چاپ خبــر

آسمان کشور بارانی می‌شود

از پنج‌شنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از غرب کشور ابرناکی، بارش باران و گاهی رعد و برق آغاز خواهد شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایسنا، احد وظیفه افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه گستره بارش‌ها به شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس و پاره‌ای از نقاط جنوب کشور و به تدریج از شنبه به شمال شرق کشور خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سه روز آتی بارش در ارتفاعات دور از انتظار نیست. در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در قالب نواحی کشور دمای هوا افزایش خواهد یافت البته کاهش دما به تدریج از شنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: شدت بارش پنجشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان و جمعه شدت بارش در کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ امروز چهارشنبه، شرق خلیج‌فارس مواج است.

وظیفه گفت: از اواخر روز پنج‌شنبه استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان و روز جمعه علاوه بر مناطق فوق، نوار شمالی استان خوزستان با بارش شدید باران همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: بر این اساس احتمال بروز آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیرها در مناطق ذکر شده وجود دارد به همین ترتیب توصیه می شود اقدامات لازم برای حفظ ایمنی و کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شده و تردد در مناطق مستعد بروز سیل با احتیاط لازم صورت گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین عنوان کرد: در حال حاضر موج کم‌ارتفاع‌تر از میانی جو در شرق مدیترانه و شمال شرق آفریقا قرار دارد که به ترتیب در مسیر شرق حرکت کرده و پنجشنبه جنوب غرب و غرب ایران را تحت تاثیر فعالیت خود قرار خواهد داد؛ با وجود جریان‌های جنوبی و جنوب شرقی در سطح پایین جو که امکان انتقال مناسب رطوبت را از شمال اقیانوس هند و دریای سرخ به غرب و جنوب غرب ایران فراهم می‌کند وضع هوای استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب کشور از روز پنجشنبه با بارش‌های بارانگاهی، رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: پنجشنبه مورخ 14 آبان استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان و جمعه 15 آبان ماه نیز استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان و خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و جنوب استان همدان با بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد همراه خواهند بود.

وظیفه خاطرنشان کرد: شدت بارش در روز پنجشنبه در مناطق مرکزی ایلام و در روز جمعه در نیمه جنوبی ایلام، شمال خوزستان و جنوب لرستان پیش‌بینی می شود بنابراین با توجه به احتمال تغییر شدت بارش توصیه می‌شود در مناطق یاد شده اقدامات و آمادگی لازم در خصوص تردد به عمل آید.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت هوای تهران در روز چهارشنبه 13 آبان ماه نیز گفت: آسمان تهران امروز، چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و در پاره‌ای از اوقات با غبار محلی مواجه خواهد شد و بیشنیه و کمینه دمای هوا در این روز 13 و 6 درجه سانتیگراد است.

وی در خصوص وضعیت هوای استان تهران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز اظهار کرد: تهران پنجشنبه 14 آبان ماه کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبار محلی و به تدریج با افزایش ابر روبرو خواهد بود و در روز جمعه نیز آسمان تهران ابری همراه با بارش‌های پراکنده، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می شود. بیشینه و کمینه دمای هوا نیز در این دو روز 14 و 8 و 14 و 9 درجه سانتیگراد خواهد بود.

Go to TOP