چاپ خبــر
مسئول دفتر حفاظت محیط زیست فریدونشهر خبر داد؛

کشف پرنده کم یاب در منطقه شکار ممنوع ستپله فریدونشهر

مسئول دفتر حفاظت محیط زیست فریدونشهر از پیدا کردن یک کبک دری زخمی در منطقه شکار ممنوع ستپله فریدونشهر خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، محمد میکلانی، مسئول دفتر حفاظت محیط زیست فریدونشهر، در گفتگو با خبرنگار پونه زار از پیدا کردن یک کبک دری در منطقه شکار ممنوع ستپله فریدونشهر خبر داد.

میکلانی گفت یکی از شهروندان فریدونشهری حین گشت زنی در این منطقه این پرنده کمیاب را زخمی و آسیب دیده، مشاهده کرده و آن را به دفتر حفاظت محیط زیست فریدونشهر تحویل می‌دهد.

این دفتر بلافاصله این کبک دری را برای درمان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ارسال می‌نماید.

دو روز پیش هم یک شکارچی در همین منطقه‌ی شکار ممنوع به همراه دو لاشه کبک دستگیر شده و به مراجع قانونی ارجاع داده شده بود.

گفتنی است مناطق شكار ممنوع، مناطق مستعدي هستند كه در صورت ايجاد شرايط لازم قادرند به صورت يك اكوسيستم (زيست‌بوم) طبيعي فعال مطرح شده و به عنوان پشتوانه‌اي براي حفاظت از ذخاير طبيعي كشور در رديف مناطق تحت حفاظت قرار گيرند.

چنين مناطقي به طور موقت به مدت سه يا پنج سال شكار ممنوع اعلام مي‌شوند. در واقع گاهي اين دوره آزموني براي سنجش قابليتهاي آنها براي ورود به شبكه مناطق حفاظت شده است. در صورت طي موفقيت آميز اين دوره مي‌توانند يكي از عناوين مناطق حفاظت شده يا پناهگاه حيات وحش را احراز نمايند.

میکلانی از مردم خواست در صورت مواجه شدن با هر گونه تخلف زیست محیطی از جمله شکار جانوران با دفتر حفاظت محیط زیست فریدونشهر به شماره 57592324-031 و یا 09132713042 تماس حاصل نمایند.

  1. همشهری گفت:

    اعمال مجازات های سنگین تنها راه مقابله با این ازخدا بیخبران است. واقعا جای تاسف داره.دستگاه قضایی باید جدیت بیشتری به خرج بده.

  2. دوسدار طبیعت گفت:

    آقای میکلانی همین امروز بود که با شما در مورد چرای غیر قانونی دام تماس گرفتم و شماهم وقتی میتونستید خودتون اقدام به تماس با منابع طبیعی کنید شماره منابع طبیعی رو به من دادید و آقایون هم جواب ندادن.
    این در حالیه که محیط زیست و منابع طبیعی خیلی به هم مربوطن و حتی خودتون هم میتونستید اقدام کنید.
    محیط زیست که فقط شامل شکار غیر قانونی نیست.

  3. دوسدار طبیعت گفت:

    یکی از دوستان هم از این ماجرا عکس تهیه کرد که قرار شد به همین سایت بفرسته. حالا نمیدونم فرستاده یا نه.

  4. تندیله گفت:

    با سلام
    محافظت از اینگونه حیوانات و بخصوص کبک و کل و بز کوهی نیاز به توجه خاص داره.نیاز به چند پاسگاه محیط بانی و محیط بانای مجرب داره.
    به نظر شما با یه دفتر نمایندگی محیط زیست تو شهرستان ، اونم با دوتا نیروی اداری میشه این محافظت انجام بشه؟
    آقای جدیدی،برادر بزرگوار، نظراتی که دوستان مینویسن صرفا واسه این نیست که دوستان دیگه ای اونا را بخونن.با تمام احترام برای مخاطبان این سایت،باید گفت که این نظراتا باید مسیولین عزیز بخونن و بهشون جواب بدن.اگرم نظرات واسشون مهم نیس یا نتونستن بخونن یا به هر دلیل دیگه ای نظرات بهشون نرسید،آقای جدیدی این وظیفه حرفه ای یک خبرنگاره که این نظراتا بهشون برسون و ازشون جواب قانع کننده ای بگیره/
    باتشکر

    • پونه زار گفت:

      سلام
      تا الان هم سعی کردیم همین طور باشه. همین موردی که گفتید را هم با معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در میان گذاشتیم ولی گفتند تبدیل دفتر به اداره، شرایطی دارد که در صورت تحقق این شرایط که یکی از آن‌ها جمعیت است، این امر ممکن می‌شود.

  5. رضا گفت:

    نابودی محیط زیست شهرستان در گیر و دار کاغذبازی محیط زیست, منابع طبیعی و شکارچیان حریص و مجوزدار و بدون مجوز! خدا رحم کند.

Go to TOP