چاپ خبــر

صلیب سرخ جهانی خواستار نجات یمن از بیماری «وبا» شد

کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی از جامعه جهانی خواست که یمن را از بیماری وبا نجات دهند و مانع از همه گیر شدن آن در این کشور شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از النشره، «دومینیک استیلهارت» مدیر عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی از مرگ ۱۸۷ نفر در یمن بر اثر شیوع وبا و ابتلای ۱۱۱ هزار نفر دیگر در سراسر یمن خبر داد.

وی درباره خطرناک بودن شیوع سریع بیماری در سراسر کشور در نتیجه اوضاع نابسامان بهداشتی هشدار داد و گفت: اوضاع خطرناک است. من طی دو روز گذشته در جریان ملاقات از بیمارستانهای صنعا موارد اندوهناکی را مشاهده کردم. بیماران در همه جای بیمارستان بودند از ورودی و اتاق ها و در همه جا. بیمارستانها از پذیرش این همه مریض مبتلا به وبا عاجز هستند. در هر خانواده یمنی یک مبتلا به وباء وجود دارد.

استیلهارت تاکید کرد: مشکل زباله هایی است که در سراسر شهرهای یمن هستند و در شیوع وباء نقش زیادی دارند. بذل تلاشها فقط محدود به حمایت از بخش پزشکی نیست بلکه به حل مشکلات زیست محیطی و زباله هاست.

وی افزود: بسیاری از سازمان های بهداشتی به کمک بیماران در یمن برای مهار وبا قبل از اینکه همه گیر شود، شتافته اند. اوضاع بهداشتی و نظام درمانی در کشور یمن بحرانی است.

منبع: مهر

Go to TOP