چاپ خبــر
تناسب اندام؛

چگونه با ورزش ماهی یک کیلو وزن کم کنیم

ورزش کردن یکی از روش‌های کاهش وزن است. با این حال با ورزش‌های خاصی از ورزش می‌توان کالری بیشتری سوزاند و وزن بیشتری کم کرد.

به‌ گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ‌ایسنا‌، تاثیرات انجام ورزش‌های شدید بیشتر از زمانی که ورزش می‌کنیم ادامه خواهد داشت. با انجام ورزش شدید تا مدتی بعد از فعالیت نیز میزان مصرف اکسیژن بدن افزایش می یابد و بدن به سوزاندن کالری ادامه می‌دهد. این زمان می‌تواند حتی تا 36 ساعت بعد از انجام ورزش نیز ادامه داشته باشد.

با این حال این تاثیر از تمامی ورزش‌ها گرفته نمی‌شود. برای این منظور باید حداقل 15 دقیقه با بیش از 70 درصد ماکسیمم اکسیژن مورد استفاده (VO2 max) ورزش کنید.

ماکسیمم اکسیژن مورد استفاده به معنای بیشترین میزان اکسیژنی است که بدن می‌تواند در یک دقیقه ورزش دریافت کند. معمولا این میزان اکسیژن زمانی دریافت می‌شود که قلب 140 بار در دقیقه می زند. هرچقدر میزان شدت ورزش بیشتر باشد اکسیژن بیشتری دریافت می‌شود. به ‌این‌ ترتیب کالری بیشتری نیز سوزانده می‌شود.

در کلاس‌های ورزشی که به این منظور طراحی شده‌اند، فرد ورزشکار 12 تا 24 دقیقه به روی تردمیل، دستگاه قایقرانی و با وزنه کار می‌کنند تا بتواند به 84 درصد از ماکسیمم ضربان قلب برسد.

ورزش‌های شدید و کوتاه مدت و ورزش‌های قدرتی بهترین نوع ورزش‌ها برای افزایش چربی سوزی بعد از توقف فعالیت هستند. ورزشهای هوازی همچون دویدن نیز در صورتی که با سرعت زیاد انجام شوند این تاثیر را خواهند داشت.

میزان چربی‌سوزی بعد از ورزش در افراد مختلف با هم متفاوت است. با این حال متخصصان معتقدند که افراد ممکن است 24 ساعت تا 36 ساعت بعد از ورزش تا 150 کالری بیشتر از حالت عادی بسوزانند. سوزاندن 100 کالری اضافه در روز باعث می‌شود که در هفته‌ فرد بتواند 250 گرم وزن کم کند. برای سوزاندن 250 گرم نیاز به یک تا سه مایل پیاده روی است.

البته تغذیه نیز در میزان چربی‌سوزی بعد از ورزش تاثیرگذار است. بهتر است ورزشکاران از غذاهایی که به ریکاوری کمک می‌کنند استفاده کنند. سعی کنید بعد از ورزش از غذایی با کالری زیاد استفاده نکنید. این که ورزش کرده‌اید دلیلی برای زیاده روی در غذا خوردن نیست. در صورتی که تغذیه مناسب نباشد تاثیرات ورزشی از بین خواهد رفت.

منبع: My fitness pal

  1. با سلام لطفا بیشتر در این خصوص مطلب بذارین با تشکر

Go to TOP