خانواده اشاره نمود.

3- در حیطه ی پلیس فتا، استفاده رو به افزایش از اینترنت به تهدیدی برای خانواده ها تبدیل شده است که لازم است خانواده ها آگاهی کافی در این مورد کسب کرده و بر استفاده فرزندانشان از اینترنت نظارت لازم را داشته باشند. طبق اطلاعات و آمار غالب استفاده ی از اینترنت صرف موارد غیر مفید و غیر لازم شده و اتلاف کردن وقت است.

4- لازم است خانواده ها بدانند سن بلوغ در نسل جدید کمتر شده است؛ پدیده ای که از آن به بلوغ زودرس یاد می شود.

5- مواد مخدر صنعتی به علت حمل و مصرف آسانتر دامنه ی خطر جدیدی را برای خانواده ها به وجود آورده است که گاهاً مشاهده شده است بچه ها در کیف مدرسه ی خود مواد مخدر نگهداری و حمل می کنند در حالی که خانواده وی متوجه این مسئله نمی شوند.

ایشان از مردم خواستند نسبت به مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت نباشند و از تذکر زبانی هنگام مواجه شدن با جرم و خطا دریغ نورزند چرا که در اینصورت فرد خاطی احساس خواهد کرد عمل وی صحیح بوده است. با توجه به افزایش تهدید ها در جامعه باید احساس مسئولیت ها هم افزایش پیدا کند.

وی در پایان بر لزوم جذاب سازی مدارس برای دانش آموزان و ایجاد مراکز فرهنگی برای جذب نوجوانان و جوانان جهت رونیاوردن به جرم تاکید کرد.

  1. مهگل گفت:

    واقعامطالبتون عالی بود

Go to TOP