چاپ خبــر

کارشناس دینی:شور حسینی باید با سبک زندگی حسینی همراه باشد

یک کارشناس دینی گفت: محرم فرصت مناسبی است تا انسان با بررسی در سبک و شیوه زندگی امام حسین (ع) شور و شعار حسینی را با شعور فرهنگ حسینی گره بزند.

به گزارش پونه زار به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین ˈعلی اکبر صافی اصفهانیˈ روز چهارشنبه همزمان با تاسوعای حسینی در گفت و گو با ایرنا به سبک زندگی حسینی در زمینه های خانوادگی، تربیتی، عبادی و مبارزاتی اشاره کرد و افزود: شور حسینی باید شعور ما نسبت به سبک زندگی حسینی را به همراه داشته باشد.

مدیر کل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: قطعا زیبایی های زندگی امام حسین (ع) می تواند برای همه ما درس آموز باشد و راه را برای ما نشان دهد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه سبک زندگی امام حسین(ع) را از ابعاد مختلف می توان بررسی کرد، افزود: یکی از محورها سبک زندگی حسینی و تعامل ایشان با خانواده و بستگان است.

وی اظهار کرد: نگاهی به مقاتل به عنوان تاریخ نامه های عاشورا نشان می دهد امام حسین (ع) هنگام صدا کردن برادر خود از واژه جانم به فدایت استفاده می کردند.

حجت الاسلام صافی اصفهانی گفت: از سوی دیگر می بینیم امام حسین (ع) در برخورد با کوچکترین عضو همراه خود یعنی حضرت قاسم همواره نظرات ایشان را جستجو می کنند.

وی ادامه داد: حتی در شب عاشورا نیز امام حسین (ع) خطاب به قاسم می پرسند مرگ را چگونه می بینی و ایشان جواب می دهند شیرین تر از عسل.

این کارشناس دینی اظهار کرد: امام حسین (ع) همواره در طول مسیر از فرزند خود حضرت علی اکبر(ع) را به عنوان مشاور جویای نظر می شدند.

وی اظهار کرد: این سیره به ما نشان می دهد در زندگی خود باید با دیگران و به ویژه افراد خانواده ارتباط و تعامل قوی داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به جایگزین شدن فرهنگ تفریح و سرگرمی به جای تعامل و گفتگو در سبک زندگی فعلی ما، تاکید کرد: باید تلاش کنیم به سبک زندگی دینی برگردیم.

وی گفت: امروز پدران و مادران بیشتر اوقات خود را صرف کار و تفریحات بیرون از منزل هستند و حتی در درون منزل نیز رایانه و تلویزیون فرصت گفتگو را از والدین گرفته است.

حجت الاسلام صافی اصفهانی توجه به مناجات و بندگی خدا را از دیگر بخش های سبک زندگی امام حسین (ع) دانست و افزود: ایشان در شب عاشورا در بحبوحه جنگ که قاعدتا در چنین شرایطی جز اضطراب حاکم نیست، فرصت را غنیمت شمردند و با خدای خود مناجات کردند.

وی به نماز جماعت ظهر عاشورا اشاره کرد و افزود: این سبک زندگی به ما می آموزد باید فرهنگ مناجات با خدا را در زندگی خود بیشتر تقویت کنیم.

این کارشناس دینی تصریح کرد: امام حسین (ع) در شب عاشورا حلقه عبادت تشکیل دادند و با خدای خود خلوت کردند که یکی از ارزشمندترین درسها برای زندگی امروز ما است.

وی روحیه حماسی و سازش ناپذیری امام حسین (ع) بر سر اصول را از دیگر سبک های زندگی امام حسین (ع) برشمرد و افزود: ایشان نشان دادند یک انسان مومن هیچگاه بر سر اصول و ارزشها نباید تساهل و تسامح داشته باشد.

وی با اشاره به تحریم آب و غذای یاران امام حسین (ع) از سوی دشمن، ادامه داد: امام حسین (ع) در مقابل دشمن تسلیم نشد و حتی حاضر شد جان خود را تقدیم کند ولی ذره ای از مواضع خود عقب نشینی نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ایشان تحریم ها را به فرصتی برای رسوا ساختن دستگاه ظلم تبدیل کردند و زمینه بیداری انسان ها و قیام های بعدی علیه دستگاه خلافت اموی را فراهم ساختند.

Go to TOP