چاپ خبــر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر خبر داد؛

مسئولان پیگیر توهین روزنامه «اصفهان امروز» به قوم گرجی هستند

با وجود گذشت سه روز از انتشار مطلب توهین آمیز به قوم گرجی در روزنامه اصفهان امروز و واکنش مردم به این مطلب، این روزنامه تاکنون اقدام به انتشار مطلب عذرخواهی از مردم و تکذیبیه نکرده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، روزنامه اصفهان امروز در سه شماره قبل خود اقدام به انتشار مطلبی کرده بود که در آن به قوم گرجی توهین شده بود و علیرغم پیگیری های مردم تاکنون این روزنامه اقدام به عذرخواهی از این قوم زحمتکش که خدماتش به کشور همواره زبانزد بوده، نکرده است.

در صفحه 17 شماره 2600 روزنامه اصفهان امروز به تاریخ 17 بهمن 1394 مطلبی با عنوان «حاشیه نشینی هویت اصفهان را زیرسوال می برد» به نقل از مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان منتشر شده بود که در آن گرجی ها به عنوان خرده فرهنگ هایی که که در حاشیه اصفهان تجمع کرده و موجب افزایش حاشیه نشینی در شهر اصفهان شده اند مورد معرفی قرار گرفته اند.

مردم فریدونشهر از همه اقوام مختلف نسبت به این موضوع واکنش نشان داده ولی با گذشته سه روز از انتشار این مطلب هنوز تکذیبیه ای از طرف این روزنامه چاپ نشده است و تنها در شماره امروز این روزنامه مصاحبه ای از یکی از اعضای شورای شهر فریدونشهر به تعریف از قوم گرجی در سایزی معادل یک سوم سایز خبر توهینی در صفحه 14 این روزنامه منتشر شده است که در آن هیچ اثری از تکذیب خبر قبلی توسط روزنامه و عذرخواهی از قوم فداکار گرجی مشاهده نمی شود.

نورمحمد رحیمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر، با بیان این که موضوع به اطلاع مسئولین شهرستان اعم از فرماندار رسیده است از پیگیری این موضوع خبر داد و با بیان این که هیچ نشریه ای حق توهین به هیچ یک از اقوام را در سطح کشور ندارد گفت: در صورت عدم انتشار تکذیبیه و عذرخواهی از مردم توسط این روزنامه موضوع از طریق قانونی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

بدون شک توهین به اقوام مختلف کشور نه تنها با معیارهای انسانی سازگار نیست بله با مشی اسلام و نظام هم خوانی نداشته و برخلاف سیاست ها و مصالح انقلاب بوده و موجب تفرقه افکنی در کشور می شود.

قوم گرجی یکی از اقوام ایرانی است که پنج قرن پیش، زمانی که قفقاز جزئی از ایران بوده است، به محدوده جغرافیایی کنونی کشور مهاجرت کرده و در سده های گذشته منشا خدمات بزرگی در عرصه های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و هنری در کشور و بالاخص در شهر اصفهان بوده است و قریب هزار شهید و جانباز و آزاده این قوم در دفاع مقدس نشان ارادت و عشق این قوم به اسلام، ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است این روزنامه دو هفته قبل نیز در خبری دیگر مطلبی را به طور کذب به امام جمعه فریدونشهر نسبت داده بود که با واکنش شدید امام جمعه و رسانه ها همراه بود.

  1. م.ا گفت:

    خدا لعنت کند این گونه افراد را که به این قوم بی احترامی نکنند

  2. مهدی اصلانی گفت:

    واقا متاسفم برای بعضی مسئولین که در کمال بی ادبی وبی نظاکتی میان به قوم شریف گرجی توهین میکنن هرچی دارن از مادارن حالا اومدن توهین میکنن هنر مسئولین * تو خطشه دار کردن اجتماع گرجیه

  3. ناشناس گفت:

    قوم گرجی یکی از قوم هایی است که ارادت خاصی به جمهوری اسلامی ایران، رهبر عزیز ولایت فقیه و دولت داشته و به قول خودتان شهیدای زیادی داده همه ما گرجیا احساس سربلندی داریم و همیشه از موفقیت های ایران و ایرانی خرسندیم من نه از کسی میخوام پیگیری کنه نه… فقط اون کسایی رو که در هر دوره از تاریخ به ناحق به این قوم زور گفتن و دربارش بد گفتن به خدای خودم می‌سپارم

  4. رضا گفت:

    همانا اگر این توهین به قومی به غیر از قوم گرجی شده بود
    همانطور که تجربه اثبات نموده تا کنون شاید شاهد توقیف روزنامه اصفهان امروز میبودیم
    ولی افسوس که این قوم نجیب به علت کم بودنشان نسبت به سایر اقوام مورد بی توجهی مسئولین و چه بسا مورد حرکت زشت و ناپسند توهین قرار میگیرند.
    ضمن محکوم نمودن این مسئله از مسئولین خواهشمندیم مورد را تا وصول به نتیجه دنبال کرده و اصفهان امروز موظف به عذرخواهی از گرجی های عزیز است. البته نه با سایز فونت 6یا5 و در گوشه ای از روزنامه
    بلکه در صفحه اصلی.

  5. احترام به شخصیت همه انسانهاوظیفه هرآدمی است که برروی این کره خاکی پاگذاشته است .واین صراحت آیینی مادردین اسلام وبه خصوص فرهنگ شیعی مامردم ولایتمداراستان اصفهان است.
    ودرمقابل بی احترامی به دیگران نشانه بی هویتی فردیامسئول توهین کننده به دیگران است.مدیراموراجتماعی شهرداری اصفهان وناقل فرمایشات ایشان یعنی مسئولین روزنامه اصفهان امروزباید بدانندکه اینگونه صحبت کردن ونقل کردنها خلاف ادب وشرع بوده وباید رسماٌازایرانیان گرجی زبان معذرت خواهی کرده وخودرااصلاح نمایند. مردم اصفهان ازاین گونه انسانهای شیعه نما وتفرقه برانگیز تبری خودرااعلام می دارد.

  6. دلسوز گفت:

    شرح نامه مهندس گوگونانی شهردار فریدونشهر به شهردار اصفهان
    به : شهردار محترم شهر اصفهان جناب آقای دکتر جمالی نژاد
    احتراما با توجه به مصاحبه مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی آن شهرداری در تاریخ 17/11/1394 در روزنامه اصفهان امروز و اشاره به به حاشیه نشینی اقوام و زیر سوال بردن هویت اصفهان توسط این اقوام به استحضار می رساند موضوع با مطالعه مردم فهیم و فرهیخته شهر فریدونشهر بخصوص قوم اصیل و با فرهنگ گرجی که اکثریت شهر فریدونشهر را تشکیل می دهند منجر به آزرده خاطرشان شده و جا دارد نکاتی را از این قوم اشاره کنم .
    1- اکثریت نقاط فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان که از دوران شاه عباس به جای مانده مربوط به سردار بزرگ سازندگی وقت آقای الله وردی خان بوده شامل سی و سه پل و مجموعه های مرتبط
    2- دارا بودن نخبگان علمی که در حال حاضر در دانشگاه های معتبر کشور مشغول به تحصیل بوده و یا به تدریس مشغول می باشند .
    3- دارا بودن چهره های سیاسی و هنری
    4- سکونت این اقوام در محله های عباس آباد ، جلفا ، سپاهان شهر که به عنوان قلب شهر اصفهان یاد شده
    5- تقدیم بیش از 160 شهید عزیز در جنگ تحمیلی برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
    6- دارا بودن فرهنگ غنی و رسم الخط و چاپ هزاران اثر علمی و فرهنگی
    7- دارا بودن جوانان ورزشی و حضورشان در تیم های پایه اول کشوری
    8- فریدونشهر از نظر میزان جرائم بزهکاری در پایین ترین سطح قرار دارد و جز شهر های کشور با بالاترین درجه امنیت است که نشان از از ظرفیت بالای مردم آن دارد .

    لازم به ذکر است به دلیل ناملایمات های مرکز استان به شهرستان های دور و تمرکز واحد های تولیدی و صعنتی و عدم ظرفیت اشتغال در این شهرستان ، عاملی به مهاجرت جوانان شده و باعث مشکلات زیست محیطی برای شهر اصفهان و بالا بودن نرخ بیکاری برای این شهرستان شده است و اینجانب به عنوان شهردار گرجی زبان و مدافع حقوق شهروندی ، همشهریان عزیز فریدونشهر ، ضمن اعتراض به این نوع نقل قول ها ، خواستار برخورد مدبرانه جنابعالی می باشم . لذا مراتب فوق جهت استحضار و اقدام لازم خدمتتان ارسال می گردد

    ابراهیم گوگونانی
    شهردار فریدونشهر

  7. مرتضی گفت:

    اول از هر چیز از احساساتی شدن پرهیز کنید.
    دوم اینکه این آقا توهین نکردند. بلکه اظهار نظر کردند بر اساس آمار.
    گرجی های اصفهان یکی از خرده فرهنگهایی هستند که در شهر اصفهان زندگی می کنند. و البته بر اساس آمار در حاشیه شهر بیشتر هستند.
    این گفته که نیاز به تکذیب نداره. بلکه نهایتا با یک جواب منطقی یا یک مقاله علمی یا یک بررسی اجتماعی می توان به آن پاسخ منطقی داد و یا با یه بررسی اجتماعی نظر آن جناب را رد کرد.

    تقاضای تکذیب در این خبر یکی از تقاضاهای غیر منطقی هست چرا که این حرف همونطور که گفته شد با یه پاسخ منطقی و بررسی دقیق آماری و مطالعه اجتماعی بر اساس واقعیت و نه بر اساس تعصب قومی پاسخ داده می شود.
    چهارم: واکنش های افراد در هر جامعه ای نشان از بلوغ اعضای اون جامعه دارد. امیدواریم که کمی بر اساس رفتار اسلامی واکنش های منطقی و براساس علم داشته باشیم.

  8. با سلام و خسته نباشید
    لطفا به مسعود مهدویان فر اعلام فرمائید سری به تاریخ بزنه و مطالعه ای در مورد گرجیها بکنه که اصفهان را گرجیها از قوم مغول و افغانها نجات داده اند و جزیره قشم و بندعباس را گرجیها نجات دادند و اکنون هم گرجیها در مقامهای بالا در همین اصفهان در حال خدمت به نظام مقدس هستند

  9. بیکار گفت:

    یکی به اون اصفهانی بگه که حق و حقوق همین فریدونشهری ها رو کردین تو حلقوم خودتون و نگذاشتید کمترین صنعت اشتغال زایی در این جا پا بگیره. حالا اینا که همینا از زور بیکاری ننگ زندگی در اصفهان رو پذیرفتن شدن معضل؟؟؟؟

  10. از مسئولین محترم درخواست پیگیری مستمر جهت عذرخواهی این روزنامه کم تیراژ راداریم وجلوگیری از تکرار این گونه وقایع را چون این گونه اظهارات دارای سوء نیت ومقاصد نامعلوم میباشد ومحکوم است

  11. گرجی گفت:

    اینها از نسل ظل السلطان هستند که خودتون ببینید اینجا چه مطالبی که در شان خودش و خاندانش (قاجار) هست را درباره گرجیهای فریدن نوشته

    https://fa.wikisource.org/wiki/%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%86_%D8%AF%D8%B1_%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE_%D8%B3%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA_%D9%85%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C

    و همین اراجیف را یک نفر بدون تحقیق در کتابی آورده که تاریخدان همشهریمون آقای گوگونانی تو کتابشون انتقاد کردن که میتونید انتقادشون را اینجا بخونید

    http://s5.picofile.com/file/8165981450/Akhure_olya_page_97.jpg

  12. به نظر شما از جمعیت 7 میلیارد نفری کره زمین و جمعیت 4.8 میلیونی استان اصفهان چند نفر اون روزنامه و اون مقاله رو خوندن؟تا حالا نگاهی به وضعیت تیراژ این روزنامه کردین؟ با یه ستون مقاله تو یه روزنامه استانی (حتی کشوری یا بین المللی هم نیست) از اعتبار و ارزش قوم شریف گرجی هیچ چیزی کاسته نمیشه.افتخار ما که به تیتر روزنامه ها نیست به اون شهیدای عزیزیه که اسماشون زینت بخش مدارس و کوچه و خیابونهامونه.اگه کسی یه مشت خاک برداره و بپاشه به سمت خورشید به نظرتون خورشید باید عصبانی بشه و از کوره در بره؟ممکنه بعضیا بگن اگه الان ساکت باشیم دفعات بعد توهینای بدتری میشه اما فکر میکنم بیش از حد مانور دادن رو این ماجرا فقط اسم این روزنامه رو الکی سر زبونا میندازه و ممکنه خدای نکرده شیطنتی پشت این ماجرا باشه.همین الانشم معلومه خون خیلی از همشهریای عزیز به جوش اومده و ناراحتن بعضی ها خواستار عذرخواهی رسمی هستن بعضی ها خواستار توقیف روزنامه و بعضی ها حتی شماره صفحه و سایز فونتی که اون روزنامه باید عذرخواهی رو چاپ کنه هم تعیین کردن از همین حالا.یه شعر هم از دکتر علی شریعتی بهتون تقدیم میکنم که فکر میکنم بهترین جواب برا توهین این روزنامس: هر کس بد ما به خلق گوید ما چهره ز غم نمی خراشیم. ما خوبی او به خلق گوئیم تا هر دو دروغ گفته باشیم.

  13. باسلام
    راستی که باید فرمایشات مقام معظم رهبری را توتیای چشم خود کنیم که یک سال است مرتب خطرات نفوذ رابیان می کنندوهشداربیدارباش می دهند امابعضی ها بارخنه درمناسب دولتی وبعضی روزی نامه ها نان خودراازراه نفوذوتفرقه قلم می زنندبله نتیجه قرارنگرفتن افراددرجای مناسب خود وبراساس روابط گزینی افراددرادارات ومنسب های دولتی که براساس جناح های مسخره صورت می گیردوافراد نالایق وبی سواد برسر میزهای تصمیم گیری ها قرارمی گیرند اینگونه اظهار نظرات صورت می گیرد .این آقای مدیران امور اجتماعی شهرداری اصفهان وروزی نامه اصفهان امروزسواد خواندن ونوشتن هم نداشته که حداقل کتب تاریخ دوران ابتدایی خود راخوب خوانده ودرک نماید.که ایران عزیزما که باتاریخ غنی اش به خود میبالد واصفهانی که اکنون مهد تمدن ایرانی وصفوی است. به همت گرجیان شمال ایران آن روزهاپایدارمانده ونمونه اش پل الله وردیخان ،قشم وبندرعباس وده ها مورددیگر پیش چشم مابعد ازسالها می درخشد.واین آئینه عبرتی باید باشد برای آن روزنامه نگار ومدیر بی سوادش که این گونه کوس تفرقه رابه صدادرمی آورد.خون شهیدان ما برای این وطن گواه صداقت ماوعقوبت الهی برای تفرقه افکنان بین امت اسلامی بادانشاءالله

  14. با سلام خدمت همشهریان گرامی و عزیز که در همه امور پشتیبان و حامی همدیگرید . به عرض عزیزان میرساند ما جمعی از ساکنان گرجی زبان ساکن اصفهان بر ان شدیم که با تنظیم طوماری حرکت زشت این مسئول که گویا کمترین مطالعه و سواد در مورد فرهنگ اقوام را نداشته و با این نطق های بی اساس باعث دل ازردگی قومی نجیب گشته را محکوم کنیم . دربخشی از این طومار به مسئولان استانی از پیشینه و خدمات گذشته گرجیان در اصفهان که اکنون به توسط ان این شهر را سر امد شهرها می نامند و لقب نصف جهان را به یدگ میکشند و همچنین در تمامی اعصار این قوم نجیب دوشادوش هموطنان ایرانی خود در کنار سایر اقوام از ارمانهای و عقاید ایران اسلامی با جانفشانی دلیر مردانی که نام بعضی از انها در معابر و سر در ها ی ورودی شهر نصب شده را به این امر متوجه کنیم . و افتخار می کنیم به فرزندانمان که در همه جهات .از نظر فرهنگی . علمی . مدیریت عملی .پاکدستی در سایر ادارات اصفهان و استان انسانهای برجسته و سرامدند که چند ی پیش نیز استاندار محترم به ان اشاره فرمودند . و این خلاصه ای از تذکرات مربوطه بود که امید است مسئولا ن شهری و استانی نیز ما را در این امر مهم تا حصول نتیجه یاری کنند. و همچنین تشکر میکنیم از شهردار محترم فریدونشهر . ریاست محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولانی که پیگیر این مسئله مهم می باشند…

  15. به نظر شما از جمعيت 7 ميليارد نفري کره زمين و جمعيت 4.8 ميليوني استان اصفهان چند نفر اون روزنامه و اون مقاله رو خوندن؟تا حالا نگاهي به وضعيت تيراژ اين روزنامه کردين؟ با يه ستون مقاله تو يه روزنامه استاني (حتي کشوري يا بين المللي هم نيست) از اعتبار و ارزش قوم شريف گرجي هيچ چيزي کاسته نميشه.افتخار ما که به تيتر روزنامه ها نيست به اون شهيداي عزيزيه که اسماشون زينت بخش مدارس و کوچه و خيابونهامونه.اگه کسي يه مشت خاک برداره و بپاشه به سمت خورشيد به نظرتون خورشيد بايد عصباني بشه و از کوره در بره؟ممکنه بعضيا بگن اگه الان ساکت باشيم دفعات بعد توهيناي بدتري ميشه اما فکر ميکنم بيش از حد مانور دادن رو اين ماجرا فقط اسم اين روزنامه رو الکي سر زبونا ميندازه و ممکنه خداي نکرده شيطنتي پشت اين ماجرا باشه.همين الانشم معلومه خون خيلي از همشهرياي عزيز به جوش اومده و ناراحتن بعضي ها خواستار عذرخواهي رسمي هستن بعضي ها خواستار توقيف روزنامه و بعضي ها حتي شماره صفحه و سايز فونتي که اون روزنامه بايد عذرخواهي رو چاپ کنه هم تعيين کردن از همين حالا.يه شعر هم از دکتر علي شريعتي بهتون تقديم ميکنم که فکر ميکنم بهترين جواب برا توهين اين روزنامس: هر کس بد ما به خلق گويد ما چهره ز غم نمي خراشيم. ما خوبي او به خلق گوئيم تا هر دو دروغ گفته باشيم.

  16. حسین گفت:

    آقای مسعود مهدیان فر تو خودتو توی چه جایگاهی دیدی ک این حرفو زدی؟ تو خودت کی هستی؟ * حالا اومدی به قومی جسارت کردی که واسه شناختنش همین یک جمله بس که شهر فریدونشهر با 90درصد مردم گرجی زبان امن ترین شهر ایران لقب گرفته و نامزد امن ترین شهر جهان بوده، امثال آدمایی مثل تو هستن که حق شهرستانیا رو توی استان میخوررین یه آبم روش بعد شهرستانیا از فرط نبود شغل و محرومیت منطقه و نبود امکانات مجبور میشن به شهرهای بزرگ و مرکز استان مهاجرت کنن بعد شما برمی گردی این اراجیف رو واسه خودت میبافی، به خدای احد و واحد قسم حق الناس گردنتو خواهد گرفت هم در این دنیا هم در آخرت

  17. مرتضی گفت:

    اولا باید از برخورد احساسی و غیر منطقی پرهیز بشه.
    دوما باید حرف درست فهمیده و تجزیه و تحلیل بشه. این آقا به عنوان معاون اجتماعی اظهار نظری را بر اساس آمار کرده اند که گرجی ها یکی از خرده فرهنگ هایی هستند که در حاشیه شهر اصفهان هستند. آیا این یک توهین است؟؟! یا بیان واقعیت؟؟! به هر حال هر چه که باشد نمی توان با ایجاد سر و صدا واقعیت را پوشاند. مگر اینکه ثابت کنیم واقعیت چیز دیگری است.

    در این که حاشیه نشینی امری مضر برای یک شهر هست و گاها جلوهای بدی را برای شهر ایجاد می کند شکی نیست. حال در پاسخ به این اظهار نظر با یک مطالعه اجتماعی می شود با آمار نشان داد که اکثر گرجی ها در حاشیه شهر اصفهان زندگی نمی کنند. این می شود برخورد منطقی و علمی

    اما یک سوال از مسئولین استانی باید پرسید: چه عاملی باعث تشدید حاشیه نشینی در شهر اصفهان شده؟ به طور قطع می توان گفت که یکی از این عوامل عدم همکاری مسئولین ارشد استانی در توسعه مناطق روستایی و شهرستان ها می باشد.

    • نام گفت:

      جنابعالی تشریف ببر تو سایت روزنامه اصفهان امروز راهکار کاهش حاشیه نشینی رو بده.
      این تحقیق هم که گفتی انجام بده و بده به مسئولین عزیز شهرداری اصفهان.
      بنده ی خدا بحث ما اینه که چرا اطلاعات غلط دادن
      به قول خودت که اکثر گرجیا در مراکز و قلب اصفهان هستن
      والا به خدا.

    • حسین گفت:

      شما فکر کنم یخورده مطالب رو دیر هضم میکنید، حالا که همه مردم، امام جمعه، فرماندار، شهردار و تمام مسئولین دارن میگن توهین شده شما تازه داری میگی آیا این یک توهین است!!!!!!!!!!!!!! پس بفرما همه اشتباه میکنن فقط شما درست درک میکنین، کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد اما امان از کسی ک خودشو به خواب زده باشه

  18. محله گرجی نشین اصفهان که عباس آباد بود تو قلب شهر، حالا چطور شد که گرجی ها حاشیه نشین شدن؟

  19. اگر مردم فریدونشهر 48 ساعت خروجی آب چشمه لنگان را ببندند روزنامه اصفهان امروز متوجه میشه کجا چه خبره همینه دیگه یه عده ای آدم بیسواد میان روکار نمی دونن تویه تاریخ چه چیز هایی در مورد خدمتهای قوم گرجی نتها به اصفهان به ایران کردند همین آثار تاریخی که اصفتهانی ها بهش مینازند و هی میگن اصفهان نصف جهان معمار ها سازنده این آثار گرجی ها بودند یا آزاد سازی بندر عباس توسط یک سردار گرجی اتفاق افتاده اینها تازه یه جزیی از گذشته گرجی ها برای خدمت به ایران است حالا یه سوال دیگه آیا فقط قوم گرجی در حاشیه شهر اصفهان ساکن اند؟؟ واقعا که تاسف باره که این کسی که این حرف رو زده اصلا عقل داره یا نه؟؟

  20. خادم گفت:

    این قبیل آدمها برای سر زبان افتادنشون دست به کارایی اینچنینی میزنند که خودی نشون بدن
    اینا می خوان که با فشار آوردن به مردم فریدونشهر, اینجا رو تخلیه کنن که مثل سد چادگان تفرجگاهی برای قاپیدن و چاپیدنشان بسازند و اجازه ندهند که افراد بومی شهر از اونجا استفاده کنند
    این روزنامه فقط در پی تخریب این کارها رو میکنه مگه همین چند مدت پیش نبود که به دروغ سخنی را سرتیتر سخنان امام جمعه ی شریف شهرستان زده بود و ایشون در نماز جمعه این خبر رو تکذیب کردن و گفتن با وجود اینکه تذکر دادن خبر اصلاح نشده؟
    این روزنامه رو باید به غلط کردن انداخت که دیگه از این چرندیات و زاییده ی تخیلاتش رو تو روزنامه ی درپیتش ننویسه
    آقا مرتضی داداش من اگه اصفهانیا منطق و تجزیه تحلیل سرشون میشد اینهمه این مردم رو تو فشار و بدبختی نمیگذاشتن کم از این کارا نکردن دل این مردم از کاراشون خونه

  21. خادم گفت:

    آقای جدیدی نظر منو سانسور نکنیا حقیقتو گفتم بذار یه بارم که شده این اصفهانیا به خودشون بیان(البته بعید میدونم)!!!!!!!!!

  22. ناشناس گفت:

    وقتی یه مشت ادم بی سواد حق حرف زدن در مسئولیت های اینچنینی پیدا میکنن نتیجش همین میشه .این آقا یا کاملا بی سواد و بی اطلاع از تاریخه یا مغرضانه و از روی عمد این حرف را زده.در هر دو مورد جای تاسف داره برای ایشون

  23. ჰოჯათ گفت:

    سلام
    اظهارات نابخردانه معاون اجتماعی شهرداری اصفهان در مورد قوم فرهیخته گرجی خاطره ای را برایم زنده کرد :
    چند سال پیش برای زیارت حضرت امام رضا به مشهد مشرف بودم … مسیری را سوار تاکسی شدم . ترافیک خیلی سنگین بود و راننده تاکسی که از شانس ما توی فضا بود به زمین و زمان ناسزا میگفت … لابلای صحبت هاش گفت : قربون امام رضا برم نمیشد میرفت کنار شهر که این ترافیک وسط شهر اینقدر سنگین نباشه … .
    بهش گفتم عزیز دل برادر تو و همه مشهدیا هرچی دارین از صدقه سر امام رضاس وگر نه اینجا هم یه جایی تو مایه های تایباد و خواف و …بود
    حالا نقل صحبت این بنده خداس ..باید بهش گفت اگه ایران به اصفهان می نازه و اصفهان هم هرچی داره از دوران طلایی صفویه داره ؛ صفوی ها به اعتراف خودشون هرچی دارن از گرجی ها دارن …
    حالا گرجی ها شدن حاشیه نشین و ساکن حلبی آباد و….. * شدن مدعی اصالت نژاد ….

  24. من خیلی متاسفم که یک فردی که خود را مسوول معرفی کرده با کمترین اطلاعات در خصوص تاریخ و در ایام فجر انقلاب نا بخردانه به گرجی زبانان ایران اسلامی اهانت کرده و موجب تفرقه در بین اقوام ایرانی شده و به استناد فرمایشات مقام معظم رهبری بعضی افراد در داخل حرف دشمنان ایران اسلامی را میزنند ، سردبیر اصفهان امروز بهتر است اول اطلاعات خود را در خصوص فرهنگ و خرده فرهنگ را بالا ببری بعداقدام به چاپ مطلب کنی ، با این مطلب به کل اقوام توهین کردید ، همین خرده فرهنگها بودند که برای وطن شهید دادند حضرتعالی اون موقع کجا بودید.

  25. ابراهیم از اصفهان گفت:

    به این آقای بی فرهنگ بی خرد و بی علم و دانش و آگاهی و شعور بگین توی طول تاریخ ۵۰۰ساله اخیر یه نقطه سیاهی را از گرجی های متعهد و بافرهنگ با مستندات ارائه بده خیلی ها اگه دستشون کمی باز تر باشه ماهیت ضد فرهنگی و دینی خودشون را بدتر آشکار میکنن همون کسانی که چشم ندارن پیشرفت اقوام دیگه را ببینن قوم گرجی یکی از با شعورترین و دین دارترین قوم های ایرانی این حرف ما نیست امروز فریدونشهر نامزد با امنیت ترین شهرهای جهانه شما اگه خیلی نگران هستید به داد فرهنگی برسید که علمای عزیزی سالهاست نابودی و انحراف اون را با هجوم فرهنگ بیگانه هشدار دادن و امثال غرب زده ها و بی سوادهایی چون شما یه قدم مثبت هم در جهت حفظ ارزشهای شیعی بر نداشتید بلکه تخریب کننده هم بودید ولی از این آقای بی فرهنگ تشکر می کنم که ما گرجی ها را بیشتر برای حفظ فرهنگ های اصیلمون ترغیب کرده و از مسئولین خواهش میکنم این موضوع را به جد دنبال کنن

  26. برای مسولینی که به خود اجازه چنین جسارتی به قومی یا قبیله ای می دهند واقعا متاسفم واز انها می خواهم کمی به فکر شعور ومعرفت خود باشند

  27. امید گفت:

    به نام خدا. از اخبار به زبان گرجی که دیگه خبری نیست حداقل بالای صفحه سایت به نام خدا و غمرتیس ساخلیت به خط گرجی و حتی به نام خدا به خط و زبان ارمنی را بنویسید ما چه تقصیری داریم بقیه اقوام فرهنگشون به جایی نرسیده که خط اختراع کنن .لطفا عدالت را رعایت کنید گرجی ها و ارمنی هام مردم همین سرزمینن

Go to TOP