چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

مردم مساجد را از غربت خارج کنند

حجت الاسلام غفاری مسجد را خانه مسلمان دانست و از مردم خواست حداقل روزانه یک بار به این خانه رجوع کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان از غربت مساجد و نمازهای جماعت در کل کشور و به خصوص در شهرستان فریدونشهر سخن گفت.

حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری به مناسبت روز بزرگداشت مساجد بر اساس حدیث رسول الله(ص) مسجد را خانه مسلمان دانست و از مردم خواست حداقل روزانه یک بار به خانه خود رجوع کنند و به فکر آباد کردن و سازندگی این خانه باشند.

وی در هشتاد و دومین سالروز درگذشت آیت الله عبدالکریم حائری، موسس حوزه علمیه قم، این حوزه علمیه را از لحاظ عظمت علمی و دینی در دنیا تراز اول و بی نظیر خواند و افزود: حوزه علمیه قم تاکنون خدمتگزاران بسیاری را تقدیم جامعه کرده است.

خطیب جمعه فریدونشهر کمک به حوزه های علمیه را از راه های کسب تقوا خواند و از مردم خواست با فرستادن فرزندان خود به حوزه علمیه و با کمک مالی به حوزه ها در مسیر تقوا قدم بردارند. امام جمعه فریدونشهر وجود حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) در فریدونشهر را مایه برکت و رحمت این شهرستان دانست.

در نماز جمعه امروز از خبرنگار پونه زار به عنوان خبرنگاری امانتدار در انتقال اخبار شهرستان فریدونشهر تقدیر به عمل آمد.

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز فریدونشهر حجت الاسلام احمد عبداللهی بود که به مناسبت هفته بسیج اصناف پشت تریبون نماز جمعه قرار گرفت. وی بازار را شریان جامعه خواند و اخلاق بازار، آداب بازار و احکام و فقه بازار را سه موضوع مرتبط و جدانشدنی از بازار برشمرد. وی گفت: بازاریان ناگزیرند با این سه موضوع در ارتباط باشند و اگر به این سه موضوع توجه کردند بازاری بابرکت و پرشور خواهیم داشت.

گفتنی است 29 مرداد تا 4 شهریور ماه به عنوان هفته بسیج اصناف نامگذاری شده است که مصادف است با سالروز شهادت شهید مهدی عراقی که از یاران شهیدان نواب صفوی و لاجوردی بود.

انتهای پیام/

Go to TOP