چاپ خبــر
در آخرین روز کاری سال؛

تودیع یک رئیس دلسوز و معارفه یک رئیس جوان در اداره منابع طبیعی

طی مراسمی با حضور مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان و مسئولین شهرستان، امین حافظی به عنوان رئیس جدید اداره منابع طبیعی فریدونشهر معرفی شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، دیروز در حضور مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان و مسئولین شهرستان فریدونشهر، حجت اله زمانی، رئیس اداره منابع طبیعی فریدونشهر، از سمت خود تودیع و امین حافظی به این سمت منصوب شد.

در این مراسم زمانی یکی از مهمترین موفقیت های کاری خود در سمت ریاست اداره منابع طبیعی فریدونشهر را واگذاری امور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به مردم و بهره برداران دانست. وی همچنین توسعه عرصه های جنگلی و پوشش منابع طبیعی را از دیگر خدمات خود در این اداره برشمرد.

ManabeTabiee002

وی با اشاره به این که ساعت موظفی کار برای کارمندان 176 ساعت است، در مورد کار انجام شده در این اداره در سال‌های اخیر گفت: در طول سال های گذشته همکاران من در اداره منابع طبیعی فریدونشهر بیش از دو برابر این ساعت تنها کار فیزیکی داشته اند.

امام جمعه فریدونشهر نیز در این جلسه با بیان این که خود کشاورز بوده و در منطقه ای با همین آب و هوا زندگی کرده است، فریدونشهر را محیطی مساعد برای کشت دیم کرفس و یونجه خواند و بهترین شرایط برای کاشت نهال بادام دانست. حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری از مسئولان خواست با اجرای طرح های آبخیزداری، منابع آبی را برای استفاده کشاورزان ذخیره نمایند.

وی با اشاره به رقم بالای بیکاری در شهرستان فریدونشهر، از مسئولین خواست از ظرفیت های موجود در منابع طبیعی در جهت اشتغال زایی به عنوان یکی از بحرانی ترین مشکلات شهرستان، استفاده کنند. نماینده ولی فقیه در فریدونشهر وسعت شهرستان، صعب العبور بودن راه های روستایی و آب و هوای سرد و کوهستانی را از دشواری های حفاظت از منابع طبیعی در این منطقه دانست.

فرماندار فریدونشهر هم اقتصاد مردم فریدونشهر را متکی به منابع طبیعی و کشاورزی بیان کرد و با بیان این که 60 درصد از جنگل های استان اصفهان در این شهرستان وجود دارد، از اهمیت حفاظت از منابع طبیعی در شهرستان فریدونشهر سخن گفت.

ManabeTabiee005

در این مراسم مدیر کل اداره منابع طبیعی استان اصفهان از نقش مهم عرصه های منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر در استان و کشور سخن گفت و خشکسالی را نتیجه تخریب منابع طبیعی بیان کرد. محمدحسین شاملی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی طی 20 ساله آینده دمای زمین یک درجه افزایش پیدا می کند، این مسأله را موجب از بین رفتن و تحول در بیش از 60 درصد از پوشش گیاهی دنیا دانست.

وی با اظهار این که در 10 سال آینده، یک میلیارد نفر از جمله مردم ایران دچار بحران خشکسالی خواهند شد از لزوم اولویت دار کردن موضوع حفاظت از منابع طبیعی سخن گفت و از خشک شدن یک میلیون هکتار جنگل بلوط بر اثر ورود ریزگردها به کشور و چرای بی اسلوب دام خبر داد.

مدیر کل منابع طبیعی استان از اعطای وام 4 درصد به همراه نقشه های مطالعاتی لازم به منظور توسعه رویشگاه ها به عموم مردم خبر داد و هدف از این کار را بازی برد-بردی برای توسعه منابع طبیعی و در عین حال اشتغال زایی بیان کرد. وی از جذب 200 نفر در سال آینده در اداره منابع طبیعی به ویژه در شهرستان فریدونشهر خبر داد.

ManabeTabiee007

بعد از سخنان شاملی، از زحمات حجت اله زمانی تقدیر و حکم انتصاب امین حافظی قرائت و به وی تقدیم شد.

امین حافظی در نخستین سخنرانی خود در سمت ریاست اداره منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر از اهمیت عرصه های منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر سخن گفت و با معرفی جنگل های زاگرس به عنوان قدیمی ترین گونه جنگلی در جهان، آن را حوزه آبریز چندین رودخانه بزرگ کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی 40 درصد از مردم کشور برشمرد.

ManabeTabiee008

وی با بیان این که ظرفیت چرای دام در منابع طبیعی کشور، 24.6 میلیون واحد دامی است، از چرای 83 میلیون واحد دامی در عرصه های منابع طبیعی کشور سخن گفت و اظهار کرد تنها 25 درصد از ارزش مراتع، مربوط به تعلیف دام بوده و 75 درصد ارزش دیگر، زیست محیطی است.

  1. ازخدمات ارزنده برادرعزیز زحمتکش وتلاشگرجناب آقای حجت اله زمانی نهایت تقدیر راداریم .
    بنده خود شاهد تلاش این برادرارجمند دراین شهرستان بودم وازخداوند منان برای ایشان آرزوی سعادت وسلامتی می نمایم ،امیدوارم موفق باشند.

  2. سوپل گفت:

    باتشکر فراوان ازحمات شبانه روزی جناب اقای زمانی برای حفظ منابع طبیعی شهرستان یکی از مسولین دلسوز مهربان جدی. بنده هم برای ایشان وهمکارانشان ارزوی سلامتی وموفقیت از خداوند عزیز دارم وعرض تبریک به جناب اقای امین حافظی

  3. مردم روستای بنه کمر از انتصاب آقای امین حافظی بعنوان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر تشکر می کنند .
    انشاء الله اولولیت ایشان در روستای بنه کمر واگذاری اراضی منابع طبیعی برای کاشت گل محمدی وزرشک باشد ،که اشتغال زایی خوبی دارد .وهمچنین حفاظت از جنگل های ارژن این روستا باشد.

  4. لعن نفرین خدا بر کسانی باد که با افراطی گری و ندانم کاری های خود باعث شدند کارشناسان بومی و دلسوز منطقه مورد بی مهری و کینه توزی فرصت طلبان قرار گیرند و آبروی مردم منطقه را برای چندر غاز حقوق از اجنبی این چنین پایمال کردند و فدای هوس های کثیف حیوانی خود کردند و باعث شدند تحصیل کرده های این مردم این گونه تحقیر شوند و سرافکنده باشند! مزدورانی که باعث میشوند برچسب نژاد پرستی و وطن فروشی و بیگانه پرستی به این مردم صادق و مومن زده شود به مردم شهری که در درستی و خوبی و امنیت زبانزد خاص و عام است. لعن و نفرین خدا بر کسانی که قوم و نژاد را برتر از سخن پیامبر که <> قرار دادند و بر کوس اختلاف بینداز تا نظام را به خطر بیندازی کوبیدند. و موذیانه در راستای فتنه گران تلاش می کنند به نظام اسلامی به طریق و ممکن ضربه بزنند که انشاالله این آرزو را به گور خواهند برد. و در ادامه باید گفت آقای نماینده مچکریم!!!!

  5. همشهری گفت:

    سلام. تبریک عرض می کنم به همشهری های گرامی که دارن مسئولان محلی را یکی پس از دیگری تودیع می کنند باور کنید این موج تازه ای که به راه افتاده به همه ادارات میرسه و حتی مدیران ابتدایی و مهدهای کودک هم تغییر می کنند و از غیر بومی ها استفاده می شود. زنده با جوانان تحصیل کرده بومی فریدونشهر که امروز تبدیل به خار چشم مسئولان استانی شده اند.

  6. باسلام ودرود جناب اقای مهندس زمانی ازجنابعالی نهایت تقدیر وتشکر داریم سرسبزی جنگلهای پشتکوه .طرح بزرگ وبی نظیر گردوکاری .آبگرمکن های خورشیدی .طرح های بیوگاز.وغیره ازسوابق درخشان حضرتعالی درپشتکوه است که تا 5سال آینده پشتکوه بزرگترین تولید کننده مغز گردو دراصفهان خواهد بود خداوند توفیق تان دهد برایتان موفقیت های ارزشمند ارزومندیم
    وپست سکانداری مدیریت منابع طبیعی که بسیارمهم است رابه آقای حافظی تبریک می گوییم امیدواریم که راه برادر زمانی راادامه دهید وموفقیت وسربلند باشید/

  7. متاسفانه نگاه استاندار اصفهان به فریدونشهر نگاه مطلوبی نیست نیروهای بومی توانمند را از مدیریت هر اداره ای برکنار می کند احسن به چنین استاندار فهیم

  8. اگر شایسته سالاری بر ادارات حاکم شود مشکلات منطقه حل می شود بخصوص مدیریت *

  9. اصلانی گفت:

    منتظر تودیع مسؤولان بومی ادارات باشید,من همواره از منتقدان آقای زمانی بودم ولی قطع به یقین بدانید که یک مسؤول بومی در نهایت و در یک جمع بندی کلی عملکرد بهتر و دلسوزانه تری خواهد داشت. شرایط این شهرستان به گونه ای است که یک مسؤول غیر بومی در مقام مقایسه هر چه قدر هم توانمند تر هم باشد با هم عملکرد کمتری خواهد داشت

  10. مسئولان غیر بومی شهرستان درایام تعطیلات وغیرتعطیلات فقط برای این دولت هزینه رفت وآمدرااضافه
    می کنند.کسی هم که گوشش بدهکاربیت المال که قدیما می گفتند نیست.

  11. همشهری گفت:

    سلام انشاء الله بزودی هم *
    یکی از زیر ساخت هر روستا جاده استکه شرایط را برای اقتصاد مقاومتی وتوسعه پایدار در روستاها ومهاجرت معکوس بوجود می آورد می بایست قدمهای خوبی در این زمینه بردارد که متأسفانه در اولولیت ایشان نبوده است.

  12. با سلام ضمن تشگر از زحمات اقایی زمانی در منابع طبیعی و تبریک به مناسبت انتصاب اقایی حافظی به عنوان ریاست منابع طبیعی

Go to TOP