چاپ خبــر

تولید بنزین «یورو4» اوایل سال آتی درپالایشگاه اصفهان آغازمی شود

مجتمع تولید بنزین استاندارد «یورو4 » اوایل سال آینده در پالایشگاه اصفهان راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی پونه زار به نقل از تین نیوز، مجتمع تولید بنزین استاندارد «یورو4 » اوایل سال آینده در پالایشگاه اصفهان راه اندازی می شود.

مدیر روابط عمومی پالایش نفت اصفهان افزود:با فعال شدن این مجتمع، کیفیت بنزین تولیدی نیز به عدد اکتان(درجه آرام سوزی) 90 و 95 و تا حد استانداردهای اروپا ارتقا می یابد.

محمد صادق حاجیان اضافه کرد: اکنون دو واحد تصفیه هیدروژنی نفتا (NHT) با ظرفیت 60 هزار بشکه در روز و واحد تبدیل کاتالیستی با احیای مداوم (CCR) با ظرفیت 30 هزار بشکه در روز در حال فعالیت است.

وی افزود: واحد آیزومریزاسیون با ظرفیت 27 هزار بشکه در روز هنوز تکمیل نشده است.

وی با اشاره به تکمیل شدن واحد سوم مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان اظهارکرد: بسیاری از متخصصان ایرانی در تلاش هستند با بومی سازی برخی از قطعات مورد نیاز این واحد، آن را از انحصار شرکت های خارجی بیرون کنند.

وی تاکید کرد: با این وجود مسوولان پالایشگاه اصفهان در تلاش هستند تا با تکمیل این مجتمع، بنزین یورو چهار را هرچه سریع تر به تولید انبوه برسانند.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه اصفهان گفت: وی همچنین اظهار کرد: با راه اندازی اولیه دو واحد بنزین ساز این شرکت در آذر امسال سه میلیون لیتر بنزین سوپر مرغوب تولید شده است که تحویل شرکت پخش فرآورده های نفتی خواهد شد.

حاجیان تصریح کرد: این بنزین برخی از پارامترهای استاندارد یورو چهار را داراست و برای حفظ و کمک به محیط زیست و کاهش آلایندگی هوا بویژه در کلانشهر اصفهان از سوی متخصصان توانمند این شرکت تولید شده است.

وی درپاسخ به انتقادهای بیان شده درباره فروش مازوت از سوی پالایشگاه به نیروگاه برق اصفهان هم گفت: بدنبال افزایش مصرف گاز خانگی در ماههای اخیر، گاز به این نیروگاه تحویل نمی شود و لذا آنها مجبورند برای تولید برق از مازوت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اگر نیروگاه اصفهان مازوت استفاده نکند، قادر به تولید برق و پاسخگویی به مردم نخواهد بود.

شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام، تولید فرآورده های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی (پتروشیمی اصفهان، پتروشیمی اراک، نفت سپاهان، پالایش نفت جی و صنایع شیمیایی ایران) از سال 58 آغاز بکار کرد و اکنون حدود 23 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.

Go to TOP