چاپ خبــر
کشایی خبر داد:

ضریب نفوذ ۲۵ درصدی اینترنت پرسرعت در اصفهان

مدیرعامل شرکت مخابرات اصفهان گفت: حدود ۵۶۰ هزار مشترک «ای دی اس ال» در شبکه تلفن ثابت استان وجود دارد که ضریب نفوذ ۲۵ درصدی را برای استان رقم زده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مهر، حسین کشایی گفت  شرکت مخابرات استان اصفهان بالغ بر ۴.۵ میلیون مشترک تلفن همراه دارد که ضریب نفوذ ۳.۸۸ درصدی را برای استان رقم زده و رقمی بالغ بر ۱۰ درصد از متوسط کشور که ۷۸ درصد است، جلوتر است.

وی ادامه داد: همچنین در نیمه سال گذشته شرکت مخابرات استان اصفهان موفق به راه‌اندازی موبایل نسل سوم و نسل چهارم در شهرهای مختلف و بهره برداری از آن شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات اصفهان اظهار داشت: هم اکنون در شهرهای اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، کاشان، اردستان، آران و بیدگل، شاهین‌شهر، شهرضا و لنجان موبایل نسل سوم ۳G به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: شهرهای اصفهان، نجف‌آباد، کاشان و خمینی شهر نیز تحت پوشش موبایل نسل چهارم ۴G قرار گرفته‌اند.

کشایی تصریح کرد: شهرهای بهارستان، گلپایگان، نایین، فلاورجان، دولت‌آباد، خورزوق، دستگرد، تیران و کرون، فولادشهر و مبارکه نیز تا پایان شش ماه اول سال جاری تحت پوشش موبایل نسل سوم ۳G قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مخابرات استان اصفهان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در سطح استان دارد، افزود: با این آمار ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان اصفهان حدود ۷.۴۵ درصد است که در این شاخص نیز ما حدود ۷ درصد از متوسط کشوری بالاتر بوده و جلوتر هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات اصفهان یکی از اصلی ترین نیازهای جامعه و شهروندان را مباحث اینترنت پرسرعت دانست و عنوان کرد: ما بالغ بر ۴۳۰ هزار مشترک مخابرات در سراسر استان داریم که این سرویس مخابرات بطور جدی مورد استقبال مردم واقع شده است.

وی ادامه داد: با حدود ۱۱ شرکت دیگر که این خدمت را ارائه می‌دهند، حدود ۵۶۰ هزار مشترک “ای دی اس ال” در شبکه تلفن ثابت استان وجود دارد و ضریب نفوذ ۲۵ درصدی را برای استان رقم زده که حدود ۱۱ درصد از متوسط کشوری بیشتر است.

کشایی تأکید کرد: تمام تلاش ما در شبکه های مخابراتی اعم از تلفن همراه و تلفن ثابت، توسعه پهنای باند اینترنت برای مشترکین است.

وی افزود: در بخش تلفن همراه در گذشته با موبایل نسل دوم یا همان «جی پی آر اس»  حدود ۱.۴ ترابایت ترافیک اطلاعات در یک شبانه روز بود و در ۶ ماه اخیر که موبایل نسل سوم و چهارم راه اندازی شده است، علیرغم اینکه در حال توسعه هستیم، بالغ بر ۵.۵ ترابایت اطلاعات در یک شبانه روز جابه جا می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات اصفهان خاطر نشان کرد: در ارتباط با تلفن ثابت و مشترکین ADSL نیز در پایان سال ۹۲ و ابتدای سال ۹۳ شرکت مخابرات استان اصفهان تنها STM۱  ۱۷ معادل ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه سرویس دهی داشت و در پایان سال ۱۳۹۳ این عدد به STM۱ ۳۸ بالغ بر ۵.۸ گیگا بیت بر ثانیه رسید.

وی تأکید کرد: در حال حاضر با افزایش پهنای باند در دو ماهه اخیر و اضافه شدن STM۱ ۳ ، این رقم به ۹ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان در خصوص میزان رضایتمندی مشترکین از سرویس «ای دی اس ال» اظهار داشت: طی ۶ ماه پایانی سال ۹۳ و ابتدای سال ۹۴ با تغییرات گسترده در بخش پشتیبانی مشترکین و اقدامات برنامه‌ریزی شده، میزان رضایتمندی مشترکین افزایش یافته است.

کشایی با بیان اینکه خدمات پشتیبانی سرویس  ADSL از طریق شماره ۲۰۲۰ صورت می‌پذیرد، ادامه داد: کاهش مشترکین در صف شماره ۲۰۲۰ و همچنین کاهش مدت انتظار برای پاسخگویی به کمتر از یک دقیقه و افزایش دیگر شاخص های مورد نظر نشان از افزایش رضایتمندی دارد.

  1. اینترنت فریدونشهر افتضاحه افتضاحه.همش قطع و وصل میشه.سرعتش پایینه.

  2. اینترنت که خرابه هروقتم زنگ می زنیم 2020 میگن مشکل از مرکزه خودتانه. می ریم مرکز خودمان میگن از اصفهانه. مگه مردم مسخره شمان

Go to TOP