چاپ خبــر
ساعاتی پیش رخ داد؛

برج شهید تندگویان منطقه ویژه پارس جنوبی در آتش سوخت

ساختمان سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس در عسلویه در آتش سوخت که خوشبختانه تنها فرد حاضر در این ساختمان نیز نجات یافت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از خبرگزاری مهر، برج شهید تندگویان به عنوان ساختمان مرکزی سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس در عسلویه است که یکشنبه‌شب دچار آتش‌سوزی گسترده شد که بخش زیادی از این ساختمان در آتش سوخت.

آتش‌سوزی که از طبقات بالایی آغاز شده بود، کم کم به طبقات زیرین نیز سرایت کرد و هر چند در ابتدا بخشی از ساختمان دچار آتش سوزی شده بود ولی کم کم به دیگر بخش‌ها نیز وارد شد.

از همان ابتدای وقوع آتش سوزی، گروه های مختلف آتش‌نشانی از منطقه ویژه پارس و دیگر شرکت‌های منطقه و همچنین گروه‌های امدادی شهرهای همجوار منطقه به محل حادثه آمدند و تلاش برای خاموش کردن آتش آغاز شد.

ارتفاع زیاد برج مهمترین مانع برای خاموش کردن آتش بود و با توجه به این که مرکز آتش در طبقات بالایی قرار داشت، خاموش کردن آتش برای نیروهای امدادی سخت شد.

تلاش نیروهای امدادی برای خاموش کردن آتش تا ساعت شش صبح امروز ادامه داشت و بالاخره آتش خاموش شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آتش سوزی در برج شهید تندگویان پارس جنوبی از ساعت 22 روز یکشنبه آغاز شد و ماموران آتش‌نشانی از نقاط مختلف شهرستان عسلویه و شرکت‌های منطقه برای مهار آتش وارد عمل شدند.

کاظم مرادی اضافه کرد: آتش‌سوزی در نقاط مرتفع برج صورت گرفت و این موضوع باعث شده تا مهار آتش با مشکلاتی روبرو باشد و آتش کم کم به طبقات زیرین نیز سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه هنوز از علت آتش‌سوزی خبری در دست نیست، تصریح کرد: یک نفر در این ساختمان حضور داشت که با تلاش‌های نیروهای امدادی این فرد که از نیروهای حراست بود، نجات یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: این فرد که مقداری دچار گازگرفتگی شده بود به مراکز درمانی انتقال یافت تا کار درمان بر روی این شخص انجام شود.

واحدهای تولیدی آسیب ندید

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  آتش‌سوزی شب گذشته در ساختمان شهید تندگویان این سازمان باعث شد تا بخش زیادی از این ساختمان در آتش بسوزد که گروه‌های آتش‌نشانی تا صبح مشغول مهار آتش بودند.

مهدی یوسفی ادامه داد: هنوز علت این حادثه مشخص نیست و تلاش برای بررسی علت این حادثه در دست پیگیری است.

وی با اشاره به نجات یافتن تنها فرد حاضر در این ساختمان، اذعان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، فردی که در ساختمان حضور داشت، نجات یافت و مشکلی برای وی پیش نیامد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: این آتش‌سوزی تنها در ساختمان اداری منطقه ویژه پارس رخ داده است و مشکلی برای واحدهای تولیدی نداشته است.

Go to TOP