چاپ خبــر
با فناوری بیسیم؛

یک روستای فریدونشهر مگابیتی شد

به کمک فناوری جدید بی سیم و با همکاری شرکت شهاب رایانه روستای محروم فریدونشهر از اینترنت پرسرعت برخوردار شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، با همت جوانان فریدونشهری اینترنت پرسرعت با فناوری جدید وایرلس به روستاهای فریدونشهر رسید و در آغاز حضور اینترنت پرسرعت در شهرستان، روستای چقاء از این خدمات برخوردار شد.

این امکان با همکاری شرکت شهاب رایانه، به عنوان یکی از مجرب‌ترین شرکت‌های توزیع اینترنت با فناوری بی‌سیم، ایجاد شده و به زودی بیشتر جمعیت شهرستان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

محدوده پوشش دهی اینترنت پرسرعت «شهاب» بخش اعظمی از شهرها و روستاهای غرب استان اصفهان را شامل می‌شود و مشترک این شرکت می‌تواند علاوه بر فریدونشهر در بسیاری از شهرها و روستاهای دیگر استان از طریق فناوری وایرلس به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشد.

این شرکت با فراهم کردن زیرساختی مجزای از بستر مخابرات توانسته است اینترنت با کیفیتی را با قیمت ارزان تا مناطق دوردست استان بیاورد و حتی کسانی را که فاقد خط تلفن هستند و یا در جایی خارج از مناطق مسکونی قرار دارند را از شبکه جهانی وب برخوردار کند.

اینترنت پرسرعت با فناوری بی سیم(Wireless) در فریدونشهر قدم گذاشته است که یکی از جدیدترین متدهای روز دنیا در انتقال اطلاعات و دسترسی به شبکه جهانی است لذا سرعت، کیفیت و خدمات آسان‌تر را به همراه دارد.

تکنولوژی بیسیم یکی از مهمترین پارامترهای پدافند غیرعامل می‌تواند باشد چرا که در صورت وقوع حادثه طبیعی و یا غیرطبیعی احتمال اختلال در خدماتی که با سیم هستند بسیار زیاد است ولی تکنولوی بیسیم به دلیل وابسته نبودن به سیم و کابل به راحتی از دسترس خارج نمی‌شود.

Untitled6-w500

نمونه بارز این تکنولوی را می‌توان در زمان وقوع سونامی در اندونزی بیان کرد. آنگاه که تمام زیرساخت‌های ارتباطی اندونزی تخریب شد، یک شرکت چینی به سرعت با پرپایی آنتن‌های بی‌سیم توانست ارتباط مناطق آسیب دیده را در کمترین زمان ممکن با دیگر نقاط برقرار کند.

فناوری بیسیم مانند تلفن همراه و دستگاه‌های بیسیم مخابراتی و از این قبیل بر پایه امواج رادیویی بوده و در فرکانس‌های 2.4 کیلوهرتز و 5.8 مگاهرتز امواج ارتباطی را گسترش می‌دهد و می‌تواند علاوه بر تأمین اینترنت برای دیگر خدمات ارتباطی مورد استفاده قرار گیرد.

تا پیش از این مهمترین شرکت ارائه دهنده اینترنت در شهرستان فریدونشهر، شرکت مخابرات بود که به علت قطعی‌های مکرر در ماه‌های اخیر و عدم پشتیبانی رضایت بخش، نارضایتی‌های بسیاری را در پی داشته است.

اینترنت امروزه مانند تلفن و یا دیگر زیرساخت‌ها به یک لازمه اجتناب ناپذیر از زندگی تبدیل شده که بستر بسیاری از خدمات حتی خدمات دولت گردیده است و در حالی که نیاز مردم به این شبکه جهانی روز به روز بیشتر می‌شود، با وجود گستردگی، تنوع و آسانی و بسیاری از دلایل دیگر رفته رفته به عنوان اولین منبع دریافت اطلاعات، ارائه خدمات و ارتباطات تبدیل می‌شود.

مردم فریدونشهر برای آگاهی از خدمات این شرکت و بهره مندی از اینترنت پرسرعت بی سیم می‌توانند با تلفن 58752390-031 تماس حاصل نمایند.

  1. پردیس گفت:

    ممنون از شرکت شهاب رایانه و سپاس از شما به خاطر اینکه اطلاع رسانی تون به روزه

  2. ممنون ازشرکت شهاب رایانه امیدوارام اینترنت پشتکوه راشهاب باران کند

Go to TOP