چاپ خبــر
با حضور اقشار بسیج ورزشکاران

مرام‌نامه فرهنگی بسیج ورزشکاران اصفهان به تصویب رسید

بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور مدیران استان اصفهان و بسیج ورزشکاران استان در ستاد سپاه صاحب‌الزمان(ع) اصفهان برگزار شد، مرام‌نامه فرهنگی بسیج ورزشکاران اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش پونه زار به نقل از فارس ؛ این مرام‌نامه در 10 بند از سوی بسیج ورزشکاران استان اصفهان تدوین شده  است که قرار است این طرح به صورت پایلوت در اصفهان اجرا شده و پس از آن به سازمان بسیج ورزشکاران کشور ارسال شود.

در این مرام‌نامه اخلاقی ورزش استان اصفهان که با رویکرد پهلوانی تدوین شده است، آمده است،جامعه ورزش استان اصفهان بر اساس اهداف و وظایف انسانی و دفاع از ارزشهای والای انسانی با ایمان به اراده خالق هستی خود را پایبند به اصول مرام‌نامه اخلاقی می‌داند.

در بخشی از این مرام‌نامه باور به فرهنگ دینی، ملی و پیروی از شئونات اخلاقی و موازین شرعی و عرفی جاری در جامعه، التزام به روحیات پهلوانی و سعی در تقویت روحیات جوانمردانه، سلحشوری و ایثارگری، کمک به ترویج ارزش های اسلامی ایرانی و روحیه انقلابی در جامعه ورزش، تقویت خودباوری و سعی در تقویت و ارتقای عزت، غرور و اقتدار ملی، ساعی در ارتقای فرهنگ عمومی با تاسی از سبک زندگی ایرانی اسلامی، توجه ویژه به کرامت انسانی افراد (رفتار مناسب و شایسته و احترام به ملیت، مذهب، قومیت، نژاد، زبان در جامعه) به عنوان اصل عنوان شده است.

همچنین ترویج رویکرد رفتار منصفانه در عرصه های ورزشی، تعهد در قانون‌گرایی در تمامی امور و جوابگویی در قبال رفتار ، اعمال و گفتار فردی، عدم مصرف مواد انرژی‌زا و کمک به مبارزه اجتماعی با پدیده دوپینگ و توزیع و استفاه بهینه از منابع و امکانات ورزش استان با رویکرد عدالت اجتماعی از اصول این مرام‌نامه به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ این طرح شامل باور به فرهنگ دینی و عرفی جامعه، التزام به روحیات پهلوانی و سعی در تقویت آنها، کمک به ترویج ارزش‌های اسلامی و ایرانی و انقلابی در جامعه ورزش، تقویت خودباوری و عزت و غرور ملی و ارتقای فرهنگ غنی با تکیه بر تغییر سبک زندگی به ایرانی- اسلامی است.

Go to TOP