چاپ خبــر
در غربی‌ترین نقطه اصفهان

سوئیس ایران کجاست؟

فریدون‌شهر اصفهان با لقب سوئیس ایران با جاذبه‌ای فراوان و وجود بیش از 200 آبشار و چشمه‌سار در غربی‌ترین نقطه استان بهترین تفرجگاه برای گذراندن یک تابستان گرم است که با وجود قابلیت‌های فراوان گردشگری ناشناخته مانده است.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر پونه زار؛ شهرستان فریدون‌شهر از غربی‌ترین شهرستان‌های استان اصفهان و در فاصله 175 کیلومتری از اصفهان با مساحت 2 هزار و 350 کیلومتر مربع با توجه به نوع آب و هوایی که دارد پر از چشمه‌سارها و آبشارهای بسیار زیبایی است که توانسته جاذبه‌ای بکر را در این منطقه ایجاد کند.

ظرفیت جذب گردشگری در این منطقه به حدی فراوان است که می‌توان مدتی را به دور از دغدغه‌های شهری در بین آبشارها و چشمه‌های بلند آن سپری کرد، چنانکه سالانه این شهرستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

*آبشار پونه‌زار زیبایی بی‌انتها

آبشار پونه‌زار یا بیدنیانی در فاصله 25 کیلومتری غرب شهرستان فریدون‌شهر است که از ارتفاعات زاگرس مرکزی سر چشمه می‌گیرد. این آبشار در دره زیبای پونه‌زار و در دل ارتفاعات سر به فلک کشیده زاگرس مرکزی چنان زیبایی و طراوتی به کوه‌های اطراف داده است که چشم هر بیننده‌ای را جذب در خود می‌کند.

به دلیل رویش پونه در آبراهه‌های آن به آبشار پونه‌زار معروف است، ارتفاع این آبشار حدود 30 متر است و در محلهای ریزش آب خزه‌های سرسبز دائمی تشکیل شده‌است.

*سد چشمه لنگان چشمه‌ای پر آب و تفرجگاه زیبا

چشمهٔ لنگان در روستای سیبک از توابع دهستان چشمه لنگان بخش مرکزی شهرستان فریدون‌شهر، چشمه‌ای پرآب در فاصلهٔ 17 کیلومتری جنوب‌غرب فریدون‌شهر، آب این چشمه از زیر تخته‌سنگ‌های بزرگ با فشار زیاد خارج می‌شود که قسمتی از آن با استفاده از سه ایستگاه پمپاژ از طریق خط لولهٔ 14 کیلومتری، آب آشامیدنی فریدون‌شهر و روستاهای مجاور آن را تأمین می‌کند. این چشمه و محدودهٔ آن یکی از مهمترین تفرجگاه‌های مردم این منطقه‌است.

*چشمه بابا احمد، آبی از اعماق کوه‌ها

سراب بابا احمد در فاصله 18 کیلومتری مرکز شهرستان و در نزدیکی روستای سرداب سفلی قرار دارد، این ‌سراب دارای چشمه‌ای زیبا و مناظری دل‌انگیز است. سکوهای نشیمن در کنار چشمه اقامت یک روز دل‌انگیز را برای تفریح فراهم می‌کند.

* آبشار طرزه آبشاری صخره‌ای در دل کوه

آبشار طرزه یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی در منطقه پشتکوه فریدونشهر است که از ارتفاعات زاگرس مرکزی سرچشمه می‌گیرد و حدود 85 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله داشته و در کنار روستای زیبای طـــرزه است، ارتفاع این آبشار حدود 40 متر و در تمام فصول سال جلوه‌ای زیبا از ریزش آب بر روی صخره‌ها به نمایش می‌گذارد.

* آبشار پشندگان واقع در دهستان پشتکوه روستای پشندگان

آبشار پشندگان در فاصله 75 کیلو متری جنوب فریدونشهر است در پائین دست روستای پشندگان واقع در دهستان پشتکوه فریدونشهر قرار دارد.

* چشمه آب لت واقع در فریدونشهر محله وحدت آباد

ارتفاع این آبشار حدود 45 متر است که در فصول بهار و تابستان با حرکت آب بر روی صخره‌های پائین دست جلوه‌ای زیبا از قدرت آفریدگار را در این طبیعت بکر و کوهستان زیبا را به نمایش می‌گذارد.

چشمه سراب در دامنه کوه‌های شمالی شهر فریدونشهر، چشمه تنگوله واقع در دهستان پشتکوه روستای سکان تنها بخشی از آبشارها و چشمه‌سارهای فریدون‌شهر است که وجود انواع  درختان جنگلی شامل سیب، زالزالک، بنه، بلوط و گردو  و انواع  پرندگان وحشی بر طراوت و دلنشینی این جاذبه طبیعی افزوده است.

فریدون‌شهر شهری پر از کوه‌های پیچ در پیچ در این هوای گرم تابستان نقطه‌ای دنج برای گذراندن یک روز بیاد ماندی و یک روز تفریحی  در کنار خانواده و یکی از بهترین مناطق برای جذب گردشگری و نیز سرمایه‌گذاری است.

طبیعت زیبای فریدونشهر زمستان آن و امنیت برقرار در شهر فریدوشهر تداعی کننده کشور سوئیس است . تصاویری از طبیعت شهرستان فریدونشهر:

مطالب و تصاویر بیشتر- اینجا

lale  (14) lale  (16) Vater Mark Vater2 Mark Vater3 Mark barffereydounshahr920922 (14) barffereydounshahr920922 (15) ponezar921006.... 290992 shahram sopel (1) 290992 shahram sopel (2) 290992 shahram sopel (3) IMG_1152 IMG_1153 IMG_1180 kohnavardifereydounshahr921006 (1) kohnavardifereydounshahr921006 (5) kohnavardifereydounshahr921006 (11) kohnavardifereydounshahr921006 (12)IMG_1455 ali 3 kham khoroji3 lale  (4) vater ثقث-Recovered 333mark2 vater mثثark2 vater ی

Go to TOP