چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

تعریف اشتباه از کلمه «شاغل» موجب چشم پوشی مسئولان از بیکاری 40 درصدی شهرستان است

امام جمعه فریدونشهر اشتغال و ازدواج جوانان را از اولویت بالاتری نسبت به خرید خودرو برای صرف بودجه بیت المال دانست و تعریف اشتباه مسئولین از «افراد شاغل» را موجب غفلت از آمار بالای 40 درصدی بیکاری در شهرستان بیان کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای فریدونشهر که به مناسبت روز بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شد، نسبت به اولویت‌های دولت در پرداخت وام و تسهیلات انتقاد کرد. حجت الاسلام اباصلت غفاری ضمن بیان این که اشتغال و ازدواج جوانان مقدم بر خرید خودرو است اختصاص این اعتبار تنها برای حقوق بگیران دولت را غیرعادلانه خواند.

Herfei001_001

وی با بیان این که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همچون دالانی است که هنرجو را برای ورود به دنیای کار آماده و هدایت می‌کند، گفت: لازم است مسئولان استانی و کشوری به فکر دورانبعد از فارغ التحصیلی کارآموزان کنند چرا که می‌بینیم همین دانش آموزان و هنرجویان بعد از فارغ التحصیلی و حتی بعد از طی مدارج دانشگاهی نمی‌توانند شغلی پیدا کنند.

امام جمعه فریدونشهر خطاب به مسئولان گفت:‌ آیا بهتر نبود اعتبار وام 25 میلیونی خرید خودرو در اختیار اداره جهاد کشاورزی قرار می‌گرفت تا با دادن وام به متقاضیان کار، قدمی در راه اشتغال زایی و تولید کشور برداشته می‌شد؟ حجت الاسلام غفاری از راندمان جلسات برگزار شده در سطح شهرستان هم اعلام نارضایتی کرد و از مسئولان خواست بررسی کنندکه این جلسات چقدر اثر و نتیجه مثبت داشته است.

Herfei002

وی همچنین نسبت به تعریف کلمه «شاغل» هم انتقاد کرد و نحوه تعریف شاغل توسط دستگاه‌های مسئول را گمراه کننده و باعث چشم پوشی مسئولان از مشکلات جامعه دانست و اظهار کرد: «چگونه آقایان به فردی که در هفته یک ساعت کار می‌کند، شاغل می‌گویند؟ این چه شغلی است؟» امام جمعه فریدونشهر بیان کرد: اگر بخواهیم آمار واقعی بیکاری در شهرستان فریدونشهر را بسنجیم مطمئناً با رقمی بالای 40 درصد مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که آب و هوا و شرایط فریدونشهر مساعد کاشت محصولات متنوع و ارزشمند است، اولین اولویت شهرستان برای ورود دستگاه‌ها جهت اشتغال زایی را، حوزه کشاورزی و دامپروری دانست و از مسئولان خواست برای واگذاری آب و زمین کشاورزی در این راستا مانع تراشی نکنند و نسبت به ساماندهی بازار محصولات کشاورزی این شهرستان اقدام نمایند.

Herfei004

وی با بیان مثال‌هایی دامپروری در فریدونشهر را سودآور بیان کرد و از دولت خواست به جای قرار دادن تسهیلات خرید خودرو، اعتباراتش را در جهت اشتغال زایی و تسهیل شرایط ازدواج جوانان به کار گیرد. در این بازدید طراحی مد و لباس اسلامی و دوخت آن به عنوان یکی از حوزه‌های با استعداد اشتغال بالا و قابل اجرا در این شهرستان از طرف مسئولین پیشنهاد شد. مسئولین شهرستان از کارگاه‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای فریدونشهر  همبازدید کردند.

Herfei003

  1. امار گفت:

    این تغییر در نحوه ی محاسبه ی درصد بیکاری، در دوره ی اقای احمدی نژاد رخ داد. بازی با آمار یکی از بهترین روش ها برای پوشاندن واقعیت هاست!

  2. با سلام واحترام به همه برادران دینی خودم بیانات آقای امام جمعه فریدونشهر بسیارعالی ودلسوزانه می باشد.شمارا به وجدانتان قسم مسئولین توجه کنید.دولت محترم با40درصدبیکاری وام خودرو چه مفهومی دارد.جوانان کار وازدواج می خواهند شمارابه خدا فکری بکنید که اصولی ومنطقی ترباشد.

  3. جوانان فقط ماشین کم داشتند که آن هم حل شد ……….؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خدایا خودت کمک کن

Go to TOP