چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

فتوای تحریم تنباکو باعث شد طومار انگلیس درهم پیچیده شود

حجت الاسلام غفاری با توجه دادن مردم به عظمت فتوای یک مرجع در جریان تحریم تنباکو گفت در مذاکرات نباید دین فدای مادیات شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، در خطبه‌های نماز جمعه‌ی امروز فریدونشهر به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، حفظ زبان، دستگیری از محرومان، اهمیت منابع طبیعی و سخنان ضد ایرانیِ اسرائیل و هم پیمانانش اشاره کرد.

حجت الاسلام غفاری در خطبه اوّل نماز جمعه فریدونشهر با بیان این که اگر کسی در طول شبانه روز مشغول عبادت باشد ولی زبان خود را کنترل و حفظ نکند گویا هیچ کاری نکرده باشد، گفت پذیرش همه اعمال در گرو زبان است که با آن به حقایق اقرار کند و گناهان زبانی مثل دروغ، فحش، تهمت و بالاخص غیبت را انجام ندهد.

وی همچون هفته‌های گذشته به «امر به معروف و نهی از منکر» پرداخت و از کسبه، ادارات و مردم خواست حداقل در محیط کار خودشان امر به معروف و نهی از منکر کنند.

امام جمعه فریدونشهر گفت دین آمد تا مال و آبرو و جان ما را حفظ کند و اگر دین به خطر بیافتد باید این هر سه را فدای دین کرد.

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر در خطبه‌های دوم که به مسائل روز اختصاص داشت ضمن درخواست از همه‌ی مردم برای دستگیری محرومین و مستضعفین، اظهار داشت بین اطعام نذری در مراسم فاطمیه و رفع مشکل مالی یک فقیر و ندار، دومی اولی‌تر است.

حجت الاسلام غفاری ضمن گرامیداشت هفته‌ی منابع طبیعی خواستار استفاده از آن به نحو احسن شد و گفت می‌دانم چون این منطقه سردسیر است بادام ثمردهی خوبی در این جا خواهد داشت لذا اداره منابع طبیعی زمین‌های منابع طبیعی را با کسب اجازه از مافوق خود بین محرومین و فقرا تقسیم کند تا با کار کردن روی این زمین‌ها، از ثمرات آن استفاده کنند. حجت الاسلام غفاری گفت این نظر را کارشناسانه و از آن جا که خود بزرگ شده‌ی روستا و کشاورز زاده هستم می‌گویم.

IMG_9157

امام جمعه فریدونشهر در مبحث منابع طبیعی از مردم خواست بلافاصله بعد از ذوب شدن برف‌ها برای چیدن گیاهان دارویی و خوراکی در کوه‌ها اقدام نکنند که علاوه بر این که هنوز گیاه خاصیت کامل خود را به دست نیاورده است، موجب ریشه کنی آن نیز خواهند شد.

حجت الاسلام غفاری به سخن امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پرداخت که فرمودند رابطه ایران و امریکا رابطه‌ی گرگ و میش است و گفت نباید در مذاکرات مادیات را فدای دین و شرفمان کنیم.

وی به فتوای تحریم تنباکو نیز اشاره کرد و گفت این نشان‌دهنده‌ی عظمت فتوای مراجع است که در آن زمان که وسایل ارتباطی امروزی هم نبود فتوای یک مرجع موجب شد طومار انگلیس برچیده شود.

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به صدور ویزای امریکا برای 180 نفر از بانوان کشور برای شرکت در اجلاسی در نیویورک گفت این اجلاس جز فساد و بی بند و باری چیزی نیست.

پایان بخش خطبه‌ها صحبت‌های نتانیاهو و وزرای امور خارجه امریکا و عربستان علیه ایران و تروریست خواندن ایران بود. حجت الاسلام غفاری در پاسخ به این سخنان گفت: ایران حامی تروریست است یا شما که داعش فرزند خلف شماست؟ داعشی که به ناموس مسلمان‌ها افتاده و شکم می‌درد و جنین را از شکم خارج کرده و تکه تکه می‌کند.

سخنران پیش از خطبه‌های امروز سرهنگ دوم رضا محمدی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فریدونشهر، بود که با ذکر مصادیقی خطرات برنامه‌های ماهواره‌ای و اینترنت را گوشزد کرد.

Go to TOP