چاپ خبــر
شورای فرهنگ عمومی فریدونشهر:

نداشتن فرهنگ کار، عامل بیکاری بالا در فریدونشهر/اصفهان سخت‌گیرترین استان برای سرمایه گذاران

عدم ارائه آموزش های مورد نیاز شهرستان در دوره متوسطه و دانشگاه و نبود روحیه تلاش و پشتکار از مهمترین عوامل بیکاری بالا در فریدونشهر بیان شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امروز شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونشهر در اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان تشکیل شد تا نبود فرهنگ کار را به عنوان مهمترین مشکل در مسیر اشتغال مورد بررسی قرار دهد.

در این جلسه عدم ارائه آموزش های مورد نیاز شهرستان در دوره متوسطه و دانشگاه و نبود روحیه تلاش و پشتکار از مهمترین عوامل بیکاری بالا در فریدونشهر بیان شد و مطلوب کردن محیط کار و فرهنگ سازی کار در خانواده و محیط های آموزشی به عنوان راهکارهای بلند مدت برای رفع این مشکلات مطرح شد.

همچنین فرآوری و بسته بندی محصولات داخلی شهرستان همچون عسل، گوشت، داروهای گیاهی، شیر، ماهی و غیره از راه های آسان، کم هزینه و زودبازده برای اشتغال و کسب درآمد در شهرستان برشمرده شدند.

مسئولان شهرستان سرمایه داران فریدونشهری مقیم سایر نقاط کشور را یکی از فرصت های شهرستان برای ایجاد اشتغال بیان کردند و از دستگاه های داخل شهرستان خواستند در مسیر سرمایه گذاری در فریدونشهر مانع ایجاد نکرده و درصدد تسهیل سرمایه گذاری در شهرستان برآیند.

یکی دیگر از علل بیکاری مطرح شده در این جلسه با بیان این مثال که دولت با وجود پیگیری های متعدد بعد از سه سال هنوز پیست اسکی را به بخش خصوصی واگذار نکرده است، عدم مساعدت دولت بیان شد و از فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان درخواست شد دولت شرایط لازم برای تسهیل امر اشتغال زایی و کارآفرینی را فراهم کرده و نهایت همراهی و همکاری را برای این منظور داشته باشد.

نیازهایی نیز در این جلسه عنوان شد که شهرستان مجبور به واردات آن از مناطق دیگر است و این در حالی است که امکان مهیا نمودن آن ها در فریدونشهر وجود دارد؛ نیازهایی همچون آسفالت، بلوک جدولی، نهال برای فضای سبز، فرد تاسیسات کار در رشته تعمیر پمپ و موتورهای برقی و دیزلی و غیره.

در پایان جلسه ناصر اسدی، فرماندار فریدونشهر، قسمتی از بیکاری شهرستان را مربوط به تصمیمات مرکز استان دانست و گفت: به خاطر همین تصمیمات و سخت گیری ها، استان اصفهان بدترین شرایط سرمایه گذاری را در کشور دارد.

انتهای پیام/

Go to TOP