چاپ خبــر
در پی بارش رحمت الهی؛

انتقاد به روند برف‌روبی معابر و پاسخ شهردار فریدونشهر

شهردار فریدونشهر با بیان این که در قانون برف‌روبی جزء وظایف شهرداری نیست، کندی روند برف‌روبی را به علت حجم بالای بارش‌ها، بازنشسته شدن نیروهای مجرب و عدم همکاری شهروندان دانست.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، در پی تماس‌ها و نظرات متعدد مخاطبان سایت پونه زار در رابطه با پیگیری علت کاهش کیفیت و سرعت برف روبی خیابان‌ها و کوچه‌ها برآن شدیم تا موضوع را از شهردار فریدونشهر جویا شویم. شهردار اما حرف‌هایی برای گفتن داشت و برای شنیدن.

ابراهیم گوگونانی در گفتگو با خبرنگار پونه زار گفت: در حالی که وسعت شهر چیزی بالغ بر پنج میلیون و 533 هزار مترمربع است که یک سوم از این مساحت به معابر اختصاص دارد، ماشین آلات شهرداری برای خدمت رسانی به این مساحت وسیع تنها شامل سه دستگاه لودر، دو دستگاه گریدر، یک دستگاه کامیون تیغ دار نمک پاش و دو دستگاه خودرو سبک می‌شود که متوسط عمر این ماشین آلات بالای 30 سال است لذا هر سال بر استهلاک آن‌ها افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: از طرفی نیروهای انسانی شهرداری بازنشسته شده و شهرداری نیروهای جوان تازه کار را به خدمت گرفته است و مردم نباید انتظار داشته باشند این نیروهای جوان از روز اول استادکار باشند بلکه باید به آن‌ها اجازه جولان داده شود.

شهردار فریدونشهر در پاسخ به این سوال که امسال چرا نسبت به سال‌های گذشته برف‌روبی کندتر صورت می‌گیرد بیان کرد: شهرستان فریدونشهر در سال 92 با 10 مرتبه بارش مواجه بود و در سال گذشته این مقدار به شش مرتبه در کل سال کاهش پیدا کرد ولی در سال جاری تنها تاکنون شش مرتبه بارش داشتیم که سه مرتبه این بارش‌ها سنگین بودند.

گوگونانی ادامه داد: غالب بارش‌ها در سال گذشته به شکل باران بودند ولی در سال جاری برودت هوا باعث شده عمده بارش‌ها به شکل برف باشند و در معابر با یخبندان بیشتری نسبت به سال گذشته مواجه باشیم.

وی افزود: علاوه بر این مسائل در هیچ جای قانون، برف‌روبی جزء وظایف شهرداری نیامده است و بارش برف پدیده‌ای جوی است که مدیریت آن قاعدتا باید بر عهده مدیریت بحران شهرستان باشد و شهرداری فریدونشهر هزینه‌ای بابت برف‌روبی خیابان‌ها نه از شهروندان و نه از منابع دیگر دریافت نمی‌کند.

شهردار فریدونشهر از هزینه 75 میلیون ریالی سوخت خودروهای شهرداری به ازای هر روز خبر داد و متقابلا از عدم همکاری مردم در رابطه با واریز عوارض شهرداری سخن گفت. وی اظهار کرد: در سال جاری از 4116 قبض صادر شده تنها 10 درصد این رقم وصول شده است.

 

صحبت‌های پایانی شهرداری نه درددل یک مسئول بلکه دردددل یک مسئولیت بود. گوگونانی به عدم همکاری ادارات و ارگان‌ها و اتاق اصناف با شهرداری اشاره کرد و گفت: در حالی 90 درصد مردم از دادن عوارض امتناع می‌کنند که همان‌ها از بیشترین خدمات شهرداری استفاده کرده و بیشترین انتظارات را از شهرداری دارند و با مشاهده کمترین نقصی به سریعا اعتراض و گلایه می‌کنند.

 

  1. علی گفت:

    با سلام خدمت شهر دار محترم .اقای شهردار اگر برف روبی جز وظایف شهرداری نیست .وظایف شهرداری چیست؟سال های گذشته نصف اعتبار امسال هم از فرمانداری دریافت نکردن ولی وضع کوچه بهتر بود .ان هم از زباله ها که تبدیل شده به کانونی جهت جمع شدن حیوانات و *

  2. اقای شهردار اگر وسایل شهرداری کم هست نمک هم گیر نمیاد شن هم نیست وبگوید از شهر جومونک وارد کنن

  3. با سلام خدمت همه پونه زار یها –
    من یادم هست قدیما آنقدر برف می آمد که ما که در روستا زندگی می کردیم بولدزر جاده را باز می کرد و دو طرف خیابان اندازه کوه برف بالا می آمد آن وقتها خیابان های داخل شهر را زودتر برف روبی می کردند و حتی برف های خیابان را جمع می کردند و جای دیگر انتقال می دادند اما متاسفانه الان بعد از بارش هفته گذشته خیابان های فریدونشهر هنوز پر از برف است و ماشین باید با زنجیر حرکت کند .

  4. ح. گفت:

    اقای شهردار درسته باید شهرداری دنبال سیاست کاهش هزینه ها باشه ولی بی خیالی وبهانه جویی در زمینه ارایه خدمات جز این سیاست نیست…

  5. با سلام من روز شنبه گذشته(94/10/12)ساعت 8 صبح از گلپایگان به سمت فریدونشهر حرکت کردم در مسیر از خوانسار برف بود داخل شهر خوانسار خیابان اصلی برف روبی و نمک ریزی شده بود و حتی داخل خیابان اصلی برف نبود مسیر داران تا دو راهی فریدونشهر برف روبی و نمک پاشی هم شده بود اما متاسفانه از دوراهی اوزونبلاغ به سمت فریدونشهر جاده خراب و حتی یک ذره نمک در خیابان نریخته بودند و در سربالایی شهرک تمام ماشین ها باید زنجیر می بستند از پمپ بنزین به بعد که باید هر ماشین یک بیل برف روبی هم به خودش می بست چون اصلا جاده برف روبی نشده بود .برای شهرو شهروندان فریدونشهری بسیار متاسفم .

  6. آقای شهردار لطفا ماده 55شهرداریهارا مطا لعه کن

  7. محسن گفت:

    ماده 54 – براي شهرداريهايي كه بودجه آن اقتضاء كند يك معاون از بين كارمندان دولت يا شهرداريها كه در امور اداري بصير باشد به پيشنهاد شهردار‌و تصويب انجمن معين مي‌شود و اگر بودجه شهرداري تكافو نكند عضوي كه از لحاظ مشاغل اداري مقدم باشد سمت معاونت شهردار را خواهد‌داشت.
    ‌تبصره – حكم معاونت شهرداريهايي كه براي شهردار آن نقاط فرمان همايوني صادر مي‌شود به امضاء وزير كشور و در نقاطي كه شهردار به حكم‌وزارت كشور منسوب مي‌گردد حكم معاونت از طرف فرماندار محل صادر مي‌شود.
    ‌فصل ششم – در وظايف شهرداري
    ‌ماده 55 – وظايف شهرداري به شرح ذيل است:
    1 – ايجاد خيابانها و كوچه‌ها و ميدانها و باغهاي عمومي و مجاري آب و توسعه معابر در حدود قوانين موضوعه.
    2 – تنظيف و نگاهداري و تسطيح معابر و انهار عمومي و مجاري آبها و فاضلاب و تنقيه قنوات مربوط به شهر و تأمين آب و روشنايي به وسايل‌ممكنه.
    ‌تبصره 1 – سد معبر عمومي براي كسب يا سكني يا هر عنوان ديگر ممنوع است و شهرداريها موظفند از آن جلوگيري كنند.
    ‌تبصره 2 – تنظيم و وضع مقررات مربوط به توليد و توزيع و فروش نيروي كليه برقها و تعيين نرخ آن در شهرها با شهرداري است.
    3 – مراقبت و اهتمام كامل در نصب برگه قيمت بر روي اجناس و اجراي تصميمات انجمن نسبت به ارزاني و فراواني خواربار و مواد مورد احتياج‌عمومي و جلوگيري از فروش اجناس فاسد و معدوم نمودن آنها.
    4 – مراقبت در امور بهداشت ساكنين شهر و تشريك مساعي با مؤسسات وزارت بهداري در آبله‌كوبي و تلقيح واكسن و غيره براي جلوگيري از‌امراض ساريه.
    5 – جلوگيري از گدايي و واداشتن گدايان به كار و توسعه آموزش عمومي و غيره.
    6 – اجراي تبصره 1 ماده 8 قانون تعليمات اجباري و تأسيس مؤسسات بهداشتي و تعاوني و فرهنگي مانند نوانخانه و پرورشگاه يتيمان و درمانگاه‌بيمارستان امراض ساريه و شيرخوارگاه و تيمارستان و كتابخانه و كلاسهاي اكابر و كودكستان و باغ كودكان و امثال آن در حدود اعتبارات مصوبه و‌همچنين كمك به اين قبيل مؤسسات و مساعدت مالي به انجمن تربيت بدني به ميزان صدي سه درآمد مستمر وصولي ساليانه شهرداري و كمك به‌انجمنهاي خانه و مدرسه. شهرداري در اين قبيل موارد با تصويب انجمن شهر مي‌تواند از اراضي و ابنيه متعلق به خود را با حفظ حق مالكيت مجاني و با‌شرايط معين به منظور ساختن و استفاده به اختيار مؤسسات مزبور بگذارد.
    7 – حفظ و اداره كردن دارايي منقول و غير منقول متعلق به شهر و اقامه دعوي بر اشخاص و دفاع از دعاوي اشخاص عليه شهرداري.
    8 – برآورد و تنظيم بودجه و متمم بودجه و اصلاح بودجه و تفريغ بودجه شهرداري و تنظيم پيشنهاد برنامه ساختماني و اجراي آن پس از تصويب‌انجمن شهر يك نسخه از بودجه مصوب و برنامه ساختماني به وسيله فرماندار يا بخشدار به وزارت كشور ارسال مي‌شود.
    9 – انجام معاملات شهرداري اعم از خريد و فروش اموال منقول و غير منقول و مقاطعه و اجاره و استيجار پس از تصويب انجمن شهر با رعايت‌صلاح و صرفه و اصول مزايده و مناقصه طبق قانون محاسبات عمومي.
    10 – اهداء و قبول اعانات و هدايا به نام شهر با تصويب انجمن.
    ‌اعانات پرداختي به شهرداري يا مؤسسات خيريه از طرف وزارت دارايي جزء هزينه قابل قبول اعانه‌دهندگان پذيرفته مي‌شود و اعانه‌دهنده نسبت به‌مبلغ اعانه‌اي كه داده است از ماليات بر درآمد معاف مي‌باشد.
    11 – نظارت و مراقبت در صحت اوزان و مقياسها.
    12 – تهيه آمار مربوط به امور شهر و مواليد و متوفيات.
    13 – ايجاد غسالخانه و گورستان و تهيه وسايل حمل اموات و مراقبت در انتظام امور آنها.
    14 – اتخاذ تدابير مؤثر و اقدام لازم براي حفظ شهر از خطر سيل و حريق و همچنين رفع خطر از بناها و و ديوارهاي شكسته و خطرناك و‌پوشاندن چاه‌ها و چاله‌هاي واقع در معابر عمومي و جلوگيري از گذاشتن هر نوع اشياء در بالكنها و جلو اتاق‌هاي ساختمانهاي مجاور معابر عمومي كه‌افتادن آنها موجب خطر براي عابرين است و جلوگيري از نصب ناودانهايي كه باعث زحمت يا خسارت مردم باشد.
    15 – جلوگيري از شيوع امراض ساريه انساني و حيواني و اعلام اين گونه بيماريها به وزارت بهداري و دامپزشكي و شهرداريهاي مجاور هنگام‌بروز آنها و دور نگاه داشتن بيماران مبتلا به امراض ساريه و معالجه و دفع حيواناتي كه مبتلا به امراض ساريه بوده و يا در شهر بلاصاحب و مضر‌هستند.
    16 – تهيه مقررات صنفي و پيشنهاد آن به انجمن شهر و مراقبت در امور صحي اصناف و پيشه‌وران.
    17 – پيشنهاد اصلاح نقشه شهر در صورت لزوم و تعيين قيمت عادله اراضي و ابنيه متعلق به اشخاص كه مورد احتياج شهر باشد بر طبق قانون‌توسعه معابر و تأمين محل پرداخت آن و ايجاد و توسعه معابر و خيابانها و ميدانها و باغهاي عمومي و تهيه اراضي مورد احتياج براي لوله‌كشي و‌فاضلاب اعم از داخل يا خارج شهر و همچنين تهيه اراضي لازم براي ساختمان مخزن و نصب دستگاه تصفيه و آبگيري و متعلقات آنها بر طبق قانون‌توسعه معابر.
    18 – تهيه و تعيين ميدانهاي عمومي براي خريد و فروش ارزاق و توقف وسايط نقليه و غيره.
    19 – تهيه و تدوين آيين‌نامه براي فراواني و مرغوبيت و حسن اداره فروش گوشت و نان شهر و اجراي آن پس از تصويب انجمن شهر.
    20 – جلوگيري از افتتاح و داير نگاه داشتن دكانها و مراكزي كه مواد محترقه مي‌سازند در داخل شهر و همچنين ممانعت از داير نگاه داشتن‌كوره‌پزخانه و دباغي و نظاير آن در داخل شهر يا نقاطي كه انجمن شهر مخالف بهداشت و رفاه اهالي تشخيص دهد و همچنين جلوگيري از افتتاح و داير‌نگاه داشتن كارخانه‌هايي كه مزاحم اهالي شهر باشد در داخل شهر يا مجاور آن.
    21 – احداث بناها و ساختمانهاي مورد نياز محل از قبيل رختشويخانه و مستراح و حمام عمومي و كشتارگاه و ميدانها و باغ كودكان و ورزشگاه‌مطابق اصول صحي و فني و اتخاذ تدابير لازم براي ساختمان خانه‌هاي ارزان‌قيمت براي اشخاص بي‌بضاعت ساكن شهر.
    22 – تشريك مساعي با فرهنگ در حفظ ابنيه و آثار باستاني شهر و ساختمانهاي عمومي و مساجد و غيره.
    23 – اهتمام در مراعات شرايط بهداشت در كارخانه‌ها و مراقبت در پاكيزگي گرمابه‌ها و نگاهداري اطفال بي‌صاحب و سرراهي.
    24 – صدور پروانه براي كليه ساختمانهايي كه در شهر مي‌شود.
    25 – ساختن خيابانها و آسفالت كردن سواره‌روهاي معابر و مطلق كوچه‌هاي عمومي و انهار و جدولهاي طرفين از سنگ و آسفالت و امثال آن به‌عهده شهرداري هر محل مي‌باشد ولي آسفالت پياده‌روها در خيابان يا معابري كه پياده‌رو داشته باشد به عهده مالكين منازل و مستغلات و اراضي است‌در صورت امتناع مالكين مجاور پياده‌روها از اقدام به آسفالت كردن سهمي خود شهرداري مي‌تواند مستقيماً اقدام نموده و هزينه آن را به اضافه ده درصد‌از مالكين ممتنع مطالبه و دريافت نمايد.
    ‌تبصره – در هر خيابان كه شهرداري دست به كار كف‌سازي سواره‌رو مي‌شود ساختمان پياده‌روهاي آن خيابان طبق دستور شهرداري براي مالكين‌مجاور و نمايندگان قانوني آنها اجباري است.
    26 – پيشنهاد برقراري يا الغاء عوارض شهر و همچنين تغيير نوع و ميزان عوارض اعم از كالاهاي وارداتي و صادراتي كشور و محصولات داخلي و‌غيره و ارسال يك نسخه از تصويبنامه براي اطلاع وزارت كشور.
    ‌تبصره 1 – به منظور تشويق صادرات كشور نسبت به كالاهاي صادراتي بيشتر از يك درصد قيمت كالا نبايد وضع عوارض شود.
    ‌تبصره 2 – كالاهاي عبوري از شهرها كه براي مقدس معيني حمل مي‌شود از پرداخت هر گونه عوارض شهرداري‌هاي عرض راه معاف مي‌باشد.
    ‌تبصره 3 – ماده اول قانون مصوبه بهمن ماه 33 راجع به تشويق صادرات و توليد از تاريخ تصويب اين قانون طبق تبصره 1 اين بند تصحيح مي‌شود.
    ‌تبصره 4 – آيين‌نامه‌هاي گريز از پرداخت عوارض شهرداري و استنكاف از آن با موافقت وزارتين كشور و دادگستري تنظيم و پس از تصويب هيأت‌وزيران به موقع اجراء گذاشته مي‌شود.

    • فرهنگی گفت:

      باسلام به آقای محسن وتشکرازیادآوری این مواد خواهش ما ازفرماندار،شورای شهر،شهردارمحترم وکارمندان صدیق شهرداری فریدونشهراین است وتقاضامندیم بفرمایندکه برای اجرای این وظایف چه قدم هایی برداشته شده است؟ ودرعدم اجرای آن مسئول کم کاری کیست؟ فرماندارمحترم وشهردارمحترم آماری هم ازمراجعات مردم به علت زمین خوردگیازاورژانس وبیمارستان بگیرند ،بدنیست وبعد قضاوت نمایند.مگرممکن است بعد از5روزبارندگی نتوان درخیابان راه رفت وهنوزبازنجیرچرخ حرکت کرد.باعرض پوزش.

  8. باسلام به کلیه خادمان شهرداری وقدردانی ازهمه آنها:
    1-برادران عزیزچراگلایه ازعدم پرداخت عوارض چرااقدام عاجل نمی کنید وبه حکم قانون عوارض رادریافت نمی کنیدتا دیگرحق گلایه نداشته باشید وبهانه برای تنبلی خود نتراشید،این چه پاسخی است که کارمان راانجام ندهیم وبعد نپرداختن عوارض رابهانه کنیم.شما مسئول ومدیون مردمیدنبایدمردم به پای آدمهایی که عوارض پرداخت نمی کنندبسوزند.
    2-آموزش نیروها ی جدید مگر چقدرزمان وهزینه دارد که تازه کاربودن رابهانه قرارداده اید.
    3-شما که وسیله ندارید چرااقدام به کارهایی می کنیدکه هزینه ها ی بی ربط انجام دهید.(جابجایی تلویزیون شهری وده ها مواد دیگر)
    4-مردم محروم ومظلوم فریدونشهرضمن قدردانی اززحمات انجام شده که واقعاٌقابل تقدیراست انتظاردارند اقدامی عاجل درارتباط خدمات شهرداری انجام شود.

  9. رحیمی گفت:

    باسلام خدمت شهردار محترم. زحمات جنابعالی ستودنیست ولی در خصوص برف روبی …
    گناه آن 10 درصدی که عوارض را پرداخت کرده اند چیست؟نکند آنها باید پیگیر 90 درصد مابقی باشند.راه قانونی را برای کسانی که عوارض پرداخت نمی کنند در نظر بگیرید و مشکلات مردم را حل نمایید.
    “‌با این روند مطمئناً آن 10 درصد نیز پشیمان می شوند.”
    مردم محترم شهر فریدونشهر نیز فقط نیمه خالی لیوان را نگاه نکنند و با پرداخت عوارض شهرداری را حمایت کنند.
    زنده باد ایران – زنده باد فریدونشهر

  10. هموطن آنلاین _محققان پارك علم و فناوري آذربايجان شرقي موفق به توليد ماده ضد برف CMA به عنوان جايگزين نمك براي برف‌شويي جاده‌ها و خيابان‌ها شدند.
    دكتر عبدالرضا ميرمحسني، معاون فناوري و پژوهش پارك علم و فناوري استان آذربايجان شرقي و مجري طرح اظهار كرد: در مناطق سردسير ايران براي ذوب كردن برف و يخ در معابر درون شهري و برون‌شهري از مخلوط نمك و شن استفاده مي‌كنند كه نمك به دليل داشتن يون كلرايد آسيب بسيار جدي و اثرات خورندگي بسياري را در سطح معابر، جداول، محيط زيست و وسايل نقليه در تماس با اين ماده ايجاد مي‌كند و به همين علت به دنبال تهيه و توليد ماده ضد برف كه داراي چنين عوارضي نباشد حركت كرديم.
    وي با بيان اينكه از دهه 60 تاكنون استفاده از نمك براي ذوب برف و يخ در دنيا ممنوع شده است، تصريح كرد: ماده‌ جديدي در دنيا به نام CMA جايگزين نمك شده كه فاقد يون كلرايد است كه خوشبختانه با تلاش محققان پارك علم و فناوري آذربايجان شرقي به دانش فني توليد اين ماده در كشور دست پيدا كرديم و موفق به توليد اين ماده در مقياس نيمه صنعتي شديم.
    ميرمحسني با اشاره به اين كه ماده ضد برف CMA فاقد اثر خوردگي است خاطرنشان كرد: اين ماده نه تنها آسيبي به سطح معابر، خاك و گياهان نمي‌رساند بلكه تا حدي مي‌تواند تقويت كننده باشد چرا كه موادي در آ‌ن وجود دارد كه اثر تقويتي بر خاك، گياهان و … مي‌گذارد.

  11. اي كاش بين مسئولين كمي هم صداقت بود و زماني كه كار اشتباهي انجام ميشود شهامت اعتراف و طلب پوزش از مردم نيز وجود داشت و پستهاي مديريتي محل آزمون و خطا نميشد!!!!!!!!!

  12. با سلام در پاسخ به نظر دوست گرامي كه فرمودند 10 درصد مردم عوارض را پرداخت كردند و گناه آن 90 درصد مردم چيست بايد عرض شود آن 10 درصد مردم هم نبايد عوارض را پرداخت مي كردند . چرا عوارض نسبت به سال قبل 4 تا 5 برابر افزايش داشته است مگر چه كار مفيدي نسبت به سال قبل انجام شده است . دوست عزيز اگر همه شهروندان محترم عوارض را پرداخت نكنند و نسبت به اين موضوع اعتراض داشته باشند شايد …..و چرا حق كارشناسي بازديد از خانه در شهرداري فريدونشهر 100 برابر افزايش داشته است از 5000 تومان يهووي به 90 هزار تومان جناب آقاي شهردار اين انصاف است . لطفاً دوست گرامي اين نظر را در سايت قرار دهيد شايد شهردار محترم پاسخي داشته باشند و اگر دوستان هم پاسخي جهت متقايد كردن بنده دارند بفرمايند .

  13. اقای شهردار دقیقا وظیفه ی شما چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  14. علیرضا گفت:

    با سلام
    اصلاً کاری نداریم که برف روبی معابر وظیفه ی شهرداری هست یا نه.مسئله این است که وقتی به راننده ی لودر می گویی برای برف روبی بیا،با بی* جوابمان رامی دهد

  15. مرتضی گفت:

    آن چیزی که باعث آبادانی سرزمین ها می شود به طور عام، عبارت است از همکاری همه مردم و مسئولین یک سرزمین با هم به انگیزه آبادانی آن سرزمین برای استفاده مردم آن سرزمین. به عبارتی تعامل مردم و مسئولین.

    اما مردم
    وظایف شهروندی یکی از مهم ترین وظایف هر شهروندیست. افزایش عوارض یا افزایش … با تصمیم شهردار صورت نمی پذیرد. بلکه با تصمیم شورای شهری که با رای همین شهروندان و نماینده همین شهروندان هستند صورت می گیرد. بنابراین بر اساس اصل اعتماد مردم باید اعتماد به نمایندگان خود که ناظرین شهردار نیز می باشند به بهترین وجه ممکن همکاری خودشون را بکنند.

    اما مسئولین:
    فراموش نکنیم که با پذیرش هر پست وظیفه ای بر دوش ما می آید که ما را در برابر مردم قانونا و شرعا مسئول خواهد کرد.مسئولین باید خود را خدمتگذار و نه طلبکار مردم بدانند. اگر شرایط خاصی در شهرداری حاکم است باید با ارائه گزارش و برگزاری هم اندیشی این مسائل به مردم انتقال و سهم مشارکت مردم را در ارائه پیشنهاد و … افزایش داد و آن ها را از مسائل موجود مانند کمبود منابع مالی و بدهی و … آگاه ساخت.

    درگیری ها و کشمکش های بین مردم و مسئولین همیشه ضرر خواهد داشت.

  16. رانند لودر که امسال کار برف روبی را انجام می دهید فقط بعد چند روز در داخل کوچه ها یک مسیر باز می کند که به اندازه عبور یک ماشین است وکوچه داوزده متری فقط یک ماشین رد میشود اقای شهردار ایا کوچه خودتان را همین جوری برف روبی می کنند.

  17. رضا گفت:

    برف روبی جزو وظایف شهرداری نیست و مردم باید فکری بکنند چون صدای شورا و شهرداری به جایی نمی رسد!
    اگر یک اصفهانی خون دماغ شود استانداری و صدا و سیما مردم عالم را خبر می کنند ولی اگر مردم شهرستان همه زیر برف قتل عام شوند مرکز استان ککشان هم نمی گزد مردم باید فریاد خود را سر استاندار بکشند. نه شهرداری که از بی پولی بقال هم به او نسیه نمی دهد! نجف آباد بیش از 90 میلیارد تومان از 3000 کارخانه و کارگاههای سنگ بری عوارض در سال دریافت می کند و فریدونشهر یک کارخانه هم ندارد! افرادی که پیام داده آند کمی هم انصاف داشته باشند و به مسئولین ظالم استان هم اشاره ای داشته باشند.

  18. بهنام گفت:

    پس با این حساب که وظیفه ی شهرداری نیست این لودرها و گریدلها رو واسه دکور خریدن که فقط بگن شهرداری دارای چند دستگاه … و… است که مقابل شهرای دیگه کم نیارن اگه نه نباید از این وسایل استفاده کرد -برف روبی هم وظیفه شهرداری و هم وظیفه ی اداره راه است-نه اینکه به هم پاس بدن بگن وظیفه شهرداریه اون بگه نه وظیفه اداره راهه عدم هماهنگی باعث این موضوعاته وقتی یه مشکلی پیش میاد و یه کاری رو باید انجام بدیم باید دست به دست هم بدیم و مشکلو حل کنیم .

  19. یکسری وقتی دو تا مسئول غریبه میبینند انگار سلطان سلیمان دیده باشند انقدر دولا و راست میشن و زبانشان قفل میشود و همین که چشمشان به یک خودی میرسد همگی مثل ارث برها ازش طلبکاریم این اقا میگن بودجه نیست . استان کمک نمی کند . مردم عوارض نمیدن ووو . انوقت میگیم پس تو چکاره ای ووو… کمی انصاف هم خوب چیزیست خدا به ما رحم کند . وبه شهردار و شورای شهر صبر. حالا ببینید بعد از این مطالب که گفتم چیها بارمون میکنند .

  20. دلسوز گفت:

    آقای شهردار انگار کلیه بام های منازل و مراتع و مزارع رو تو برف روبی محاسبه کردن.
    فریدونشهر سر جم ده پونزده تا خیابون داره با کوچه هاش.
    نمیدونم این چه حرفیه که میگن امسال برف زیاد اومده.
    فریدونشهر برفای بیش تر از اینو هم به خودش دیده و کیفیت برفروبی بهتره بوده

  21. اقای شهردار ناراحت نشی ها عادت بعضی هامونه. بقول همشهری 2 دوست داریم چشم به خدمات معبر سازی . این همه پیاده رو سازی . اسفالت کاری ووو…ببندیم و ماشینالاتتون 24 ساعت در خونه هامون روشن و کار کنه و بعضی از همشهریها هم بگویند چه خدماتی شده . چرا ان ده درصد عوارض دادند و… اینطوری که بزرگانمون میگن از اولین شهردار مرحوم رفیعی تا اقای رضوانی و شهرداران قبل از شما که ما یادمان هست از یکسری ادمها فراری بودند که امسالشان در بالا ملاحضه میکنید و این را به حساب کل مردم نگذارید اما برای این مسئله برفروبی نیز فکر اساسی کنید و سایر مسئولانرا نیز وارد عرصه نمایید و بابت سایر خدماتتان از شما . شورای شهر . و کارکنان و کارگران زحمتکش شهرداری سپاسگزا ریم

  22. مهدی گفت:

    وقتی آقای شهردار امسال وسایل رو دادن پیمانکار وخصوصی سازی کردن اون آقای پیمانکار که دلش به حال وسیله بیت المال نمیسوزه که . خودم بارها تو مسیر بیجگرد دیدم چطوری دارن از این وسیله ها استفاده میکنن و از بین میبرنشون . شهرداری این همه کمپرسی داره برفا رو بار کنن ببرن تو کانال آب سراب بریزن . یا ببرن سد چشمه لاکپشت . تو شهر دامنه شاید ده سانت هم برف نیومد ولی اونروز همون ده سانت رو باز کمپرسی کردن و از شهر بیرون بردن واقعا از کار شهردارشون خوشم اومد یا یه دونه لودر و کمپرسی شهر رو مدیریت میکنن . رانندگان لودر ها و گردیدر ها * در صورتی که یه عالمه برف کنار خیابون جمع شده خب حداقل برفروبی کن و ببرش جای خلوت تل انبار وکپه کن

  23. اين همه كارگر بدبخت امسال بيكار شدن فقط و فقط به خاطر منفعت*
    لطفا شهرداري فريدونشهر هم مثل دیگر ادارات بازرسي مالي بشود

Go to TOP