چاپ خبــر
در گفتگو با نماینده مجلس مطرح شد؛

پایبندی به روابط دیپلماتیک در حالی که عربستان بارها آن را زیر پا گذاشته است، آن هم در این شرایط، قابل قبول نیست

شایسته نبود حداقل در این اوضاع حتی مباحث مربوط به روابط دیپلماتیک را آن هم یک جانبه رعایت کنند چرا که برخورد آن‌ها و رفتار آن‌ها را هم قبلا دیده‌ایم مثل اظهارنظرهای بسیار سخیف وزیر امور خارجه سابقشان در خصوص ایران.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، محمدعلی اسفنانی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پونه زار از واکنش مجلس به پیام تبریک وزیر خارجه کشورمان به وزیر خارجه عربستان و استانی شدن انتخابات سخن گفت.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد ارسال پیام تبریک ظریف بابت انتصاب وزیر امور خارجه عربستان سعودی در شرایطی که هزاران کودک و زن و مردم غیرنظامی یمن زیر بمباران این رژیم کودک کش قرار دارند و در حالی که مردم کشورمان حج خودشان را به خاطر وحشی‌گری‌های این رژیم و به خاطر حادثه فرودگاه جده تحربم کرده‌اند، گفت: آقای ظریف به بهانه این که این یک نوع رفتار دیپلماتیک است و سوای مباحث سیاسی بین دو کشور، مکلف به انجام آن است، آن را صورت داده است.

وی ادامه داد: البته برای مردم قابل توجیه نیست خصوصا این که عربستان بعد از اتفاق تجاوز به دو نوجوان ایرانی، اقدام برخوردی مناسبی انجام نداد و توقع مردم حداقل این بود که با خاطیان طوری برخورد شود که اطمینان حاصل گردد با آنها برخورد شده است و علاوه بر آن، چیزی که در یمن در حال اتفاق افتادن است همان طور که قبلا هم گفته‌ام یک نوع مسابقه وحشی‌گری بین اسرائیل و عربستان است.

اسفنانی در مورد پیام ظریف گفت: شایسته نبود حداقل در این اوضاع حتی مباحث مربوط به روابط دیپلماتیک را آن هم یک جانبه رعایت کنند چرا که برخورد آن‌ها و رفتار آن‌ها را هم قبلا دیده‌ایم مثل اظهارنظرهای بسیار سخیف وزیر امور خارجه سابقشان در خصوص ایران و مباحث مربوط به انرژی هسته‌ای و مباحث مربوط به اسرائیل و امثال این‌ها که واقعا غیرقابل اغماض است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت ابراز امیدواری کرد که مجلس نسبت به این رفتار ظریف واکنش نشان دهد. وی گفت احتمالا در محکومیت این موضوع بیانیه‌ای در مجلس صادر خواهد شد.

اسفنانی در پاسخ به این سوال که طرح استانی شدن انتخابات در چه مرحله‌ای است گفت کلیات استانی شدن انتخابات در صحن تصویب شد و به خاطر تغییراتی که احساس می‌شد لازم است در صحن صورت بگیرد برای شور دوم به کمیسیون ارجاع شد و کمیسیون مکلف شده آن را آماده کند که احتمالا هفته آینده به صحن می‌آید و اگر جزئیاتش در صحن تصویب شد برای شورای نگهبان ارسال می‌گردد.

  1. بهار گفت:

    شما کاری به ظریف نداشته باشین همین فریدونشهر را نجات بدین که افتادن به جون همدیگه و معلوم نیست آخر و عاقبتتون چی میشه .

  2. خواهشنا اول مشکلات منطقه و حوزه ی خود را اصلاح کنید بعدا به حاشیه های سیاسی بپردازید روابط دیپلماتی گاهی تشر دارد گاهی تشکر . اگر تمام مسولان و نمایندگان همانند ظریف و هاشمی وزیر بهداشت می بودند ایران گلستانی میشد . فشارهای مجلس نمی تواند محبوبیت ظریف را در بین مردم کم رنگ کند و زحمات ظریف همانند مصدق و کاشانی فراموش نشدنی ایست …

  3. بیکار گفت:

    ایشون سخت در پی حل مشکلات حوزه های انتخابیه مخصوصا فریدونشهر هستن. دلیل نمیشه چون یه مصاحبه در مورد یه موضوعی با ایشون شده مطالب بی ربط بگیم.حالا چون در مورد تبریک آقای ظریف مصاحبه کردن پس نتیجه میگیریم دیگه در پی
    حل مشکلات شهر نیستن. عجب طرز تفکری دارن بعضیا.

Go to TOP