چاپ خبــر

قصرشیرین دیشب در چادر خوابید/ مدارس و دانشگاه های ۳ شهر تعطیل شد/ ۴ استان در آماده باش کامل

پس از زلزله ۴.۵ و ۵.۷ ریشتری در قصرشیرین که شب گذشته اتفاق افتاد، شب گذشته بیشتر مردم این شهر در چادر خوابیدند. این درحالی است که پس لرزه های نسبتا بزرگ در این منطقه هنوز احساس می شود

به گزارش پونه زار به نقل از خبرآنلاین؛ هلال احمر شب گذشته حدود ۲ هزار چادر در مدارس و ورزشگاه های سه شهر قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب برپا کردند تا مردم هراسان از زلزله ۵.۷ ریشتری در آنها کمی آرام بگیرند.

همچنین از روز گذشته تاکنون امدادگران استان‌های لرستان، ایلام، کردستان و همدان در آماده باش برای کمک رسانی به مردم زلزله زده هستند.

به دلیل این زمین لرزه های پی در پی دراین منطقه، ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه اعلام کرد که مدارس، دانشگاه ها و همه مراکز آموزش قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب امروز تعطیل هستند.

هلال احمر اعلام کرده است که آماده برپایی ۴ هزار چادر برای کمک به مردم زلزله زده را دارد. با این حال از شب گذشته ۳۷ پس لرزه در قصرشیرین و شهرهای اطراف حس شده است. برخی از این پس لرزه ها به مرکز گیلانغرب و خانقین عراق ثبت شده اند. اما از ساعت ۵ صبح تاکنون دو پس لرزه ۴ و ۴.۱ ریشتری در این منطقه حس شد، به مرکز گیلانغرب و خانقین عراق.

مسوولان محلی گفته اند خسارت های عمده ای به مناطق روستایی وارد نشده است، فقط دیوار برخی خانه ها ترک خورده و شیشه ها شکسته است. همچنین گفته شده این زلزله تلفات جانی نداشته است، همچنین به دلیل زلزله شب گذشته فقط یک نفر مصدوم شده است.

عادل شفیعی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه دراین باره به ایرنا گفت: وقوع دو زلزله در یکشنبه شب به حدود 40 واحد مسکونی شهرهای غربی استان خسارت جزیی وارد کرد. این واحدهای مسکونی در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب دچار ترک خوردگی شده و شیشه های آنها شکسته است. مواد غذایی و وسایل گرمازا نیز به اندازه کافی در استان کرمانشاه آماده شده تا در صورت نیاز بین مردم توزیع شود.

به گفته شفیعی، گشت هوایی هلال احمر استان کرمانشاه نیز امروز در شهرستان قصرشیرین مستقر می شود تا در موقع نیاز به مردم امداد رسانی کند؛ 52 تیم عملیاتی از نیروهای هلال احمر در شهرهای مرزی استان کرمانشاه مستقر شده اند.

گفتنی است از روز جمعه تاکنون بیش از 200 زلزله و پس لرزه در نقاط مرزی استان کرمانشاه و شهر خانقین عراق به قوع پیوسته است.

Go to TOP