چاپ خبــر

پیست اسکی فریدون شهر پس از اربعین حسینی بازگشایی می شود

رییس هیات اسکی استان اصفهان گفت: پیست اسکی فریدونشهر تا پایان هفته جاری بازسازی و برفکوبی می شود اما به دلیل نزدیکی اربعین حسینی پس از این ایام آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش تیم رصد پونه زار ؛ مهدی سلیمی روز اعلام کرد: پیست اسکی ویژه تیوپ سواری و لژسواری برای اولین بار در کنار پیست اصلی آماده بهره برداری است.

وی همچنین گفت: این پیست اختصاصی به دلیل پیشگیری از ناهنجاری های اخلاقی به صورت تفکیکی در سه لاین ویژه بانوان و سه لاین مخصوص آقایان به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از راه اندازی پیست اسکی آموزشی در کنار پیست حرفه ای خبر داد و افزود: اسکی بازان غیرحرفه ای می توانند با اطمینان خاطر از این پیست استفاده کنند.

رییس هیات اسکی استان اصفهان درباره تجهیزات و امکانات این پیست تصریح کرد: ظرفیت پارکینگ به 10 برابر افزایش یافته است و اکنون این پیست ظرفیت پذیرش یکهزار خودرو را داراست.

وی ادامه داد: جاده منتهی به این پیست دو بانده شده است و دسترسی به پیست فریدونشهر تسهیل شده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: یک دستگاه برفکوب پیشرفته به منظور برفکوبی پیست تا ارتفاعات بالاتر از فدراسیون اسکی تهیه و به این پیست منتقل شده است.

وی با بیان اینکه پیست اسکی فریدونشهر مجهز به تله اسکی به طول 976 متر است اشاره کرد: این پیست مجهز به بالابر تله اسکی، برف کوب، رستوران و کافی شاپ است.

رییس هیات اسکی اصفهان با بیان اینکه امکانات اقامتی در فریدونشهر و در کنار این پیست وجود ندارد، از شهروندان خواست در ساعات ابتدایی روز به این شهرستان سفر کنند.

وی یادآور شد: در این پیست تجهیزاتی از جمله چوب اسکی و وسایل مربوط به این ورزش به صورت کرایه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

پیست اسکی فریدون شهر در ‎ 180کیلومتری غرب استان اصفهان در منطقه ای کوهستانی و در سه کیلومتری مرکز شهرستان فریدونشهر واقع در ارتفاعات موسوم به گردنه روستای چغیورت قرار گرفته است.

پیست اسکی فریدونشهر به وسعت 67 هکتار تنها پیست اسکی استاندارد در استان اصفهان است که شیب تند و کم نظیر حدود 35 درجه در میان 22 پیست اسکی کشور دارد.

پیست فریدونشهر با ارتفاع پایه دو هزار و 630 متر از سطح دریا و در بالاترین نقطه پیست با سه هزار متر ارتفاع، مرتفع ترین پیست اسکی فلات مرکزی ایران است

Go to TOP