چاپ خبــر

بارش کم سابقه برف در فریدونشهر/ مدارس تعطیل شدند

بارش کم سابقه برف در فریدونشهر موجب تعطیلی مدارس کلیه مقاطع تحصیلی و مسدود شدن راه‌های این شهرستان شد. ارتفاع برف در شهر 35 سانتیمتر و در ارتفاعات بیش از یک متر گزارش شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، سامانه بارشی ۴۸ ساعت گذشته موجب بر زمین نشستن متوسط ۳۵ سانتیمتر برف در شهر فریدونشهر شد. این سامانه در مناطق دیگر شهرستان همچون روستاها و ارتفاعات عملکرد متفاوتی داشت و به عنوان مثال در روستای چغیورت ارتفاع برف باریده به ۵۰ سانتیمتر رسید و در پارکینگ پیست اسکی به حدود ۱۰۰ سانتیمتر. این حجم از بارش برف چند سالی بود در فریدونشهر رخ نداده بود.

میزان بارش‌های دو روز گذشته فریدونشهر ۶۲/۴ میلیمتر ثبت شد تا مجموع بارش‌های سال آبی امسال این شهرستان را به ۳۲۱/۹ میلیمتر برساند و این در حالی است که سال گذشته در این بازه زمانی تنها ۵۸/۶ میلیمتر بارش برای این شهرستان ثبت شده است.

هم اکنون آسمان فریدونشهر ابری همراه با باد و کولاک در خارج شهر و گاه بارش‌های پراکنده است. سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده سامانه بارشی دیگری از عصر امروز وارد کشور شده و دوباره با خود برف و باران به ارمغان خواهد داشت.

 

*کلیه مقاطع تحصیلی تعطیل شدند

دیروز تعطیل نکردن هیچ یک از مقاطع تحصیلی فریدونشهر حتی مقطع ابتدایی با وجود بارش برف شدید و علیرغم تعطیل کردن مدارس شهرستان‌های همجوار، موجی از انتقادات را به سمت مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان روانه کرد.

اما عصر دیروز به علت حجم زیاد بارش برف و نامناسب بودن معابر، بعد از تأیید فرماندار، پیشنهاد تعطیلی مدارس پیش دبستانی و دبستان به استانداری اصفهان داده شد که با پذیرش این پیشنهاد، این تعطیلی اعلام شد.

ساعتی بعد به خاطر پیش بینی کولاک و یخبندان برای امروز و البته با توجه به اعتراضات گسترده دانش آموزان دبیرستانی و والدین آن‌ها، فرماندار فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از فرستادن پیشنهاد تعطیلی همه مقاطع به استانداری خبر داد و گفت: نتیجه این درخواست در بخش خبری ساعت 23 شبکه استانی اعلام می‌شود.

ولی در حالی که این بخش خبری، تنها مدارس مقطع پیش دبستانی و دبستان شهرستان فریدونشهر را تعطیل اعلام کرد، سایت و کانال اطلاع رسانی اداره آموزش و پرورش فریدونشهر خبر تعطیلی مدارس فریدونشهر برای کلیه مقاطع تحصیلی را منتشر کرد.

 

 

*حادثه‌ای گزارش نشده است

ناصر اسدی، فرماندار فریدونشهر، در گفتگو با پونه زار اظهار کرد: تاکنون در هیچ نقطه شهرستان حادثه‌ای در اثر بارش سنگین برف روزهای گذشته از جمله تخریب منازل، سقوط بهمن و از این قبیل گزارش نشده است.

جمعیت هلال احمر فریدونشهر نیز طی دو روز گذشته در آماده‌باش به سر می‌برد و عمده فعالیت آن رسیدگی به سوانح جاده‌ای در محور فریدونشهر-ازونبلاغ و الیگودرز-داران بود.

*کولاک در مسیرهای روستایی/ گردنه کلوسه و شادی مسدود است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از کولاک در جاده‌های روستایی این شهرستان خبر داد. علی اکبر آقایی با بیان این که گردنه کلوسه و گردنه شادی مسدود هستند و برای بازگشایی این دو گردنه بولدوزر فرستاده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر از دوراهی چغیورت تا بعد از گردنه پیست اسکی در محور فریدونشهر-چغیورت، گردنه راچه در محور اسلام آباد-مصیر و حدّفاصل میدانک اول تا قلعه سرخ در محور فریدونشهر-قلعه سرخ به علت باد شدید و کولاک برف میدان دید به شدت کاهش یافته و جاده به شدت لغزنده است و رانندگان برای تردد در این مسیرها باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

شهرستان فریدونشهر واقع در غرب استان اصفهان، در منطقه زاگرس مرکزی واقع شده و همواره رکورددار بارش‌ها در استان اصفهان بوده است.

انتهای پیام/

Go to TOP