چاپ خبــر
نماینده ولی فقیه در فریدونشهر؛

تا زمانی که عربستان سعودی از جنایاتش دست بر ندارد ما حتی تمتعمان را هم تعطیل می‌کنیم

امام جمعه فریدونشهر ضمن تأکید بر پیگیری حادثه جده و تعلیق عمره و حتی تمتع، نسبت به سخنان رئیس جمهور در رابطه با برخورد با بی‌حجابی انتقاد کرد. وی ضمن تقدیر و تجلیل از خانواده‌های ارتشی به خاطر تحمل رنج و سختی، از نقش سپاه در حفظ انقلاب اسلامی سخن گفت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، در خطبه‌های نماز جمعه امروز فریدونشهر با بیان این که مهمترین راه کسب تقوا حفظ زبان است، از مردم خواست مسائل مطرح شده در مورد تقوا را فرا گرفته و به دیگران هم انتقال دهند. وی گفت: تقوا در سایه انجام واجبات و ترک محرمات تحقق می‌یابد.

وی در مورد اهمیت حفظ زبان بیان داشت هر شری که در جامعه اتفاق می‌افتد شروعش از زبان است.

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر برداشتن موانع جسمی و روحی از سر راه مردم را از جلوه‌های مهم تقوا نامید و گفت: عده‌ای در قیامت بسیار نورانی هستند؛ وقتی از مأموران بهشت سؤال می‌شود که این عده چرا این گونه نورافشانی می‌کنند پاسخ می‌دهند اینان کسانی هستند که در راه‌ها و جاده‌ها پناهگاه‌هایی را برای مردم ساختند تا مردم از سرما و گرما در امان باشند.

اگر آب و خاکمان حل شود ولی حجابمان حل نشود، ما چنین آب و خاکی را نمی‌خواهیم

حجت الاسلام غفاری ضمن تشکر از رئیس جمهور به علت سخنانش مبنی بر منکر بودن کمبود آب و خاک و لزوم تلاش برای از بین بردن این منکر گفت گاهی آب هست و نمی‌شود از آن استفاده کرد و این هم منکر است و گاهی هم زمین هست و نمی‌شود از آن استفاده کرد و این هم منکر است. وی در اننتقاد به رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور محترم، روحانی جلیل القدر، وقتی از منکرات حرف می‌زنید شما هم باید این را مطرح می‌کردی و هم باید از آن هم حمایت می‌کردی که چرا فقط منکرات را می‌برند به طرف یک عده زن و به خیابان‌ها می‌کشند. امام جمعه فریدونشهر قاطعانه اظهار داشت اگر آب و خاکمان حل شود ولی حجابمان حل نشود، ما چنین آب و خاکی را نمی‌خواهیم.

تا زمانی که عربستان سعودی از جنایات دست بر ندارد ما حتی تمتعمان را هم تعطیل می‌کنیم و باید زمین را از انسان‌های آلوده پاک کرد

وی ضمن تشکر از سازمان حج و اوقاف و وزیر ارشاد به خاطر تعلیق عمره در واکنش به حادثه فرودگاه جده و بیان این که مسأله باید جدی گرفته شود و عاملان مجازات شوند، گفت: ای کاش مسئولین و مراجع تقلید به خاطر ظلمی که عربستان سعودی در منطقه و جهان اسلام وارد می‌کند به ویژه در یمن، تا زمانی که عربستان سعودی از جنایات دست بر ندارد ما حتی تمتعمان را هم تعطیل می‌کنیم و باید زمین را از انسان‌های آلوده پاک کرد.

حجت الاسلام غفاری با تبریک روز ارتش از نقش ‌آفرینی ارتش در دفاع مقدس سخن گفت و اظهار داشت امام خمینی(ره) علیرغم درخواست اطرافیان مبنی بر منحل کردن ارتش پس از انقلاب، گفت: ارتش باید باقی بماند و باید بازسازی شود. وی به معنویت حاکم در بین توده‌های مختلف جامعه ارتش اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد شهیدان ارتش از خانواده‌های ارتشیان به خاطر تحمل سختی‌ها تقدیر و تجلیل کرد.

امام جمعه فریدونشهر به 2 اردیبهشت، سالروز فرمان امام مبنی بر تأسیس سپاه پاسداران، اشاره کرد و گفت: اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. وی ادامه داد: در حادثه کوی دانشگاه در سال 78 و در فتنه 88 اگر سپاه نبود انقلاب ختم می‌شد و هر جا کار انقلاب گره می‌خورد مقام معظم رهبری دستور می‌دهند سپاه وارد کار شود.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به روز جهانی هوای پاک گفت باید زمین را از آلودگی‌های مادی پاک کرد و از آلودگی‌های روحی و معنوی هم همین طور.

وی با اشاره به در پیش رو بودن میلاد امام باقر(ع) از مردم خواست روزهای میلاد و جشن اهل بیت(ع) را باشکوه برگزار کنند و در این راه خرج کنند.

امام جمعه فریدونشهر از مردم خواست نگذارند ادعیه توسل، ندبه و کمیل غریبانه برگزار شود و در این مراسم شرکت کنند.

در پایان نماز جمعه یاد شهدای فریدونشهری که در فروردین ماه به شهادت رسیده‌اند گرامی داشته شد.

  1. علی گفت:

    شاید ما نتوانیم حق آبی که توسط مسئولین استان غارت می‌شود بگیریم ولی مطمئنیم که خدا بدجوری از آنها انتقام خواهد گرفت. و آنها را با کسانی که آب را بر فرزندان پیامبر بستند محشور خواهد کرد.انشاله

Go to TOP