چاپ خبــر
اعلام نتایج بررسی کیفیت اپراتورها

همراه اول یا ایرانسل، کدام بهتر آنتن می‌دهد؟ جای رایتل و تالیا خالی است

وزیر ارتباطات اعلام کرد: ارزیابی کیفیت عملکرد اپراتورهای تلفن‌ همراه نشان می‌دهد در مجموع میانگین کشوری شاخص‌های میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه، میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه و میزان جابجائی موفق بین سلولهای شبکه حین مکالمه در شبکه همراه‌اول و ایرانسل در حد مطلوب است. البته در بعضی از شهرها ضعفهایی وجود دارد.

به گزارش پونه زار به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود واعظی اظهار کرد: بررسی وضعیت کیفیت ارتباطات در سطح استانها نشان می‌دهد در شاخص میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه (CSSR) و میزان جابجائی موفق بین سلولهای شبکه حین مکالمه (OHSR) وضعیت همراه‌اول و ایرانسل مطلوب است. در شاخص میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه (CDR) وضعیت ایرانسل در همه استانها مطلوب بوده و وضعیت همراه‌اول در استانهای کرمانشاه و هرمزگان نامطلوب است.

 

وی با اشاره به بررسی وضعیت کیفیت ارتباطات در سطح شهر مرکز استان گفت: وضعیت میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه همراه‌اول در همه استانها مطلوب بوده و برای ایرانسل فقط در شهرکرد نامطلوب است و در شاخص میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه وضعیت ایرانسل در همه استانها مطلوب بوده و برای همراه‌اول فقط در شهر کرمانشاه نامطلوب است.

 

واعظی درباره وضعیت شاخص میزان جابجائی موفق بین سلولهای شبکه حین مکالمه در سطح شهر مرکز استان افزود: در این شاخص، وضعیت ایرانسل در همه مراکز استانها مطلوب بوده و برای همراه‌اول در شهرهای ایلام، تهران، سنندج، گرگان و ساری نامطلوب است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در بخش توسعه زیرساخت‌های شبکه، شرکت ارتباطات سیار ایران و در بخش استفاده از تکنولوژی روز و طراحی شبکه، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل عملکرد بهتری داشته‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پیش از این محمود واعظی این گونه اعلام کرده بود که از پایان مهر ماه نقاط ضعف و قوت اپراتورهای تلفن همراه منتشر خواهد شد و کیفیت خدمات آنها مورد بررسی قرار می گیرد. حال دو چهارمین روز آبان ماه نتایج این بررسی ها در شرایطی منتشر شده که جای رایتل و تالیا در آن خالی است.

Go to TOP