چاپ خبــر

دندان های سفید و درخشان با روش های خانگی

همه ما بدنبال داشتن لبخندی زیبا هستیم و این امر تحقق پیدا نمی کند تا مادامی که ما دارای دندان هایی زیبا و سفید باشیم.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از بولتن نیوز، از آنجایی که هزینه های دندانپزشکی هم خیلی بالا است و هم سفید کردن دندان با روشهای غیر طبیعی در برخی موارد هم خطرناک باشد. در نتیجه، می توانید با روشهای ساده خانگی دندان های تان را سفید و درخشان کنید.
چند راهکار طبیعی  وجود دارد که با کمک آ‌ن می‌توانید در خانه دندان‌های خود را سفید و درخشان کنید. استفاده از برخی مواد غذایی و میوه‌ها راه‌های خانگی برای سفید و براق کردن دندان‌ها ست که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، زیبایی لبخند خود را چندین برابر کنید.

1ـ پوست موز:
موز یه میوه سالم و بی خطره که پر از مواد مغذیه. اما آیا میدونستین که پوست موز برای سفید کردن دندونا عالی کار میکنه؟ پس دفعه بعدی پوست موز رو دور نندازین! به صورت روزانه پوست موز رو از قسمت داخلیش برای یک یا دو دقیقه به دندوناتون بمالین. مواد معدنی موجود در موز مثل پتاسیم، منگنز و منیزیم، جذب دندوناتون شده و سفیدشون میکنن. پوست پرتقال هم یه منبع عالی برای سفید کردن دندوناس.

2ـ توت و توت فرنگی:
آیا میدونستین توت فرنگی هم یه منبع عالی برای سفید کردن دندوناس؟ خب حالا که میدونین، توت فرنگی تازه بخورین. یک یا دو توت فرنگی رو له کردن و برای دو تا سه دقیقه بذارین روی دندوناتون بمونه. بعد از این زمان بشورینش، حتی میتونین بعدش مسواک بزنین. توت فرنگی حاوی آنزیمی طبیعی به نام اسید مالیکه که به سفیدی دندون و فیبر موجود در اون به حذف باکتری ها از دهان و دندونتون کمک میکنن.

دندان های سفید و درخشان با روش های خانگی

3ـ جویدن هویج:

وقتی هویج میخرین، بشورینش و خام بجوید. هویج خام برای از بین بردن پلاک های دندان خیلی مفیده و یه عنوان یه تمیز کننده طبیعی شناخته میشه. هویج خام رو روی دندوناتون بمالین تا درخشان بشن. با این کار باکتری ها از بین رفته و لثه ها سالم تر میشن. به غیر از هویج، سیب و کرفس هم منابع مهمی هستن که دندونا رو سفید و تمیز کرده و از بیماری ها و التهاب لثه و باکتری ها جلوگیری میکنن.

4ـ پوست پرتقال:
پوست پرتقال را جدا کنید و آن را روی دندان‌هایتان بمالید و تاثیر آن را مشاهده کنید.

5ـ برگ ریحان:
برگ ریحان که در پیشگیری از بیماری‌های پریودنتال بسیار مفید است، در برطرف کردن لکه‌های زردرنگ دندان نیز بسیار موثر است.

دندان های سفید و درخشان با روش های خانگی

6ـ سیب:
جویدن سیب مانند مسواک زدن دندان است و بسیار برای دندان مفید است. پس سعی کنید زیاد سیب بخورید

7ـ نمک:
نمک در برطرف کردن لکه‌های زردرنگ روی دندان بسیار موثر است. می‌توانید به سادگی نمک را با جوش شیرین مخلوط کنید و آن را به‌ آرامی روی دندان‌هایتان بمالید.

دندان های سفید و درخشان با روش های خانگی

8ـ لیمو:
لیمو ماهیتی اسیدی دارد و به همین دلیل لایه زرد رنگ روی دندان را از بین می برد.

Go to TOP