چاپ خبــر
گزارشی از یک ساعت حضور در مسکن مهر؛

آیا دولت پشت مسکن مهر را خالی کرده است؟

با یک ساعت حضور در محوطه مسکن مهر، شاهد مشکلاتی بودیم که تحویل واحدهای مسکن مهر را با تأخیر مواجه کرده و با جدیت و عنایت مسئولین قابل رفع می‌باشند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، در پی نظرات تعداد زیادی از همشهریان در رابطه با روند ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر، تصمیم گرفتیم تا سری به این پروژه زده و از نزدیک پیشرفت آن را مشاهده کرده و خدمت مسئولین شهرستان و مردم گزارش دهیم.

بعد از یک ساعت حضور در مسکن مهر فریدونشهر، فقط می‌خواهیم آن چه را در یک ساعت حضورمان در مسکن مهر دیده‌ایم بیان کنیم.

در دفتر مسکن مهر نشسته‌ایم که شخصی وارد می‌شود و می‌گوید: از حدود سه هفته پیش، پیامک فرستاده‌اند که برای دریافت کلید مراجعه کنید و امروز که واحد خودم را دیده‌ام، هنوز نه شیشه‌هایش را نصب کرده‌اند، نه سیم کشی آن تمام شده است و نه سقف کاذب آن را گذاشته‌اند! وی می‌گفت: حدود هشت ماه پیش آورده خود را تکمیل کرده‌ام و در حالی که از چند ماه پیش تاکنون 90 درصد کار واحد من انجام شده بود با یک مقدار جدیت در کار می‌توانستند این واحد را دو ماه قبل تحویلم دهند. از وی پرسیدم: از چه زمانی تعیین مالکیت شده است؟ گفت از آذرماه.

این در حالی است که مدیرعامل مسکن مهر فریدونشهر در گفتگو با خبرنگار پونه زار در فروردین ماه سال جاری قول تحویل 72 واحد تعیین مالکیت شده در سال 93 و 48 واحد در حال تعیین مالکیت را با لحاظ امتیازات تا پایان خردادماه داده بود و این شخص جزء اولین کسانی بود که تعیین مالکیت وی انجام شده و حائز امتیاز بالا بود.

مرد دیگری وارد می‌شود و معترض است که چرا تکلیف پارکینگ‌ها را مشخص نمی‌کنید؟ جریان را جویا شدم؛ گفت: در بلوک ما تعداد پارکینگ‌ها از تعداد واحدها کمتر است، به همین دلیل هر روز شاهد اختلاف بین همسایه‌ها هستیم که چه کسی از پارکینگ استفاده کند و تعاونی مسکن مهر هم تاکنون قانون خاصی را برای استفاده از پارکینگ وضع نکرده است.

شخص دیگری با توپ پر می‌آید که امروز مجبورم کرده‌اند برای استعلام کشوری مالکیت مسکن به اداره ثبت اسناد بروم و به ازای هر عضو خانواده‌ام مبلغ 40 هزار تومان برایشان واریز کنم و جمعاً برای این کار مبلغ 160هزار تومان واریز کرده‌ام. او می‌گفت: این مبلغ قبل از نوروز 94 به ازای هر نفر 10هزار تومان بوده است، چرا آن موقع نگفته‌اند استعلام بگیریم؟ می‌گفت: علاوه بر این‌ها در حالی که این پروسه یک روز هم وقت احتیاج نداشت، یک هفته دفتر مسکن مهر مرا معطلِ دادن یک معرفی‌نامه کرده است.

کس دیگری هم به ما گوشزد می‌کند یادتان نرود بنویسید برخی تراس‌ها و پنجره‌ها مشرف به هم هستند و حریم آن‌ها رعایت نشده است.

یک نفر دیگر را ناراحت می‌بینم و وقتی علت را جویا می‌شوم می‌گوید واحدش در طبقه سوم است. می‌گوید یکی از پنجره‌های ساختمانش را  طوری نصب کرده‌اند که دستگیره آن از سمت بیرون قرار دارد و از بیرون باز و بسته می‌شود؛ یعنی من اگر بخواهم پنجره‌ام را باز و بسته کنم می‌بایست داربست ببندم تا از بیرون به طبقه سوم دسترسی پیدا کنم و بتوانم پنجره را باز و بست کنم!

تصمیم گرفتیم چرخی هم در محوطه مسکن مهر بزنیم. تنها با عبور از کنار پارکینگ چند بلوک، پنج کارگر را دیدیم که بیکار نشسته بودند. وارد یکی از بلوک‌هایی شدیم که قرار بوده تا پایان خردادماه تحویل داده شود. آن‌جا هم در طبقات بالایی دوباره دو کارگر را دیدیم که بیکار نشسته بودند و هیچ کس را در حال کار مشاهده نکردیم. آسانسور و نرده‌ها هم هنوز نصب نشده بودند.

سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا در حالی که آورده شخص در پاییز سال گذشته تکمیل شده، هنوز واحد وی آماده نشده است؟ در حالی که در همان پاییز تعیین مالکیت انجام شده و واحد در مرحله سفیدکاری بوده است.

آیا این پروژه با برنامه زمان‌بندی که از ملزومات هر پروژه‌ای است پیش نمی‌رود؟

آیا پیش نرفتن پروژه طبق برنامه زمان‌بندی به علت عدم اجرای تعهدات پیمانکار است؟ و اگر چنین است چرا تاکنون پیمانکار عوض نشده است؟

بدون شک طرح مسکن مهر، موجب رفع مشکل مسکن میلیون‌ها نفر شد ولی به علت عظیم بودن پروژه  آن، هم دستخوش مدیریت‌های ضعیف و هم مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گرفت. در حالی که هنوز خبری از مسکن اجتماعی که روحانی قول آن را داده بود نشده است، مسکن مهر چشم امید خیلی از خانواده‌های ایرانی است که خانه‌دار شدن را با حداقل هزینه ممکن امکان‌پذیر ساخت. اکنون کمی جدیت و مدیریت لازم است تا این پروژه به سرانجام خود برسد.

سایت پونه زار آماده انتشار نظرات اعضای شرکت تعاونی مسکن مهر و مردم و پاسخ مسئولین است.

  1. پونه زار لطفا یه گزارش راجب این کشتار بی رحمانه ی گربه های سطح شهر تهیه کنید….دیشب اگه یه گشتی تووی خیابونا میزدید با صحنه ی دلخراشی مواجه می شدید… به خود پیچیدن و صدای ناله ی گربه هارو خیلی جاها دیدم و شنیدم … گویا سم خاصی در سطح شهر ریختن…
    اگه کار شهرداری بوده، خیلی بی رحمانه س

  2. باسلام :برادرمدیرپونه زارممنون ازپیگیری تان به خدامابی خانمان هاچاره ای نداریم به دادمان برسید وفریادمان را برسانید.چراکسی به فکرضعیف هاتواین مملکت نیست.من تمام زندگیم رافروختم باکارگری ساختمانی پول ریختم چندساله وخبری نیست.ترابه خدا بگید.

  3. بهزاد گفت:

    با سلام و تشکر از تلاشهای بی دریغ سایت محترم پونه زار از مدیرعامل محترم مسکن مهر تقاضامیشود علت این همه تاخیر را اعلام نماید .آیا واقعا شیشه و سقف کاذب دلیل قانع کننده ای برای تاخیر چند ماهه در خانه دار شدن عده ای هستند که سالهاست چشم انتظار ند ؟آیا اگربرنامه ریزی مناسبی برای ساخت و تکمیل واحدها داشتند این ریزه کاریها که در مقابل کار عظیم ساختمان سازی جزئی کوچک حساب میشوند این همه باید طولانی میشد؟برنامه ریزی مدیر که نیازی به آورده اعضا ندارد چه بسا اگر برنامه جامع و زمانداری به اعضا اعلام میشد آنها نیز انگیزه بیشتری برای تکمیل موجودی خود داشتند .

  4. سوء مديريت وضعف فرمانداري

Go to TOP