چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

اگر شهادت حجاج عمدی باشد در پای قصاص کوتاه نخواهیم آمد

امام جمعه فریدونشهر کلام محکم رهبری در واکنش به واقعه منا را موجب به تکاپو افتادن عربستان سعودی برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران و بازگرداندن پیکر حجاج بیان کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: با وجود این که پیامبر نزدیک 23 سال توحید و تعالیم دین را به مردم عرضه کرد و بت پرستی و شرک را از بین برد و این همه درد و رنج در راه خدا کشید، در غدیر خم بر وی وحی آمد آن چه بر تو نازل می‌شود به مردم ابلاغ کن که اگر این کار را نکنی، رسالت خود را انجام نداده‌ای.

حجت الاسلام اباصلت غفاری با بیان این که یکی از بهترین راه‌های کسب تقوا حفظ زبان از غیبت و ریختن آبروی مؤمن است به سنگین‌تر بودن گناه غیبت از گناه زنا اشاره کرد و تصریح کرد: زنای با محارم و زنای با فرد همسردار از بزرگترین گناهانی است که گاهی حکم اعدام در مورد انجام دهنده آن جاری می‌شود حال آن که طبق روایات گناه غیبت از این هم بالاتر است.

خطیب جمعه فریدونشهر به خانه نشینی 25 ساله امیرالمؤمنین(ع) بعد از رحلت پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و اظهار کرد: وقتی مردم اوضاع آشفته جامعه را دیدند به خانه امیرالمؤمنین(ع) هجوم بردند و ما امروز که حجاج مظلوم ما زیر دست و پا له شدند، سخن حضرت را می‌فهمیم که فرمودند: آن قدر جمعیت هجوم آورد به سمت خانه که ترسیدم حسنین(که مردان بالغی بودند) زیر دست و پا له شوند.

وی بیان کرد: وظیفه کارمندان در برابر دین تنها به این مسأله محدود نمی‌شود که در ساعات معین سر کار بروند و وظیفه خود را انجام دهند بلکه محاسبه خمس درآمد اضافه سالانه خود، حقی است که برگردن ایشان است و در سستی در این امر، شیطان بیشتر به سراغ کسبه می‌رود.

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به واقعه منا و کشته شدن هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام گفت: تا قبل از سخنان رهبری در دانشگاه علوم دریایی ارتش و بیان این که بی احترامی به حجاج ایرانی موجب عکس العمل سخت و خشن ایران خواهد شد، عربستان سعودی نه تنها حاضر نبود پیکر حجاج را به کشورمان تحویل دهد بلکه حتی اراده‌ای برای شناسایی اجساد حجاج ما نداشت ولی بعد از این سخنان آل سعود به تکاپو افتادند و بعدازظهر همان روز با مسئولان ما ارتباط و تعامل برقرار کردند.

حجت الاسلام غفاری ضمن تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی خطاب به آل سعود اظهار کرد: اگر یقین پیدا شود حجاج از روی عمد به شهادت رسیده‌اند هیچ یک از نیروهای نظامی ما در پای قصاص کوتاه نخواهند آمد.

Namaz003

خطیب جمعه فریدونشهر به روز دامپروری اشاره و بیان کرد: مسئولان باید برای حفظ دام دامپروران همت کنند چرا که اگر گوسفندی از عشیره‌ای تلف شود، منبع درآمد آن عشیره از بین رفته است.

وی با توجه به 15 مهرماه روز روستا، از مسئولین استانی و کشوری خواست به روستاها آمده و مشکلات را از زبان خود روستاییان شنیده و در آن جا مشکلات را لمس کنند. امام جمعه فریدونشهر در این امر از لزوم توجه بیشتر به مناطق محروم سخن گفت و اظهار کرد: در روز قیامت کسانی که بیشتر امکانات را در اختیار کسانی قرار می‌دهند که سرمایه و امکان بیشتری در دست دارند، مؤاخذه خواهند شد.

حجت الاسلام غفاری تصریح کرد: مسئولین مراقب باشند وقتی هنوز ما روستایی داریم که جاده ندارد، در جای دیگر آسفالت روی آسفالت نریزند. خطیب جمعه فریدونشهر از دشوار بودن خدمت رسانی به مناطق روستایی شهرستان به علت صعب العبور بودن این مناطق سخن گفت و از مسئولین خواست برای غلبه بر این دشواری‌ها همت بیشتری به خرج دهند.

وی به بسته بودن کارخانه بسته بندی لبنات فریدونشهر هم انتقاد کرد و خواستار بازگشایی آن و به کارگیری جوانان بیکار این شهرستان در این کارخانه شد و از مسئولان منابع طبیعی خواست ضمن بازدید از منابع ملی شهرستان فریدونشهر، زمین‌های قابل کشت ملی را در اختیار کشاورزان و روستائیان قرار دهند تا مردم به خاطر فقر و بیکاری به سمت کلان شهرها مهاجرت نکنند.

امام جمعه فریدونشهر متقابلا از روستائیان خواست تا جایی که ممکن است به اشتغال در روستا بپردازند و به جوانان روستایی توصیه کرد کشاورزی و دامداری را عار ندانسته و داشتن مدرک تحصیلی را دلیل بر خودداری از کارهای روستایی مثل کشاورزی و دامپروری نشمرند.

  1. رضا گفت:

    متاسفانه با کینه ای که سعودیهای ملعون با جمهوری اسلامی ایران دارند و از طرفی تکبری که آنها را گرفته و برای اثبات این نخوت و غرور و به پشت گرمی امریکا این بی توجهی و به هیچ انگاشتن حجاج و مردم دنیا و دهن کجی به همه آنها این کار صورت گرفت و ککشان هم نگزید و باکی هم از این بی حرمتی ندارند! چه اینکه از طرفی بی خیالی و بی تفاوتی مسئولین دولت های اسلامی و بعضا نوکری برای آل سعود و بعضا به خاطر اینکه بادی به پر قبایشان نخورد نیز ککشان نخواهد گزید و هیچ اقدامی نخواهند کرد. حرف زدن هم که در این دوره و زمانه مجانی است و برای کسی ضمانتی ایجاد نمی کند. آیا شایسته بود رئیس جهمور این مملکت بعد از رهنمودهای امام خامنه ای مثل همیشه فقط و فقط سخنان ایشان را تکرار کنند؟! آیا نمی بایست اقدامی عملی در این جهت انجام دهند. از طرق مختلف به دوستان هاشمی رفسنجانی فشار بیاورند؟! این خط و این نشان که مسئولین مملکتمان هم بعد از مدت بسیار کوتاهی قضیه را مثل آب خوردن فراموش می کنند! و ککشان هم نخواهد گزید! و مثل سران آل سعود به ریش ملت هم خواهند خندید!!!!!!!!!

Go to TOP