چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر؛

توجه به زندگی زهرای اطهر(س)، مایه‌ی برکت زندگی

امام جمعه فریدونشهر ضمن تأکید بر خدمت به مردم، توجه به زندگی حضرت زهرا(س) را باعث صفا بخشیدن به خانواده دانست.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، در حالی که مسجد جامع فریدونشهر مملوء از جمعیت بود در خطبه‌های نماز جمعه امروز فریدونشهر از اهمیت و عظمت گره‌گشایی از کار مسلمانان گفت و با اشاره به سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) از لزوم الگو گرفتن از آن‌ها سخن گفت.

حجت الاسلام غفاری از لزوم حفظ زبان سخن گفت و بیان داشت اگر به آیات و روایات در رابطه با زبان توجّه کنیم به زودی مدینه فاضله خواهیم داشت.

وی همچون هفته‌های گذشته بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید نمود و راه شناختن معروفات را عقل و عرف و دین دانست.

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر  با بیان این که باید بیش از حق خدا توجه به حق خلق خدا کرد و تضییع حقوق خدا عذابش بیشتر از تضییع حق خود خداست به اهمیت و بزرگی برداشتن مانع از راه مسلمانان پرداخت و گفت در حدیث است که اگر مسلمانی نابینایی را دیده و دست او را بگیرد و چهل قدم راه ببرد، ارزش این عمل بالاتر از ارزش کره زمین است که مملو از طلا باشد. وی این حدیث را تمثیلی از عظمت گره‌گشایی از امور مسلمانان و خدمت به ایشان یاد کرد.

امام جمعه فریدونشهر با ذکر اهمیت تلاوت قرآن کریم، حدیثی از امام صادق(ع) گفت که می‌فرماید شیعیان ما کسانی هستند که حداقل روزی 50 آیه از قرآن را تلاوت می‌کنند.

حجت الاسلام غفاری خواستار اهمیت دادن به نماز جمعه شد و گفت ائمه جمعه نباید نماز جمعه را بی محتوا قرار دهند.

وی به سالروز میلاد حضرت زهرا(س) اشاره کرد و با بیان این که خانم‌ها اگر می‌خواهند زندگی‌شان برکت داشته باشد باید به زندگی زهرای اطهر(س) توجه کنند، گفت طلب بخشش حضرت زهرا(س) در لحظه آخر زندگی‌شان از حضرت علی(ع) با وجود رنجی که در این خانه کشیده بود به خانم‌ها می‌گوید که تا چه اندازه نباید در زندگی سخت‌گیر باشند.

امام جمعه فریدونشهر در سالروز میلاد امام خمینی(ره) وی را الگوی مردان دانست و گفت مرد باید از برخورد امام با خانواده خود، از وقت گذاشتن امام برای خانواده خود، از چایی ریختن امام برای خانم خود و از کمک کردن به خانم خود در شستن لباس‌‌ها، الگو بگیرند.

خطیب جمعه فریدونشهر با گرامی داشتن یاد شهید صیاد شیرازی گفت حالات صیاد در تلویزیون نشان خضوع و تواضع وی است و این خصلت ایشان در برابر زیردستان باید الگو قرار داده شود.

Go to TOP