چاپ خبــر
یونسی:

محرومیت فریدونشهر در عین برخورداری از نیروی انسانی، آب خوب، مردم خوب، هوای خوب و زمینه برای رشد

در حاشیه سفر فرستاده رئیس جمهور به فریدونشهر، وی به سؤالاتی درباره اهداف دولت در مناطق محروم، مسأله‌ی آب و اقوام پاسخ داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، در حاشیه سفر فرستاده رییس جمهور به فریدونشهر، یونسی در بین خبرنگاران به سؤالات ایشان پاسخ داد.

وی گفت اهداف مهم دولت برای مناطق محروم، رفع محرومیت آن‌هاست و هر چه محرومیت بیشتر باشد، دولت توجه بیشتری نشان می‌دهد. یونسی ضمن اشاره به محرومیت بالای مناطق مرزی و بالاخص مناطقی در سیستان و بلوچستان گفت علی رغم برخورداری مراکز استان‌های مرکزی کشور، نقاطی در همین استان‌ها مثل فریدونشهر و بوئین میاندشت هستند که از محرومیت رنج می‌برند در حالی که از نیروی انسانی، آب خوب، مردم خوب و هوای خوب بهره مندند و زمینه برای رشد و توسعه در این جاها خیلی فراهم است.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار داشت این مناطق به خاطر وجود امنیت، زمینه، نیازمندی و نیاز به سرمایه کمتر برای سرمایه گذاری، نقاط خوبی برای سرمایه گذاری هستند که دولت هم باید سرمایه گذاری در این مناطق را تشویق کند.

یونسی گفت همه باید تلاش کنیم این فضای باصفای وحدت بین اقوام در عین وجود اختلاف‌ها و رقابت‌ها حفظ شود و باید از نعمت تنوع قومی که خدا به ما داده حداکثر بهره را ببریم.

وی درباره تأمین آب استان اصفهان با توجه به این که فریدونشهر یکی از منابع سرشار آبی استان است گفت مهمترین دغدغه‌ی دولت حل مشکل آب است و این مشکل در سراسر کشور وجود دارد ولی در اصفهان تبدیل به خطر شده است. یونسی ادامه داد دولت در این مورد سرمایه گذاری کلانی کرده است؛ برای انتقال آب از اطراف، برای بهینه سازی مصرف آب، برای تغییر فرهنگ و برای اصلاح بعضی از اشتباهاتی که در گذشته صورت گرفته که در صورت تصحیح این اشتباهات وضعیت به حالت قبل باز خواهد گذشت.

فرستاده رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با قوم گرجی با اشاره به اینکه بالاترین مقام علمی حقوقی ایران یک گرجی است اظهار داشت گرجی‌ها با غیرگرجی‌ها فرقی نمی‌کنند و هیچ حساسیت یا محدودیتی هم برای این که یک گرجی به سمت های بالا مثل رهبری یا ریاست جمهوری برسد وجود ندارد.

  1. این بالاترین مقام علمی حقوقی ایران کی هست؟

  2. لطفا پیگیری کنید ببینید کی هست اطلاع رسانی کنید

  3. باسلام خدمت همه دوستان .همونطور که آقای یونسی فرمودند گرجی ها تحصیلکردگان فراوان وموثری دارند بنده لیست 300نفره تهیه کرده ام که ادامه دار نیز هست.دکترابوالقاسم گرجی ودکتر شایگان ازبزرگان علم حقوق ایران میباشند که هردوی آنهاگرجی میباشند

  4. مرتضی گفت:

    اسم آقایونی که اوردید میتونید بفرمایید کجاشون گرجین؟

Go to TOP