چاپ خبــر

رژیم لاغری مخصوص کارمندان!!!

رژیم لاغری یکی از روش ها برای کم کردن وزن و لاغر شدن است. اگر شما هم رژیم لاغری دارید و می خواهید در محل کارتان هم آن را رعایت کنید، بهتر است نکته های زیر را بدانید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از سیمرغ، به برنامه غذایی که شروع کردید عمل می کنید و می خواهید همیشه نیز همینطور بماند. اما انتخاب غذایی مناسب مخصوصا هنگامی که سرکار هستید بسیار دشوار است، سرکار تنقلات و ساعات استراحت فراوان یافت می شود پس چالش بزرگی به حساب می آید. اما نترسید، کنار آمدن با چنین شرایطی امکان پذیر است. فقط در ابتدا مقداری به نظم احتیاج دارید. همین که به نظم کافی رسیدید، فرار از تله های غذایی و مسلط شدن به اوضاع ساده می شود.

* برای رژیم لاغری تان، روز را درست شروع کنید

می دانید که خوردن صبحانه بسیار مهم است، اما گاهی خواب می مانید. در چنین مواقعی است که در خطر غذاهای ناسالم قرار می گیرید و باید به فکر چاره باشید. به همین دلیل توصیه ما این است که همیشه برای خود از قبل صبحانه ای سالم آماده بکنید، تا بتوانید در کوتاه ترین زمان استفاده اش کنید. صبحانه حاوی پروتئین و فیبر می تواند احساس گرسنگی تان را برای مدت زمانی طولانی از بین ببرد.

 

* برای حفظ رژیم لاغری تان اگر لازم بود موضوع را عوض کنید

در مورد دروغ های سفیدی که از آن صحبت کردیم هیچ گاه حس نکنید باید به همکار خود توضیحی اضافی بدهید. خوشبختانه هیچ کسی دوست ندارد در مورد برنامه غذایی شما چیزی بشنود. اما گاهی کسانی هستند که وقتی متوجه می شوند رژیم دارید از یک همکار تبدیل به یک متخصص تغذیه می شوند و می خواهند اطلاعات گسترده خود را درباره کالری ها و مواد مغذی در اختیارتان قرار دهند!
اگر می خواهید به دام چنین صحبت هایی نیفتید بهترین کار این است که با یک پاسخ کوتاه بحث را عوض کنید، مثلا بگویید فعلا قصد دارم همانطور که در برنامه ام آمده پیش بروم راه های دیگر گیجم می کند، سپس موضوع را عوض کنید، اگر هم می خواهید به کل بحث تمام شود کافیست از کارهای نا تمامی که همکارتان دارد صحبت کنید! این مورد معجزه می کند باور نمی کنید؟

* استاد برنامه ریزی شوید

برنامه ریزی به این معنا نیست که وعده های ناهار خود را از جمعه برای کل هفته آماده کنید. (با اینکه آماده شدن از قبل زیاد هم ایده بدی نیست)، هدفتان این باشد که چند روز در هفته را خودتان ناهار بیاورید، اما خود را با استاندارد های غیر واقع گرایانه متوقف نکنید. غذاهایی که قابل بسته بندی و سالم هستند را انتخاب کنید. از قبل مواد آماده کردنشان را تهیه کنید تا در طول هفته بی نظمی پیش نیاید.

* در رژیم لاغری تان خود را از همه چیز محروم نکنید

مطمئنا بردن وعده غذایی سالم از خانه به سرکار هم به نفع کیف پولتان است هم میان تنه! اما اگر کل مجموعه ای که با آنها همکاری می کنید قصد داشتند بیرون غذا بخورند، ساز مخالف نزنید و با آنها بروید. فقط اگر بتوانید از قبل منوی غذایی را نگاهی بکنید بهتر می شود. وقتی از قبل منو را ببینید می توانید سالم ترین انتخاب را داشته باشید.

* در رژیم لاغری تان مواظب دام های غذایی باشید

هر کدام از همکارها ممکن است در میز خود تنقلاتی را نگهداری کند که می توانند حسابی برای برنامه غذایی که دارید دردسر درست کنند. باید حواستان را جمع کنید که از این تله های غذایی به هرقیمتی که شده اجتناب کنید. برای رفت و آمد در اداره مسیری را انتخاب کنید که از مقابل تنقلات وسوسه انگیز عبور نکنید. از دل برود هر آنکه ( البته اینجا باید گفت هرآنچه ) از دیده رود.

* بطری آبتان را فراموش نکنید

خیلی از ما به اندازه ای که باید آب نمی نوشیم. تامین آب بدن نه تنها به شدت برای سلامت و پوست و مو مفید است بلکه احساس تشنگی معمولا با گرسنگی اشتباه گرفته می شود، پس زمانی که تشنگی حس نکنید گرسنگی خود به خود کمتر حس می شود. برای خود یک بطری آب شیک تهیه کنید که نوشیدن از آن بهتان کیف بدهد. نمونه ای که در عکس بالا می بینید بطری های آب مدرنی هستند که به گوشی شما هشدار ارسال می کنند تا آب نوشیدن را یادآوری کنند! داشتن چنین بطری خیلی خوب است اما وقتی به مرتب آب نوشیدن عادت کنید دیگر چنین گجت هایی هم لازم ندارید.

* در رژیم لاغری تان هوشمندانه میان وعده میل کنید

خوردن میان وعده سرکار اجتناب ناپذیر است، اما اگر درست انجام شود، می تواند بسیار به نفعتان شود و سرعت سوخت و ساز بدن را بالا نگه دارد. اصل مهم این است که هوشمندانه میان وعده میل کنید. به جای اینکه کشوی میز خود را با کلوچه، چیپس، پفک و این گونه تنقلات بی ارزش پر کنید، میان وعده هایی میل کنید که فیبر و پروتئین بالا داشته باشند و قندشان پایین باشد. میان وعده هایی مانند یک مشت بادام، قطعات میوه و سبزیجات با ماست می توانند برای مدت زمانی طولانی سیر نگهتان دارند ( مخصوصا روزهایی که باید تا دیروقت کار کنید. ).

* خود را گول بزنید

اگردر آشپزخانه اداره یک سینی رولت شکلاتی هوش و حواستان را برده، به جای اینکه بلند شوید و مستقیم به سراغش بروید، باید ابتدا کمی به ذهن خود فرصت دهید. دو دقیقه صبر کنید. در این مدت استراحت کنید و کمی آب بنوشید، بعد از این دو دقیقه اگر همچنان به خوردن رولت ها مشتاق بودید، مقداری از آن میل کنید. به احتمال زیاد در همان دو دقیقه هوس غذایی تان از بین می رود و یا به این نتیجه می رسید که انتخابی بهتر را جایگزین رولت ها بکنید.

Go to TOP