چاپ خبــر
رییس تدارکات و خدمات کالای شرکت پالایش نفت اصفهان عنوان کرد:

صرفه جویی ۷۵ میلیارد ریالی شرکت پالایش نفت اصفهان با ساخت قطعات

رییس تدارکات و خدمات کالای شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: ساخت داخلی قطعات این شرکت در سال گذشته بیش از ۷۵ میلیارد و ۲۳ میلیون ریال صرفه جویی اقتصادی به همراه داشته است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایمنا، مسعود متولی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ کل مبلغ صرف شده در مسیر ساخت قطعات بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال بود، بیان داشت: اگر این قطعات از خارج کشور وارد می شد باید بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال پرداخت می کردیم.
وی اظهار داشت: با همت کارشناسان و متخصصان داخلی، ساخت قطعات سبب کاهش بیش از ۷۰ درصدی در مصرف ارز شده است.
رییس تدارکات و خدمات کالای شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: با اینکه در سال گذشته محدودیت های بین المللی بطور فزاینده ای کشورمان را تحت الشعاع قرار داد، محور قرار دادن فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در باره ‘اقتصاد مقاومتی’ تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد و ساخت داخل تجهیزات مورد نیاز شرکت با شتاب فزاینده ای در دستور کار قرار گرفت.
متولی یادآور شد: با تلاش متخصصان داخلی کشور اقلام بسیار مهمی مانند کولرهای هوایی، مبدلهای حرارتی، برجها و ظروف تحت فشار، لوازم کوره ها و قطعات ماشینهای دوار و شیرها، اتصالات، لوله ها و تیوبها که از طریق خرید خارجی تامین می شد، با کمترین زمان ممکن در داخل تهیه شد.
وی با بیان اینکه واحد تحقیق و ساخت این شرکت از سال ۱۳۸۰ شروع به کار کرده است، افزود: تاکنون توسط این واحد معادل بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال صرفه جویی ارزی را شاهد بوده ایم.
مسئول تحقیق و ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز گفت: نحوه عملکرد واحد تحقیق و ساخت با تکیه بر قطعات اصلی پالایشگاه از طریق مهندسی معکوس و با توجه به خواص مکانیکی و شیمیایی آن است.
سعید احترامیان تصریح کرد: با توجه به وجود توانمندی های خوب صنعتی در استان اصفهان، اولویت نخست انتخاب صنعتگران اصفهان است و حدود ۹۰ درصد از کارها به روش برون سپاری در شهر اصفهان و از طریق شهرک های صنعتی انجام شده و مابقی بنا به ضرورت به خارج از استان ارجاع می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با حدود ۱۰۰ شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم، گفت: تا کنون با این روش کارهای بسیار مهم و ارزشمندی صورت گرفته و تولیدات حتی با نمونه های خارجی قابل رقابت و معتبرتر از آنهاست.

Go to TOP