چاپ خبــر

چگونه دندان‌هایی سفید داشته باشیم؟

به مرور زمان و با افزایش سن، دندان‌ها درخشندگی و زیبایی خود را از دست می ‌دهند و در این میان عواملی مانند سیگار کشیدن و مصرف غذاهای رنگی این مشکل را تشدید می کند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایمنا، علاوه بر روش‌ های زیبایی و سفیدکردن دندان که بسیار پرهزینه هستند، مواد غذایی وجود دارند که به سفیدی و درخشندگی دندان و حفظ سلامت آن کمک می ‌کنند.

در اینجا 7 ماده غذایی مفید برای سفیدی و سلامت دندان ها معرفی شده است:

سیب: جویدن سیب به از بین بردن پلاک های دندان کمک می کند. سیب همچنین حاوی غلظت بالایی از اسید مالیک است که در خمیردندان نیز به کار می رود. اسید مالیک خاصیت درخشندگی و سفید کنندگی دندان ها را دارد و منجر به حذف لکه ها می شود.

آناناس: شاید از معدود میوه هایی باشد که به طور طبیعی حاوی بروملین-یک ترکیب با خواص ضد التهابی و پاکسازی-است. بروملین یک عنصر موثر در خمیردندان است، از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند و سبب جداشدن پلاک ها از دندان می شود.

کلم بروکلی: سرشار از فیبر است و مصرف مقدار زیادی فیبر به کاهش التهاب در دهان کمک می کند. خوردن کلم بروکلی خام ترد می تواند منجر به تمیز شدن دندان ها شود. آهن موجود در کلم بروکلی سود اضافه دارد به طوری که از مینای دندان محافظت کرده و یک پوشش نامرئی روی دندان ‌ها قرار می ‌دهد که از پوسیدگی دندان جلوگیری می ‌کند. این ماده به صورت خام باعث حذف لکه‌‌ های ناخوشایند روی دندان می ‌شود.

کشمش: شاید تصور کنید که چون کشمش خاصیت چسبندگی به دندان دارد، برای دندان بد است اما در واقع می تواند از دندان محافظت کند. تحقیقات نشان می دهد که جویدن کشمش منجر به تحریک بزاق و جلوگیری از تشکیل پلاک و حفره روی دندان می شود.

پنیر: مواد معدنی، مانند کلسیم، فسفر و پروتئین در پنیر موجب محافظت مینای دندان می شوند. آکادمی دندان پزشکی آمریکا اعلام کرده که اسید لاکتیک موجود در پنیر محافظ در برابر پوسیدگی دندان است. به علاوه پنیر منجر به تمیز کردن دندان ها با تحریک بزاق می شود.

آب: مصرف زیاد آب در طول روز منجر به افزایش ترشح بزاق می شود که خود عاملی برای درخشندگی دندان ها است. ضمنا مصرف آب هر گونه آلودگی و پلاک باقی مانده روی دندان را نیز از بین می برد.

توت فرنگی: مانند سیب، حاوی اسید مالیک است که به از بین رفتن لکه های دندانی و التهاب در دندان کمک می کند. ویتامین ث موجود در توت فرنگی منجر به جلوگیری از التهاب لثه و جلوگیری از بیماری های پریودنتال می شود.

Go to TOP