چاپ خبــر

کلاهبرداری 9 میلیاردی به بهانه فروش مگان/ازدواج زن و مرد خیانتکار پس ازجنایت/162ماه حبس مجازات قتل

مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 25 آبان 1392

مجرم اقتصادی که پس از فرار از زندان با وثیقه، به بهانه فروش مگان کلاهبرداری 9 میلیارد تومانی کرده بود در مخفیگاهش به دام پلیس افتاد.
به گزارش مهر، سوم مهر امسال تعدادی از شکات و مالباختگان با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 تهران و طرح شکایت تحت عنوان کلاهبرداری عنوان داشتند که نزدیک به 700 میلیون تومان از آنها کلاهبرداری شده است .
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباختگان در اظهارات خود عنوان کردند؛ چندی پیش یکی از بستگانشان مدعی شده که از طریق یکی از دوستانش با فردی ذی نفوذ در ارگان های دولتی آشنا شده و این شخص می تواند در کمترین زمان اقدام به تحویل مگان به قیمت دولتی کند ، اقدام به پرداخت مبلغی نزدیک به 700 میلیون تومان برای خرید ماشین کرده اما پس از گذشت نزدیک به دو ماه متوجه شدند که این شخص یک کلاهبردار بوده است.
با توجه به اظهارات مالباختگان، کارآگاهان به تحقیق از فردی به نام علیرضا پرداختند که بنا بر اظهارات تمامی مالباختگان اقدام به جمع آوری این مبلغ از آنها کرده و خود وی نیز یکی از مالباختگان و شکات پرونده محسوب می شود.
علیرضا که مهندس و مدیر عامل یک شرکت تولیدی در تهران است و مالباختگان نیز بواسطه اطمینان کامل به وی اقدام به پرداخت پول کرده بودند، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چند ماه پیش ، از طریق یکی از دوستان خود با فردی به نام جعفر آشنا شدم که خود را فردی بانفوذ و دارای مسئولیت های حساس دولتی معرفی می کرد. مدتی از این آشنایی گذشت تا اینکه وی مدعی شد که بواسطه ارتباطات کاری که با یکی از شرکت های تولید کننده خودرو پیدا کرده، می تواند اقدام به ترخیض مگان با قیمت دولتی کند و من نیز بلافاصله موضوع را با تعدادی از بستگان نزدیک مطرح و آنها نیز با توجه به شرایط مناسب تحویل خودرو، هریک متقاضی خرید خودرو شده و در مجموع مبلغ 700 میلیون تومان را جمع آوری و از طریق من به جعفر تحویل دادیم و قرار بر آن شد تا خودروهای درخواستی در کمتر از یک ماه به ما تحویل تحویل داده شود.
علیرضا در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری به کارآگاهان گفت: مدت یک ماه از زمان تحویل پول ها گذشت و من طی این مدت برای پیگیری نحوه تحویل گرفتن خودروها به دفتر کار جعفر واقع در خیابان آیت الله کاشانی مراجعه می کردم تا اینکه وی یک روز مدعی شد که به احتمال گران شدن قیمت خودرو، شرکت تولید کننده خودرو مگان نیز فروش محصولات خود را متوقف کرده و به همین علت امکان تحویل خودروها وجود دارد و به این بهانه دوفقره چک به من تحویل داد تا پول بستگان خود را به آنها پس بدهم. چند روز بعد، برای وصول چک ها به شعبه بانک مراجعه و متوجه شدم که چک ها بلامحل هستند که بلافاصله با شماره های تماس جعفر تماس گرفته اما گوشی تلفن همراهش خاموش بود. به همین علت به دفتر شرکت مراجعه و متوجه شدم که آنجا نیز تعطیل است.
با توجه به تحقیقات به عمل آمده از مالباختگان و شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگان که آنها نیز به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند ، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی جعفر 40 ساله به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم اقتصادی شدند که از حدود سه سال پیش و از طریق تأمین قرار قانونی میلیاردی از طریق یکی از بستگان خود، از زندان آزاد و متواری شده بود. بررسی سوابق جعفر حکایت از آن داشت که وی در سال 87 و به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، دستگیر و روانه زندان شده و بر اساس دستور دستگاه قضایی ممنوع المعامله گشته و به همین علت حق هرگونه فعالیت دولتی ، داشتن هرگونه حساب های بانکی و اخذ دسته چک و دیگر تسهیلات بانکی را ندارد.
با شناسایی جعفر به عنوان متهم پرونده و با توجه به تحت تعقیب قرار داشتن وی از سوی دستگاه قضایی، تحقیقات ویژه ای برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و سرانجام با انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه جعفر در خیابان گاندی شده و این متهم میلیاردی را در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
سرهنگ جانپرور، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با رد هرگونه ارتباط کاری میان شرکت تولید کننده خودرو مگان و متهم پرونده گفت: با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و شناسایی متهم از سوی شکات جدید ، ارزش مالی این پرونده تا به این لحظه از تحقیقات به 9 میلیارد تومان رسیده که با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگان همچنان احتمال افزایش ارزش مالی پرونده وجود دارد. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

 

مجازات مرگ برای عاملان قتل مرد میانسال / ازدواج زن و مرد خیانتکار پس از جنایت
زن خیانتکار که پس از اجرای نقشه قتل شوهرش با قاتل او ازدواج کرده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد. همدست این زن نیز به اعدام محکوم شده است.
به گزارش مهر، در این پرونده پری متهم است 11 دی ماه سال 84 با همدستی مردی به نام غدیر همسر خود را در شهرستان ملارد به قتل رسانده است.
متهمان پرونده پس از قتل احمد، جسد او را مثله کرده و در یک کانال آب در خیابان ابوذر تهران رها کردند. عاملان این جنایت بعد از قتل مرد جوان با یکدیگر ازدواج کرده که حاصل این ازدواج یک پسر است.
چندی قبل به اتهامات زن و مرد جوان در شعبه 74 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عبداللهی رسیدگی شد.
در ابتدای این جلسه اولیای دم مقتول برای عاملان جنایت تقاضای قصاص کردند. سپس پری در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهامش گفت: من سال 68 با احمد ازدواج کردم او سال 83 می خواست برای کار به بندرعباس برود که با پادرمیانی پدرشوهر سابقم از این تصمیم خود منصرف شد. اواخر سال 84 او به طور ناگهانی برای کار به بندرعباس رفت و از آن به بعد تماسش با ما قطع شد. حتی سه بار برای یافتن احمد عکسش را در روزنامه ها چاپ کردم. فرد ناشناسی نیز با خانواده پدرشوهر سابقم تماس گرفت و مدعی شد احمد در بندرعباس مشغول کار است. حدود 5 ماه پس از ناپدیدشدن شوهرم، با غدیر ازدواج کردم که حاصل آن یک پسربچه می باشد.
در ادامه جلسه دادگاه، دختر مقتول با رد ادعاهای مادرش، گفت: مادرم غدیر را قبل از اینکه پدرم ناپدید شود به خانه مان می آورد و مدعی بود قرار است قاتل پدرم با خاله ام ازدواج کند.
پری در خصوص اظهارات دخترش گفت: حرف های او را قبول ندارم و من قبل از ناپدید شدن همسرم هیچ ارتباطی با غدیر نداشتم.
در ادامه جلسه دادگاه غدیر در جایگاه قرار گرفت که او نیز با رد اتهاماتش گفت: من و احمد با هم دوست بودیم حتی یک بار من در یک درگیری چاقو خوردم که احمد مرا به بیمارستان برد. او خیلی مهربان بود پس چطور می توانم دست به قتلش زده باشم.
رئیس دادگاه: شما اقرار کرده اید که پس از قتل، جسد را مثله کرده و در یک کانال آب در خیابان ابوذر تهران انداخته اید.
غدیر: این اعترافات تحت فشار بازجویی بود.
رئیس دادگاه: در بخشی از اعترافاتت اعلام کرده ای احمد را با همدستی یک فرد افغانی به نام بهزاد به قتل رسانده ای، در این باره چه توضیحی داری؟
غدیر: به خاطر دشمنی که با بهزاد داشتم این دروغ را مطرح کردم.
در ادامه جلسه، رئیس دادگاه محاکمه را غیرعلنی کرد تا به دیگر اتهامات متهمان رسیدگی شود.
پس از آخرین دفاعیات متهمان قضات دادگاه وارد شور شده و غدیر و پری را به اتهام مشارکت در قتل عمدی به قصاص محکوم کردند.

مجازات برای عامل شلیک مرگبار در خیابان فرشته
پسر جنایتکار که دوست کلیمی خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به پرداخت دیه و 162 ماه زندان محکوم شد.
به گزارش مهر، محمد 23 ساله متهم است چهارم دی ماه سال گذشته دوست خود به نام دانیال را با شلیک گلوله به قتل رسانده است.
محمد پس از ارتکاب جنایت، دو عدد شمعدانی به ارزش 20 میلیون تومان، یک تخته فرش، یک گیتار برقی، یک لپ تاپ و یک بی ام و متعلق به مقتول را به ارزش تقریبی 300 میلیون تومان را از خانه سرقت کرد.
پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل ، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
پسر جنایتکار به ریاست قاضی اصغرزاده پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل پسرشان تقاضای اشد مجازات کردند.
سپس رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به محمد از او خواست به دفاع از خود بپردازد. متهم نیز با رد اعترافات قبلی خود گفت: مقتول کلیمی بود و همیشه مرا مسخره می کرد. به همین خاطر با او اختلاف پیدا کرده و شب حادثه مرتکب قتل شدم.
رئیس دادگاه: اسلحه را از کجا تهیه کرده بود؟
متهم به قتل: اسلحه را از ناصرخسرو خریده بودم و با آن فقط می خواستم مقتول را بترسانم. قصدی برای قتلش نداشتم.
رئیس دادگاه: در بازجویی ها چند بار اعتراف کرده ای که مشروبات الکلی مصرف می کردی.
متهم به قتل: نه. این اعترافات را به دروغ گفتم. تصور می کردم اگر بگویم در حالت عادی نبودم جرمم کمتر می شد.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و متهم را به پرداخت دیه ، 162 ماه حبس و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم کردند.

Go to TOP