چاپ خبــر

اعتبارات فریدن 122 درصد افزایش یافت

فرماندار فریدن با اشاره به دستاوردهای دو ساله دولت تدبیر و امید در این شهرستان گفت: اعتبارات تخصیص یافته به این شهرستان 122 درصد افزایش یافت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا،‌ اسفندیار تاجمیری افزود: اعتبارات شهرستان فریدن از 130 میلیارد ریال در سال 92 به حدود 300 میلیارد ریال در سال 93 رسید و با 233 درصدی افزایش جذب اعتبارات نیز مواجه بودیم.

وی اظهار کرد: اعتبارات روستایی شهرستان نیز با وجود مشکلات مالی و اعتباری دولت، تحریمها و کاهش قیمت نفت از سه هزار و 800 میلیون ریال در سال 92 به 9 هزار و 270 میلیون ریال در سال 93 رسید که 139 درصد افزایش داشت.

تاجمیری با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت مدیریتی دولت تدبیر و امید در آستانه سال 93 در این شهرستان هشت هدف و برنامه کلان در پیش گرفته شد، این برنامه ها را احیا جایگاه حاکمیتی و نظارتی فرمانداری، اجرای شعار محوری عقلانیت و اعتدال، ارتقا سطح شخصیت عمومی منطقه، پیگیری نیازها و مشکلات زیر بنایی و اساسی، تقویت امید، نشاط و مشارکت مردم، افزایش کارآمدی و اثرگذاری ادارات و ارگانهای اجرایی، پیگیری سیاست توازن منطقه ای و پیگیری ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال اعلام کرد.

فرماندار فریدن همچنین با اشاره به پیگیری مسائل و نیازهای زیر بنایی و اساسی شهرستان فریدن گفت: تأمین آب شرب شهرستان از منابع پایدار در سال 93 بصورت مجدانه پیگیری شد زیرا شایسته نیست مردم فریدن در حوزه آبریز زاینده رود با مشکل تأمین آب شرب مواجه باشند.

وی با اشاره به تاکید بر این موضوع در سفر اخیر استاندار اصفهان به شهرستان فریدن اظهار کرد: تأمین آب شرب از چشمه لنگان فریدونشهر برای حل این مساله به تصویب رسید و زمانبندی مقدماتی و اجرایی آن ترسیم و مقرر شد از ابتدای سال 95 عملیاتی شود.

فرماندار فریدن همچنین با اشاره به تصمیم اخیری که در جلسه ای با حضور استاندار اصفهان برای شهرک صنعتی گرفته شد افزود: بر این اساس اعتبارات طرح مشارکت روستاییان و مناطق کم جمعیت در سرمایه گذاری و منابع صندوق کار آفرینی امید از فرصتهای ایجاد اشتغال تلقی می شود .

وی به پیگیری طرحهای سرمایه گذاری رها شده از جمله سیمان نسوز اشاره و با انتقاد از این نوع کلنگ زنی ها که بدون اجرای مراحل اولیه و واگذاری زمین انجام شده است گفت: با پیگیریهای صورت گرفته در این زمینه، مجوز واگذاری زمین در جهت رفع مشکلات سرمایه گذار اخذ شد.

تاجمیری چهار بانده کردن جـاده اصلـی فریدن با تـوجه به حادثه خـیزی و نامناسب بودن ورودی ها و خروجی های مرکز شهرستان را از دیگر مواردی دانست که در این دو سال پیگیری شده و پیمانکار مربوطه برای ادامه کار تجهیز کارگاه کرده است .

فرماندار فریدن با اشاره به برکات طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: اعتبار میلیاردی از منابع شهرستان برای تکمیل امکانات بهداشتی و درمانی از جمله درمانگاه تخصصی، ساختمان پزشکان و سی تی اسکن در نظر گرفته شده و در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین فعالیتهای مجدانه ای در حوزه بهسازی روستاها و تأمین زیر ساختهای رفاهی اهالی روستاها انجام شده و پیگیری می شود .

شهرستان فریدن با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 135 کیلومتری غرب اصفهان است.

  1. دورود بر فرمانداري كه در زماني كه همه از كمبود بودجه شكايت دارند اعتبارات شهرستان فريدن را دو برابر كرده، كه هنگام ورود به شهر داران تفاوت ان با سالهاي گذشته كاملاً عيان و آشكار است . قطعاً دارن با وجود مسولين جديد دوران شكوفايي و رشد گذشته را خواهد يافت.

    • الان میشه بگید هنگام ورود به شهر داران چه تفاوتی ایجاد شده؟؟
      شکافهای سیاسی و درگیری های مذهبی ، سیاسی و کارشکنیها بشدت افزایش یافته.
      کار فرماندار شده ایجاد درگیری با اقشار مختلف مردم و تفرقه افکنی به منظور بهره برداری سیاسی در آستانه انتخابات

Go to TOP