چاپ خبــر
اسفنانی:

از سال‌ها پیش نگاه استان به حوزه فریدن و فریدون‌شهر یک نگاه غیر عادلانه بوده و در تقسیم اعتبارات در این زمینه کم‌لطفی شده است

نماینده مردم فریدن در مجلس با اشاره به اختصاص بودجه محرومیت‌زدائی به شهرستان‌های محروم کشور گفت: از سال‌ها پیش نگاه استان به حوزه فریدن و فریدون‌شهر یک نگاه غیر عادلانه بوده و در تقسیم اعتبارات در این زمینه کم‌لطفی شده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، محمدعلی اسفنانی پیرامون دیده شدن بحث محرومیت‌زدائی مناطق محروم استان اصفهان در بودجه سال 94 توسط دولت اظهار داشت: متاسفانه آن توجهی که باید به بحث محرومیت‌زدائی در بودجه صورت می‌گرفته، نشده و ارقامی که در نظر گرفته شده، بسیار ناچیز بوده و تنها در طرح‌های خاص که میزان پیشرفت آن‌ها چشم‌گیر بوده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بودجه اختصاصی تحت عنوان محرومیت‌زدائی در بودجه سال 94 دیده نشده و ردیفی در این غالب نداریم.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه امسال نیز نگاه برخوداری به استان اصفهان در بودجه در نظر گرفته شده، تصریح کرد: واقعیت این است که با توجه به مشکلات و محرومیت‌هائی که در استان اصفهان وجود دارد، این استان برخوردار نیست و ما بارها این مطلب را بیان کردیم اما کفایت نمی‌کند و تا زمانی که دولت متقاعد نشود، این اقدام امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: در این زمینه نقش اصلی را علاوه بر نمایندگاه مجلس، مسئولان استانی ایفا می‌کنند، متاسفانه نگاه مسئولان استانی معطوف به مرکز استان بوده و همین امر سبب شده سخنانی که مطرح می‌کنند که استان اصفهان برخوردار نیست، خیلی در دولت خوانده نشود که باید مسئولان استانی، استاندار، مدیران استانی در این زمینه جدی‌تر وارد شوند و مراتب را به صورت واقع به وزرای مربوطه منعکس کنند.

اسفنانی با اشاره به وضعیت محرومیت در حوزه انتخابی خود خاطرنشان کرد: منطقه فریدن و فریدون‌شهر جزو محروم‌ترین مناطق در کشور بوده و بیشترین آسیب را از بحث برخوردار بودن استان اصفهان، این حوزه می‌بیند زیرا وقتی نگاه برخورداری به استان دارند، اعتبار تخصصی نیز به همان اندازه کاهش پیدا می‌کند و طبیعی است که اعتبار شهرستانی نیز جزئی‌تر می‌شود.

وی افزود: سال‌های سال است که نگاه استان به حوزه فریدن و فریدون‌شهر یک نگاه غیر عادلانه بوده و متاسفانه در تقسیم اعتبارات در این حق این منطقه کم‌لطفی شده است.

  1. رضا گفت:

    شهر اصفهان برخوردارترین شهر ایران بعد از تهران است. و از محرومیت فریدونشهر و فریدن هم فقط اصفهان سوء استفاده می‌کند جناب اسفنانی این را بپذیر. اصفهانی * ندارد. تمام مردم فریدونشهر از محرومیت بمیرند مسئولین اصفهان ککشان نمی‌گزد. اینها فقط آب می‌خواهند ولو با * همه مردم شهرستان. ریالی هم بابتش نمی‌خواهند بپردازند! تاکنون آب منطقه‌ای برای این شهرستان چه‌ کرده است. نداشتن فرماندار دهن کجی به این مردم نیست. انتقال بیجهت امام جمعه از این شهر دهن کجی نیست. مصادره بودجه‌های ورزشی و فرهنگی برای ورزشگاه نصف جهان دهن کجی به این مردم نیست. خودتان بهتر از همه می دانید چگونه اصفهانی‌ها دراند از مردم این شهرستان انتقام می‌گیرند. لطفا کمی * و اینقدر لیلی به لالای اصفهانی‌ها نکنید قیامت باید پاسخ بدهید.

  2. مجهول گفت:

    مگه اصفهان هدفی غیر از فلج کردن شهرستانهای محروم داره؟؟؟!!!!
    مشکل کاهش جمعیت در فریدونشهر و افزایش مهاجرت به دلیل این محرومیتهای برنامه ریزی شده است…
    شما برو جزایر حاشیه خلیج فارس ببین چطوری مردم رو ساپورت می کنند که یه موقع ساکنان منطقه رو خالی نکنند و مهاجرت صورت نگیره به دلیل اهمیت گردشگری منطقه…چه تسهیلاتی بهشون می دن.همینطور شهرهای شمال کشور…
    چرا منطقه ی فریدونشهر و فریدن با این همه جاذبه های گردشگری اینقدر از لحاظ محرومیت ها تحت فشاره؟؟؟و کاملا بدون حمایت رها شده؟؟؟
    چرا هر مسئولی از دوران آغاز خدمت تا پایان خدمتش به سد بزرگ اصفهان برخورد می کنه؟؟؟
    اینها باید پاسخ بدهند…یه خورده انصاف هم بد نیست…
    به نظر من یکی از مقاصد اصفهان تخلیه ی جمعیتی از شهرستانهایی این چنینی هست که با برپایی مناطق گردشگری همه چیز به اسم خودش تموم بشه…و پولشم بره تو جیب خودشون…

  3. سلام با نظرجناب آقای دکتراسفنانی صددرصدموافقم.اما فردی مثل من وخواهران وبرادرانم باتحصیلات عالیه که دارای پدر پیر فرهنگی بازنشسته هستیم که حقوقش کفاف قبض گاز و برق و قسط هایش را نمی کند و در شهر بی کشاورزی وصنعت وگردشگری و… داران گیرافتاده ایم چیست؟(صدهاخانواده شبیه ماهستند که سایه سیاه فقر و در نتیجه جرم واعتیادو… بالای سرشان است.)همانطور که نظر دهنده ای بانام تمدنی که مرد گفته بود شبکه کارمندان ومسئولین ما اکثرا غیرساکن در شهر هستند وحتی حقوق این عزیزان به اقتصاد شهر برنمی گردد وما هم از این بابت احساس سرخوردگی ،به حساب نیامدن وپوچی می کنیم وبعضابه طور طبیعی برخوردهای خیلی خوبی بااین شبکه کارمندی ومسئولین نمی نمائیم که موجب دلسردی دوطرفه ودرنتیجه ناکارآمدی وعدم دلسوزی در داران شده است.روزگاری نه چندان قدیم هفت جوی ویک رودخانه از سرچشمه کیز(keiz)در داران جریان داشته که اگر اکنون وجود داشت قناتهایمان راسیراب می کردوکشاورزی نیم بندی داشتیم وپتانسیل ایجادکمپینگ چندکیلومتری گردشگری درحاشیه ساحل این رود ،در پائین دست وجنوب داران فراهم بود ولی با لطف مسئولان نادان آن زمان وحفرهزاران چاه مجاز وغیرمجازدرشهر دامنه ،بدون درنظرگرفتن مسائل زیست محیطی وحق آبه پایین دست، اکنون هیچ نداریم وشهردامنه هم فرونشسته است.یکی از امیدهای ما برای نجات ازچنگالهای فقر ونابودی در داران بدون شک برادر اسفنانی است.ضمنا مراقب باشید توسعه گردشگری در فریدونشهر مانند چاههای دامنه سبب عدم توازن زیست محیطی ،اقتصادی واجتماعی نشود.هرطرحی که برای عده ای خوب باشدوحق عده ای را تضییع کند بنابه سنتهای قطعی الهی محکوم به شکست وعاقبت به شری است همانگونه که کل استان اصفهان را برخوردار دیدن وبه حساب نیاوردن فریدن وفریدونشهرمحروم ، موجب خسران دنیاوآخرت برنامه ریزان ناهشیار می گردد.
    سنت های الهی را تغییر وتبدیلی نیست….قرآن کریم

  4. سلام ، گیریم که امسال بودجه کلانی را به منطقه فریدن اختصاص دادند، صرف کجا می شود ؟ چه افرادی از آن بهره می برند؟ مگر قبلاً بودجه نمی دادند ؟ چقدر پول به عنوان وامهای کم بهره و اشتغال دادند؟ راستی برای مثال ! چه افرادی آن وامهای غالی بافی و صنایع دستی را گرفتند ؟ آن خانمهایی زحمتکشی که در کنج خونه نشسته و شب و روزشان را صرف قالی بافی می کردند یا آن خانمهای ناخن بلندی که به عمرشان دار قالی را ندیده بودند؟ آقای اسفنانی فریدن را بی عدالتی و صعف مسئولان منطقه نابود کرده ؟! خود شما خونت کجاست ؟ کدام مسئول اصفهانی خونه اش خونه اش جای دیگه است؟ و هزار سوال دیگر . اگر چهار تا خیر اصفهانی نباشند……..

  5. خوب عزیز من موقع تبلیغات نمایندگی . کاندیداها شعار میدن که من اگر بشم اله و بله میکنم . من حق شما را از حلقومشان میکشم . بلا خره ما هم رای دادیم و انتظار داریم با سواد حقوقی و قضایی که داشتید جلو اینها در بیا فتید . نمایندگانی بودند که در مجلس روی صندلی می استادند و فریاد میزدند و حق مردم منطقه خود را میگرفتند و همین نمایندها چندین دوره فقط به خاطر جسارتشان رای میاوردند چون مردمش میدانستند که اهل سکوت نیستند . همانند نماینده اردبیل . نما ینده کرمان موحدی ساوجی که چند سال پیش فوت نمودند که ایشان همیشه در مجلس فریاد میزد صحبت نمیکرد. برادر اسفنانی شما چهار تا مسول قوی نتوانستی برای خودت انتخاب کنی و مسولان تحمیلی استان را به عنوان فرماندار گماشتید که عواقبش را دیدیم . نیروهای قوی و کارکن بومی هم که ترد شدند . پس همه را نمی توان به حساب اصفهانیها نوشت ما خود نیز ضعیف عمل میکنیم و موقعی که کم میاوریم مقصر را دیگری میبینیم . البته میدانیم مشکلات اقتصادی دولت نیز زیاد است اما شما نماینده فریاد مردم منطقه ما هستید و تا زمانی که بچه گریه نکند مادر به او شیر نمی دهد پس باید به گوش اینگونه مسولان فریاد زد نه صحبت با خنده و تبسم.

  6. می‌گویند جهنم جایی است که به مار پناه می‌برند. این دقیقا مثل منطقه ماست که از دست اصفهان به اژدها هم پناه ببیریم حق داریم. حاشا به غیرتت آقایان مسئولین که برای حفظ میز مردم را نفروشید!

  7. یه کم منطقی به قضیه نگاه کنید . چرا تمام کارهای نشده در طول چندین سال گذشته را از اسفنانی طلب می کنید؟ این بنده خدا یک دوره هست در مجلس هست . یک سر دارد و هزار سودا
    اسفنانی به اندازه تمام نمایندگان قبلی در مجلس فعال بوده است خواهشا یک طرفه به قاضی نروید می توانید به نطق های ایشان یه سری بزنید.
    نکنه میخواهید بیاد فریدونشهر زندگی کنه؟ صحبت های منطقی کنید
    یک نفر که نمیتواند تمام مشکلات را حل کند . بیایید همدل باشیم و ایشان را کمک کنیم دست از جریانات سیاسی برداریم یکدل به سوی توسعه منطقه قدم برداریم
    فریدن بزرگ سه سال هست که بعد از ورود اسفنانی به مجلس آرامش سیاسی دارد

  8. عادل گفت:

    سلام
    وقتی حقوق حقه ما فریدنی ها وفریدونشهری هابه علت واقع شدن در استان به اصطلاح برخوردار اصفهان تضییع میشود،چرا نباید طرح الحاق فریدن بزرگ به چهارمحال بختیاری ویا ایجاد یک استان جدید با گلپایگان وخوانسار ویاحتی باخمین ودلیجان ارائه شود؟ لطفا یک نفر مرا مجاب کند. کاسه صبر خانواده ها در فریدن وخصوصا داران از بیکاری ونبود اشتغال در حال لبریز شدن است.مشاغل دولتی هم عمدتا در اختیار غیرساکنین درشهر است.آمار ازدواج ها رو به پائین وطلاق رو به تزاید است. آب سالم هم که نداریم. برویم بمیریم؟!به خدا اگر خانه هایمان در داران قیمت داشت می فروختیم ومی رفتیم اصفهان عملگی برای اصفهانی های عزیز، یا میرفتیم لنجان وبرای عزیزانی که با آب فریدن بزرگ چندصدهکتار برنج کاشته اند کارگری می کردیم .یامیرفتیم مبارکه تیرآهن به کول میکشیدیم!آخرتم را نمیخواهم بگذارم اما به خدا قسم اگر به میل بعضی مسئولین باشد می گویند بروید بمیرید.کما اینکه فحوای عملکردشان اینگونه است.
    امام علی(ع) می فرمایند :الفقر موت الاکبر ،یعنی فقر ونداری از مرگ بدتراست.خواهشا یکی ما جوانهای داران را که صنعت وکشاورزی وگردشگری وحتی چشم انداز روشنی برای اشتغال درآینده دور هم نداریم درک کند.یکی از امیدهای ما برادر حقوقدانمان دکتر اسفنانی است.البته در این چندماهی که حاج آقاسیاوشی امام جمعه داران شده اند سخنانی خطاب به مسئولین استان گفته اند که هر زمان ما به فرماندار اسبقمان آقای احمدی ویا سایر مسئولین می گفتیم ما را به ضدیت بانظام!!! متهم می کرد وهرگز اینچنین شجاعانه مثل حاج آقاسیاوشی سخن نگفت وهیچ وقت هم مسئولین دست چپی از هراس میزهایشان اینگونه دردمندانه ومطابق باحقوق حقه مردم (همچون استادسیاوشی)سخن نگفتند.اگر درسالیان گذشته مسئولین شهرستان مانند آقای اسفنانی وسیاوشی سخن گفته بودند ،اکنون فاصله ما با شهرهای اطرافمان واستانمان مثل گلپایگان وکاشان و…اینقدر نجومی نبود وشایدماهم سایپا و پگاه وپتروشیمی وهزاران کارخانه دیگرداشتیم.

Go to TOP