چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

دادن مسئولیت به کسی که با گذشت حدود 40 سال از انقلاب هنوز آمریکا را نشناخته باشد، خلاف است

عهدشکنی های آمریکا بعد از انقلاب، نکاتی در رابطه با عزاداری های محرم و هفته ناجا موضوعات خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این که بعد از گذشت حدود 40 سال از انقلاب و مشاهده توطئه های مداوم آمریکا علیه کشور، باید این شیطان بزرگ را شناخته باشیم، گفت: واگذاری مسئولیت به افرادی که هنوز آمریکا را نشناخته اند خلاف است.

حجت الاسلام اباصلت غفاری انجام وظیفه نسبت به امام راحل(ره) که با تحمل سختی های فراوان اسلام و آزادگی را به کشور بازگرداند را ادامه دادن راه ایشان دانست و گفت این مسیر با پیروی از رهبری طی خواهد شد.

خطیب جمعه فریدونشهر با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی، امنیت و آرامش کشور و این شهرستان را حاصل زحمات شبانه روزی سبزپوشان ناجا بیان کرد و از ایشان خواست آن جا که قانون اجازه می دهد با مردم مدارا کرده و آن جا که لازم است سرسختی به خرج دهند.

وی موفقیت پلیس در انجام ماموریت های خود را منوط به توکل بر خدا و پشتیبانی و همکاری مردم دانست و گفت: معضل مواد مخدر به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی تا مردم همکاری نکنند حل نخواهد شد.

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، مهمترین موضوع مراسمات محرم را بهره مندی از سخنرانی و بهترین برنامه ها در این ماه را روضه خوانی عنوان کرد و از سخنرانان خواست: سخنرانی خود را در سه بخش احکام، اخلاقیات و روضه ایراد کنند.

حجت الاسلام غفاری با تاکید بر لزوم رعایت اعتدال در همه مراسمات، هدف اصلی امام حسین(ع) را احیای دین رسول خدا(ص) و امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و تصریح کرد: اباعبدالله(ع) قیام نکرد که ما تنها به سر و سینه بزنیم بلکه باید در کنار این ها، هدف اصلی امام(ع) را درنظر داشته و مراقب باشیم آن ارزش هایی را که ایشان در سال 61 هجری همچون حجاب و امر به معروف و نهی از منکر احیا کرد، فراموش نکنیم.

خطیب جمعه فریدونشهر شرکت در مراسمات عزاداری را مستحب دانست و گفت: نباید به خاطر یک عمل مستحب مرتکب عمل حرام شویم لذا مسئولان هیئات و مردم مراقب رعایت حریم ها همچون عدم اختلاط آقایان و خانم ها و یا بی حجابی در مراسم باشند.

وی در رابطه با انتقادات نسبت به هیئت های عزاداری و تعزیه خوانی اشاره کرد دخالتی در برنامه ریزی این مراسمات نداشته و تنها در صورت لزوم اشکالات را متذکر خواهد شد.

امام جمعه فریدونشهر یکی از بهترین راه های کسب تقوا را رعایت احکام و حدود الهی در مسائل مالی و اقتصادی دانست و از مردم خواست شرکت در نمازهای جمعه و جماعات را جدی بگیرند چرا که در آخرت باید پاسخگوی بی توجهی به مساجد باشند.

jome950709004

سخنران پیش از خطبه های امروز سرگرد علی سبحانی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فریدونشهر، بود که به مناسبت آغاز هفته ناجا ایراد می شد. رئیس پلیس فریدونشهر با بیان این که رفتار پلیس در چارچوب قوانین و مقررات و شرع خواهد بود، گفت: موفقیت پلیس منوط به مشارکت و حضور مردم در مسائل مختلف است و با همکاری مردم و پلیس امنیت پایدار محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

  1. رهبر دلسوز و دانا و با تدبیر ما بعد از هر مذاکره ی مسئولین با امریکا درباره برداشتن تحریمها میفرمودند به اینها اعتماد نکنید فریب لبخندها شون رو نخورید به قولی که دادن اعتماد نکنید و . . . که خیلی مسئولین جدی نمیگرفتن متاسفانه. شاید مسئولان برای رفاه مردم تن به مذاکره دادن اما به قول امریکا نباید اعتماد کرد.

  2. باسلام وتشکر ازامام جمعه محترم ونیروی انتظامی باید خدمت حاج آقا عرض نمایم یکی ازدلایل عدم توجه وکم اهمیت جلوه دادن نماز جمعه وعدم شرکت مسئولین شهرستان وعدم توجه شما به مسائل منطقه است که شما مسائل منطقه رامطرح نمی فرمایید.باعرض معذرت.

  3. باسلام
    ای کاش حاج آقا درموردمحرومیت این شهرستان ومردم این شهرستان درروستا وشهر تذکری به این مسئولین
    می دادند.من سه فرزند بیکار دم بخت دارم .چه کنم؟آیا شما به عنوان امام جمعه دین به گردن ندارید که درخطبه ها تذکر دهید.تامردم بیشتررغبت به شرکت داشته باشند.

  4. با این بی مهری مسئولین نسبت به مردم فریدونشهر در چند سال گذشته واقعا انتظار دارین مردم بیان تو مساجد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. ناشناس گفت:

    باسلام
    شور واعتقاد مردم رادرعزاداری امام حسین ببینید بی اعتقاد نیستندودین وقرآن رادوست دارند.
    ولی ازعملکرددولت دراموراجتماعی واقتصادی ومشکل معیشتی مردم رادلسرد کرده وهمه به دنبال لقمه نانی بدوبدو می زنندفرزند بیکاردارندودم بخت وچاره ای هم ندارندو…..موارددیگر که خودتان بیشتر می دانید.به نظرم اینها مردم راازمسجد فراری داده است .فکری بکنید برای رضای خدا

Go to TOP