چاپ خبــر
اسکی 35 سال پیش در فریدونشهر؛

اولین اسکی باز فریدونشهر

این که چه کسی در سالهای نزدیک اولین بار با اسکی از ارتفاعات و محل پیست ، اسکی کرده است سوالیست که پاسخش چندان راحت به دست نمی آید ولی شاید بتوان اولین اسکی باز شهرستان را با توجه به عکس زیر شناسایی کرد .

ورزش اسکی چند سالیست با رونق پیست اسکی و توجه مسئولین به امکانات لازم برای انجام آن در سطح شهرستان فریدونشهر پا گرفته است . شاید تا همین چد سال پیش چوب اسکی و وسایل آن در اختیار تعداد محدودی از شهروندان بود که برای تهیه آن هزینه کرده بودند و اسکی می کردند. این که چه کسی در سالهای نزدیک اولین بار با اسکی از ارتفاعات و محل پیست ، اسکی کرده است سوالیست که پاسخش چندان راحت به دست نمی آید ولی شاید بتوان اولین اسکی باز شهرستان را با توجه به عکس زیر شناسایی کرد .

چندی پیش در حال مرور عکس های قدیمی مربوط به شهرستان و آداب و رسوم و ساختار محیطی شهرستان بودم و هر جا می رفتم می خواستم عکس های قدیمی شان را برایم بیاورند تا شاید بتوانم عکسی برای کامل کردن گزارشم پیدا کنم در همین حین به عکسی برخوردم که برایم بسیار جالب توجه بود عکسی متعلق به سال 57 که سه نفر از جوانان فریدونشهر که درحال اسکی کردن هستند را نشان میداد . اسکی ؟ چوب اسکی ؟  بله باورش برایم سخت بود ولی با دقت به عکس نگاه کردم متوجه شدم چوب اسکی ها و دسته های آن از چوب است به نظر دست ساز می رسید و حکایت از ذوق سازنده و اشتیاق وی برای اسکی کردن می کرد .

IMG_2730

از راست : ابراهیم حسینی – شهید حسین گلنیا – حمید مقدسی

ابراهیم حسینی صاحب عکس فوق می گفت از چوب های تر برای خم کردن چوب اسکی ها استفاده می کردم و سیقل میدادم و بعد خشک شدن و کامل کردن به ارتفاعات می رفتیم و اسکی می کردیم .

کسی چه می داند شاید وی اولین اسکی باز شهرستان فریدونشهر بوده باشد !

محسن رحیمی سردبیر پایگاه خبری فریدونشهر – پونه زار

Go to TOP