چاپ خبــر
اسفنانی طرح های در دست بررسی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس را تشریح کرد:

بررسی طرح افزایش اختیارات رئیس قوه قضاییه / ارایه طرح پس از تعطیلات مجلس

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از ارایه طرحی که طی آن اختیارات رئیس قوه قضاییه افزایش می یابدخبر داد و گفت: پس از تعطیلات یک هفته‌ای مجلس این طرح راهی صحن علنی برای کسب رای می شود.

به گزارش پونه زار محمدعلی اسفنانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری موضوعات مورد بحث کمیسیون متبوع خود، افزود: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پی تصویب طرحی است که طی آن اختیارات رئیس قوه قضاییه بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت‌های گذشته پیشنهادات قوه قضاییه در ابتدا باید به دولت ارجاع داده می‌شد و سپس در قالب لایحه به مجلس تقدیم می شد، تاکید کرد: فرآیند مذکور باعث شد بسیاری از پیشنهادهای قوه‌قضاییه برای بررسی و تصویب به قوه مقننه نرسد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در توضیح مطلب مذکور، ادامه داد: در این راستا طرحی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مبنی بر افزایش اختیارات رئیس قوه قضاییه در دست بررسی است که در صورت تصویب قوه قضاییه می‌تواند به صورت مستقیم پیشنهاد‌های خود را در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارایه کند.

وی با بیان این مطلب که طرح مذکور پس از پایان سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌ به صحن علنی مجلس ارایه می‌شود، گفت: طرح مذکور که مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است یک تبصره به ماده 3 قانون اختیارات و وظایف رئیس قوه قضاییه می‌افزاید.

اسفنانی در تشریح دلایل ورود کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به افزودن اختثیارات رئیس قوه قضاییه، افزود: از آن‌جایی که دولت دهم بسیاری از لوایح قوه‌قضاییه را به مجلس ارجاع نداد و بسیاری از آن‌ها همچنان نیز به حال خود رها شده‌اند تصویب طح مذکور به ارایه لوایح قوه‌قضاییه به طور مستقیم به مجلس برای بررسی و تصویب منجر می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یادآور شد: در صورت ارایه این طرح به مجلس بی‌شک بسیاری از نمایندگان برای بهبود شرایط کشور به ان رای خواهند داد./

Go to TOP