چاپ خبــر
روحانی در دیدار مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

بسیج از ابتدا تا امروز نقش بسزایی در دفاع از آرمان‌ها و اهداف ملی ایفا کرده است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اکثریت قاطع ملت‌ ما اندیشه بسیجی دارند، گفت: بسیج از ابتدای پایه‌گذاری توسط امام خمینی(ره) تا امروز بر اساس تفکری دینی و منافع ملی پایه‌ریزی شده و نقش بسزایی در دفاع از آرمان‌ها و اهداف ملی ایفا کرده است

به گزارش پونه زار نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار با مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک هفته بسیج اظهارداشت: بسیج از ابتدای پایه گذاری آن توسط امام(ره) تا به امروز بر اساس تفکری دینی و منافع ملی پایه ریزی شده و نقش بسزایی در دفاع از آرمان‌ها و اهداف ملی ایفا کرده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تفکر بسیجی، ما را سریع‌تر به اهداف خود خواهد رساند، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفکر هر کس آماده ایثار در مسیر آرمان‌ها، نظام و کشور خود باشد، بسیجی است و امیدوارم تفکر بسیجی در کشور روز به روز پررنگ‌تر شود.

وی تصریح کرد: بسیج تنها مختص به جناح و اندیشه خاصی نیست بلکه اکثریت قاطع ملت‌ ما فکر و اندیشه بسیجی دارند و در راستای این اندیشه هر کس مصالح خود را فدای آرمان‌ها و منافع کشور و انقلاب می‌کند، بسیجی است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهم هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: در موضوع هسته‌ای با حفظ اصول و چارچوب‌های مصوب نظام گام اول برداشته شد و علیرغم اینکه مسیری بسیار دشوار پیش رو بود، توانستیم بواسطه عنایت حق، دعای خیر مردم و هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری در قدم اول به توافق دست پیدا کنیم.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه در انجام یک اقدام ملی باید همه دست به دست هم بدهند، خاطرنشان کرد: این مسیر، صعب و سخت است، ولی امیدواریم بتوانیم در مراحل بعد نیز موفق شده و از حقوق ملت دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سیاست خارجی دولت در حال حاضر کاهش تنش‌ با غرب است، گفت: مقام معظم رهبری از دیپلماسی دولت و مسیری که در حال پیموده شدن است، حمایت کرده و خرسندیم که اکثریت نمایندگان مجلس نیز از برنامه‌های دولت حمایت می‌کنند. دولت موظف است در مسیری که ملت برای او تعیین کرده حرکت کند.

رییس‌جمهور افزود: امیدوارم در مسیری که دولت در پیش گرفته حقوق مردم تامین شده و قدم به قدم تحریم‌های غیرقانونی از دوش ملت برداشته شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت به مشکلات اقتصادی کشور آگاهی کامل داشته و آمارهای مختلف مربوط به تورم، بیکاری و مشکلات در بخش‌های مختلف را به درستی می‌داند، گفت: دولت مشکلات و شرایط موجود را پذیرفته و اعلام کرده که در مسیر حل این مشکلات گام برخواهد داشت، اما در مورد واقعیات کشور هرگز نمی‌تواند به مردم حقایق را نگوید؛ چرا که معتقد است بیان واقعیت‌ها موجب می‌شود همگان به سمت همکاری و همراهی در جهت رفع مشکلات حرکت کنند.

رئیس‌جمهور در خصوص مشکلات مربوط به استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات این استان در حقیقت مشکلات ملی نیز به حساب می‌آیند، گفت: دولت در خصوص حل مشکلات مربوط به این استان از جمله مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه قدم‌هایی برداشته است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه تنها راه رهایی از مشکلات، تدبیر و وحدت ملی است، گفت: همگان باید در کنار هم با عقلانیت و تدبیر به پیش برویم و همانند ایام انقلاب و دوران دفاع مقدس روی پای خودمان بایستیم.

وی خاطر نشان کرد: باید شرایط را در کشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دولت تسهیلات لازم را فراهم کرده و انجام امور را عمدتا برای بخش غیردولتی آماده کند تا به این وسیله مردم در صحنه‌های گوناگون حضور داشته باشند.

رییس‌جمهور این استان را بسیار حائز اهمیت دانست؛ چرا که نقش و حق بزرگی در استقلال کشور ایفا کرده است و گفت: مردم این استان در مقاطع حساس و مهم انقلاب و دفاع مقدس با شهامت ایستادگی کرده و امروز وظیفه دولت است که به وضعیت و مشکلات آنان رسیدگی کند.

روحانی همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان موجود در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد.

در این جلسه نمایندگان استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و به رییس‌جمهور و تقدیر از دولت به خاطر انتخاب جبارزاده به عنوان استاندار این استان، در خصوص وضعیت کلی استان و مشکلات حوزه‌های انتخابی خود گزارشی ارائه کردند.

طرح مشکلات دریاچه ارومیه، توصیه به استفاده از ظرفیت‌های استان و احیای جاده ابریشم، رسیدگی به وضعیت بیکاری جوانان و توجه به موضوع اشتغال، مدیریت مصرف آب شرب و کشاورزی، توجه به حمل و نقل ریلی و احداث خط راه‌آهن سریع‌السیر، ‌احیای رصدخانه مراغه، تکمیل و توسعه برخی از جاده‌ها و راه‌های استان، رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی از جمله مواردی بود که اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در این جلسه مطرح کردند.

Go to TOP