چاپ خبــر
سرپرست هیآت اسکی استان اصفهان:

آیا بزرگترین پیست اسکی قاره‌ی آسیا در فریدونشهر احداث می‌شود؟/ فرصتی سودآور برای سرمایه گذاران

سرپرست تازه انتخاب شده‌ی هیأت اسکی استان در مصاحبه با خبرنگار پونه زار ضمن ارائه توضیحات درباره وضعیت اسکی استان، مطالب جدیدی در رابطه با طرح های پیش روی اسکی استان بیان کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، انتخاب محمود یسلیانی به عنوان سرپرست هیأت اسکی استان اصفهان بهانه‌ای شد تا طی مصاحبه‌ای با ایشان پاسخ سؤالاتمان را از وی جویا شویم که می‌تواند سرنوشت منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.

به عنوان اوّلین سؤال از یسلیانی تعداد پیست‌های اسکی استان پهناور اصفهان را جویا شدیم. وی پاسخ داد در حال حاضر پیست اسکی فریدونشهر تنها پیست اسکی فعال استان اصفهان است. دیگر پیست‌های استان عبارتند از پیست اسکی تیران و کرون که رها و مخروبه شده است؛ پیست اسکی سمیرم که در حین ساخت نیمه کاره رها شده و پیست اسکی افوس که در حال ساخت است.

وی درباره انتخابش برای سرپرستی هیأت اسکی استان اصفهان گفت: این انتخاب به وی سه ماه فرصت می‌دهد تا انتخابات ریاست هیأت اسکی استان را برگزار کند. سرپرست هیأت اسکی استان ضمن تشکر فراوان از عملکرد مهدی سلیمی، ریاست سابق هیأت اسکی استان اصفهان، اظهار داشت تنها کارهای عمرانی آقای سلیمی در سال 1392 برابری می‌کرد با تمام کارهای عمرانی که طی 10 سال گذشته انجام شده بود. یسلیانی همچنین از اداره راه و شهرسازی و شهرداری فریدونشهر به خاطر همکاری‌های چشمگیر در رابطه با پیست اسکی فریدونشهر قدردانی کرد.

یسلیانی درباره برنامه‌های آتی هیأت اسکی استان، تمرینات اردویی، اعزام برای مسابقات کشوری و برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری درجه 3 و ارتقاء از درجه 3 به درجه 2 را از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای زمستان 93 بیان کرد.

وی گفت انتخاب اسکی بازان بزرگسال برای شرکت در مسابقات کشوری بر اساس امتیاز و عملکردشان در مسابقات چندجانبه‌ای که در پیست اسکی فریدونشهر در دهه‌ی فجر در دو رشته‌ی آلپاین و اسنوبرد برگزار می‌شود، خواهد بود.

سرپرست هیأت اسکی فریدونشهر در مورد پیست فریدونشهر گفت این پیست تاکنون 40% پیشرفت عمرانی داشته است و به علّت داشتن شیب 75 درجه از موقعیت منحصر به فردی برخوردار است. وی افزود به علّت شرایط خاص آب و هوایی، ماندگاری برف در این پیست بسیار طولانی است به طوری که این پیست اوّلین پیست کشور است که در طول سال فعالیت خود را شروع می‌کند و پایان فعالیت این پیست با 3000 متر ارتفاع از سطح دریا در حالی در اردیبهشت ماه رخ می‌دهد که بعد از این پیست اسکی فقط پیست اسکی توچال با ارتفاع 3800متر از سطح دریا فعال است.

یسلیانی دیگر مزایای این پیست اسکی را دسترسی آسان به طوری که در فاصله‌ی 6 کیلومتری شهر و در حاشیه جاده قرار دارد و برخورداری از امکانات رفاهی یاد کرد و وجود تنها یک دستگاه بالابر را از معایب این پیست دانست. وی از برنامه‌ی ساخت تله کابین در این پیست در سال آینده هم خبر داد.

سرپرست هیأت اسکی استان از ارائه تخفیف 50درصدی برای دانش آموزان در پیست اسکی فریدونشهر برای استفاده از امکانات پیست و لوازم اسکی برای ترویج این رشته‌ی مهیج و استعدادیابی خبر داد.

وی در مورد مزایای این رشته‌ی ورزشی به خبرنگار پونه زار گفت در این ورزش در عین بکارگیری فکر برای تمرکز، ماهیچه‌های بدن در حالی فعالیت می‌کنند که سرعت یکی از مهمترین فاکتورهای این رشته است و این باعث سوخت و ساز در بدن و چربی سوزی می‌گردد.

یسلیانی با اشاره به ارتفاع بالای شاهان کوه در فریدونشهر، به ماندگاری 8 ماهه برف در این محل اشاره کرد و از پیگیری بخش خصوصی برای احداث بزرگترین پیست اسکی قاره‌ی کهن، آسیا، در این منطقه خبر داد. پیستی که با پیست‌های بزرگ اروپا رقابت خواهد کرد و بدون شک ساخت این پیست اسکی بین المللی تأثیر خاصی در گردشگری و درآمدزایی برای استان اصفهان خواهد گذاشت.

شایسته است با توجه به این که پیست اسکی فریدونشهر تنها محلّ فعالیت هیأت اسکی استان است، هیأت اسکی استان اصفهان به شهر فریدونشهر انتقال پیدا کند تا مسئولان هیأت بتوانند هر روز از نزدیک شرایط پیست را مشاهده و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

  1. اظهار داشت تنها کارهای عمرانی آقای سلیمی در سال ۱۳۹۲ برابری می‌کرد با تمام کارهای عمرانی که طی ۱۰ سال گذشته انجام شده بود ( اینا با سند ثابت کنید اصلا خلاف واقع صحبت کردن باب شده )
    میانگین روزهای برفی و یخبندان با خوشبینی تو ایران 120 روزه و تو بعضی کشورها 300 روز بعد ما قراره به اونا برسیم !!!
    شاهونم که رو بشه بعد از …سال شما 5 ماه اونجا اسکی داری یعنی حدود یک ماه از این پیست بیشتر و فصل اسکی در ایران منحصر به زمستانه و اونور سال کسی به اون صورت طرفش نمیره

  2. صبح صادق گفت:

    آقای یسلیانی اولاٌ یادآوری کنم که آقای سلیمی دیگه فرماندار نیست که شما دارید اینهمه * می کنید آخه بی انصافی هم حدی داره که ساختن ساختمان به این همه امکانات و نصب بالابر با آن همه هزینه و احداث پارکینگ در طول 10 سال پیست را با خرید برفکوب و تسطیح پیست در دوره آقای سلیمی مقایسه می کنی بخدا * هم حدی داره دوماٌ چرا تا حالا در مورد احداث پیست شاهان کوه حرف نمیزدید و به قول معروف * … نمی کردید چی شده *

  3. آقای یسلیانی جوان وپرکار به این حرفها گوش نده مامیدانیم (بلبلی برگ گلی خوشرنگ درمنقار داشت .وندرآن برگ ونواخوش ناله های زار داشت )

  4. اقای محترم تملق تا چه حد. اگر ایشان تا این حد خوب بودند جنابعالی اشتباه کردید این پست را قبول کردید . ثانیا زمانی که برای پیست دیگران زحمت کشیدند شما مدرسه ای بودید و نمی دانید که چه کسانی بانی و باعث شدند . که اگر از انصاف خارج نشویم زحمات و پیگیریهای فرماندار وقت در دوره دولت محمد خاتمی بود . وشما بهتر بود زود جوگیر نشوید …

  5. اولا شماها که خیلی بچه اید بزرگتر از شما هم نمیتونن پیست شاهان کوه بسازند این کار در حد شماها نیست. دوما تا کجا تملق شماها کجا بودید کجا …

Go to TOP