چاپ خبــر

مسئولان با سم‌پاشی علیه نماز جمعه تلاش دارند صدای مخالفان دولت را خاموش کنند/ رئیس جمهور مسئولیت اشتباهات اقتصادی را بپذیرد

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که نماز جمعه با نظر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزار می‌شود و طبق فرموده رهبر انقلاب آن جا که ستاد کرونا یکجانبه تصمیم می‌گیرد باید آتش به اختیار عمل کرد، تصریح کرد: این حجم از تلاش‌ها برای ممانعت از برگزاری نماز جمعه در حالی که فعالیت‌های دیگر در کشور به طور عادی در حال انجام است سؤال برانگیز بوده و به این دلیل است که دولت که مسئول مستقیم وضعیت کنونی اقتصادی کشور است می‌خواهد صدای مخالفانش بلند نشود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر در خصوص برگزاری نماز جمعه در این شهر گفت: امام جمعه منصوب از طرف ولی فقیه است و خواندن نماز جمعه بی اذن ولی فقیه حرام شرعی بوده و نه تنها انسان را به خدا نزدیک نمی‌کند بلکه از خدا دور هم می‌کند.

امام جمعه فریدونشهر اظهار کرد: امروز هم دشمن و هم دوست نادان به شبهه‌ای دامن می‌زند که چرا در حالی که ولی فقیه فرمودند تابع ستاد کرونا باشیم، نماز جمعه برگزار می‌شود؟ در حالی که این خصلت، خصلت یهود است که آیه‌ای را که به نفعش باشد می‌شنود و آیه‌ای که به ضررش باشد نمی‌شنود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند تابع ستاد کرونا باشیم منتها در ستاد کرونا هم کسانی تصمیم بگیرند که معتقد و کارشناس باشند در حالی که می‌بینیم این ستاد در رابطه با مسائل مذهبی تصمیمات مغرضانه‌ای می‌گیرد.

خطیب جمعه فریدونشهر تصریح کرد: چرا رگ غیرت ستاد کرونا برای اجتماعات مردم در خیابان باد نمی‌کند که هنگام غروب و شب هنگام در خیابان‌های سطح شهر دختران و پسران شانه به شانه هم راه می‌روند، در حالی که بسیاری از آن‌ها ماسک ندارند کنار هم می‌نشینند، سیگار می‌کشند و به هم سیگار تعارف می‌کنند!؟

 

*میزان تلاش مسئولان برای ممانعت از برگزاری نماز جمعه سؤال برانگیز است

حجت الاسلام شامحمدی عنوان کرد: جای سؤال است که چرا ستاد کرونا تنها نسبت به نماز جمعه که در آن تعدادی مؤمن با طهارت و با بدن و لباس تطهیر شده و با رعایت همه دستورات بهداشتی می‌خواهند به اقامه نماز دشمن شکن جمعه بپردازند این چنین جبهه می‌گیرد.

امام جمعه فریدونشهر افزود: اگر ما سخنی از رهبری داریم که می‌فرماید تابع ستاد کرونا باشیم، این سخن را هم از ایشان داریم که می‌فرمایند اگر تصمیمات ستاد کرونا یک جانبه و بی توجه به مسائل دینی بود آن جا می‌توانید آتش به اختیار باشید.

وی با بیان این که ائمه جمعه نمی‌توانند بدون اذن و دستور شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که تنفیذ شده از طرف ولی فقیه است نسبت به برگزاری نماز جمعه اقدام کنند، تصریح کرد: انسان‌های معلوم الحال مرتب با مسئولان مختلف از جمله نماینده ولی فقیه در استان و یا دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تماس گرفتند و با دادن گزارش‌های دروغ تلاش کردند جلو برگزاری نماز جمعه را بگیرند.

خطیب جمعه فریدونشهر با اشاره به این که ائمه جمعه از فرماندار و استاندار دستور نمی‌گیرند و تنها مرجع بالادست ایشان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و کشور است، گفت: این استقلال از افتخارات ائمه جمعه است که بر مبنای تشرع بنا نهاده شده تا ائمه جمعه آزادانه بتوانند از حقوق دین و ملت دفاع کنند و نه تنها این بلکه اگر حتی مسئولان بالادست ائمه جمعه هم از دستورات شرعی تخلف کنند و ائمه جمعه تشخیص دهند نظر ایشان با نظر ولی فقیه در تضاد است این جا نیز ملزم به گوش دادن به سخن ایشان نیستند چه برسد که بخواهند به سخن مسئولانی گوش دهند که گوششان به دهان غرب است.

حجت الاسلام شامحمدی به مسئولان شهرستان تذکر داد این قدر در فضای مجازی شبهه افکنی نکنند چرا که خالی شدن مساجد و کم شدن جمعیت نمازهای جماعت در اثر همین خباثت‌ها و به تردید انداختن مردم است.

امام جمعه فریدونشهر تأکید کرد در هفته‌های آتی نیز که اگر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصمیم گرفت نماز جمعه اقامه خواهد شد و هیچ مسئول دیگری نیز حق اظهارنظر در این رابطه را ندارد و مرجع هرگونه اطلاع رسانی در این موضوع ستاد برگزاری نماز جمعه است که از طریق کانال منسوب به خود و پایگاه خبری رسمی شهرستان یعنی پونه زار اقدام به انتشار آن خواهد کرد.

 

*ایران اسلامی، هدف جنگ قره باغ است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که کشور از ابتدای پیروزی انقلاب درگیر جنگ نرم فرهنگی و رسانه‌ای، جنگ نیمه سخت اقتصادی و جنگ سخت علیه جمهوری اسلامی در قالب توطئه‌های مختلف داخلی و جنگ‌های نیابتی است اظهار کرد: هدف از جنگ قره باغ، تنها ایران اسلامی بوده و آتش بیار این جنگ نیز رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

خطیب جمعه فریدونشهر خاطرنشان کرد: دشمن تلاش دارد با چنین حرکت‌هایی آذری زبان‌های ایران را برای دفاع از آذربایجان و ارمنی‌تبارها را برای دفاع از ارمنستان تحریک کند تا مانند تجمعاتی که در چند روز گذشته در تبریز و تهران رخ داد، کشور را به التهاب بکشاند و این وظیفه هر مؤمنی است که هوشیار باشد و بداند این دشمن خبیث است که آتش این جنگ را به پا کرده است.

حجت الاسلام شامحمدی با بیان این که دشمن در دو جبهه جنگ نیمه سخت اقتصادی و جنگ نرم فرهنگی و رسانه‌ای به طور مستقیم ورود کرده است اما جنگ سخت علیه جمهوری اسلامی ایران را به طور غیرمستقیم مدیریت می‌کند چون از نبرد رو در رو ناامید شده است، جنگ قره باغ را نیز یک جنگ نیابتی دیگر علیه ایران دانست.

امام جمعه فریدونشهر در رابطه با مسائل و مشکلات روز اقتصادی کشور نیز اظهار کرد: آمریکا برای جنگ اقتصادی با ایران وزارت خزانه‌داری، وزارت امور خارجه و سازمان اطاعات سیا را فعال کرده است که وزارت خزانه‌داری مأموریت دارد محل‌های آسیب اقتصادی کشور ما را شناسایی کرده و متناسب با آن تحریم‌هایی را وضع کند، وزارت خارجه مأموریت دارد با کشورهای دنیا رایزنی کرده و برای اجرای تحریم‌ها ریل گذاری کند و سازمان اطاعات سیا نیز در مرتب در جستجوی راه‌هایی است که ایرانی‌ها از ان طریق تحریم را دور می‌زنند تا با معرفی آن به وزارت خزانه داری آن منافذ را نیز ببندند و فشار بیشتری به ایران وارد کنند.

وی افزود: این جنگ تا جایی است که در سال 2017 وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا با 60 کشور وارد مذاکره شدند و 145 مؤسسه مالی را متقاعد کردند که ایران را تحریم کنند تا تمام شاهرگ‌های اقتصادی و حیاتی کشور ما را ببندند و بتوانند شرایط اقتصادی کنونی کشور را رقم بزنند.

 

*وضعیت اقتصادی کشور حاصل غرب پرستی دولت است

خطیب جمعه فریدونشهر اما از نقش دولت و سیاستگذاری‌های رئیس جمهور در کنترل اقتصاد کشور سخن به میان آورد و با بیان این که در جنگ اقتصادی برعکس جنگ نرم و جنگ سخت، مسئولان بیشتر از مردم مسئولیت و نقش دارند، گام‌هایی که مسئولان برای در دست گرفتن اقتصاد و رونق دادن به آن بردارند، برشمرد.

حجت الاسلام شامحمدی در ابتدا ایمان به امداد الهی به مصداق آیه «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم» و آیه «إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنوا» را لازمه هر تصمیم گیری و پذیرش مسئولیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد و دومین گام را بریدن طمع از دشمن دانست و از این بابت که در چند سال اخیر مسئولان ما به شدت وابسته به آمریکا و غرب پرست و کدخدا پرست شده‌اند و اقتصاد کشور را وابسته به نظر آمریکا کرده‌اند اظهار تأسف کرد.

امام جمعه فریدونشهر در ادامه سومین گامی که مسئولان کشور باید برای اصلاح نظام اقتصادی بردارند اعتماد به قدرت و توان مردم و چهارمین گام را برنامه ریزی صحیح اقتصادی و مدبرانه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بانک‌ها با مدیریت و سیاست‌های غلطی که دولت لحاظ کرده است شیوه اشتباهی را اتخاذ کرده‌اند که سبب شده کشور به سمت این ورطه و اقتصاد کشور به سمت ورشکستگی کشیده شود چرا که وقتی سودهای بانکی این قدر بالا باشد، سرمایه گذاران به جای بردن سرمایه به سمت تولید، آن را در بانک‌ها ذخیره می‌کنند که سودش بیشتر است، زحمتی ندارد، خطری سرمایه آن‌ها را تهدید نمی‌کند و احتمال این که ضرر هم بکنند وجود ندارد.

خطیب جمعه فریدونشهر افزود: دولت با عدم کنترل قیمت زمین، ارز، طلا و غیره اقتصاد ما را به این روز درآورده است و موجب شده مردم به جای سوق دادن سرمایه خود به سمت تولید به سمت خرید زمین و طلا و دلار بروند؛ لذا زمانی که انسان به شرایط کشور و این حجم از بی‌تدبیری‌ها نگاه می‌کند یقین می‌کند کشور با معجزه زنده است.

 

*رئیس جمهور به مردم آدرس غلط ندهد

حجت الاسلام شامحمدی با انتقاد شدید از سیاست‌های اقتصادی و منفعلانه دولت که کشور را به لبه پرتگاه رسانده است، گفت: با وجود این همه بی‌تدبیری رئیس جمهور رو در روی مردم ایستاده و  با بیان این که مشکلات کشور ما واشنگتن دی سی به مردم آدرس غلط می‌دهند.

امام جمعه فریدونشهر تأکید کرد: مشکلات کشور ما مسئولان نادان و ناتوان هستند که هفت سال قبل که رهبر معظم انقلاب راه نجات اقتصاد را بیان فرمودند و اظهار کردند آمریکا مشکلی از مشکلات ما حل نمی‌کند این‌ها مانند بچه‌ای که با پدر لجبازی می‌کند و هم به خودش آسیب می‌زند و هم به خانواده، با رهبر انقلاب لجبازی کردند و گفتند آب خوردن ما را هم کدخدا باید حل کند و در حالی که رهبر انقلاب فرموده بودند باید با اقتصاد مقاومتی روی پای خود بایستیم و به دشمن اطمینان نکنیم گفتند در عالم سیاست بدبینی معنی ندارد و وزیر خارجه اظهار کرد من سعی می‌کنم به جای واژه دشمن از واژه دیگری استفاده کنم.

خطیب جمعه فریدونشهر ادامه داد: همان طور که آن‌ها آن روز آدرس غلط می‌دادند امروز هم آدرس غلط می‌دهند و به جای این که بگویند خودشان عامل مشکلات و فقر و نداری و بدبختی مردم هستند می‌گویند هر چه لعن دارید برای واشنگتند دی سی بفرستید.

وی گفت: ما اینجا اعلام می‌کنیم مردم ایران می‌دانند چه کسی را باید لعن کنند و در درجه اول آمریکا را لعن می‌کنند که شما را فریب داد؛ در درجه دوم شما را لعن می‌کنند که ملت ایران را این طور بیچاره کردید و آبروی ملت ایران را بردید که امروز مردم در تأمین مایحتاج اولیه خودشان دچار مشکل هستند و چقدر جوانان که اعتقاداتشان برگشتند و چقدر آسیب‌ها که به دین و مسجد وارد آمد و همه به خاطر حماقت مسئولانی بود که کشور را به لبه پرتگاه بردند و اگر دست نصرت الهی و عنایت امام زمان عجّل الله تعالی نبود به نابودی کشانده بودند.

 

*اگر در اقتصاد به سخنان رهبر گوش می‌دادم وضعیت کشور این نبود

حجت الاسلام شامحمدی خطاب به رئیس جمهور گفت: به شما هشدار می‌دهیم دست از لجبازی‌های کودکانه بردارید و با قبول این که اشتباه کرده‌اید و مردم را فریب دادید، دست از این کارها بردارید و وضعیت مردم را با کار و تلاش دست کم به وضعیت قبل برگردانید وگرنه ملت و شهدا و خانواده‌های شهدا شما را نخواهند بخشید و خون شهدا دامن‌گیرتان خواهد شد.

امام جمعه فریدونشهر در پایان عنوان کرد: مسئولان خطاکار با تعطیلی و تحریم نماز جمعه می‌خواهند کاری کنند که صدایی علیه آن‌ها بلند نشود و مردم باید بدانند ما اگر مانند مسائل نظامی که به رهبر انقلاب گوش دادیم و الان در دنیا سروری می‌کنیم در مسائل اقتصادی نیز پیرو امر ایشان بودیم امروز در اقتصاد نیز در دنیا سروری می‌کردیم.

انتهای پیام/

  1. همشهری گفت:

    سلام و درود بر امام جمعه محترم جناب حجت الاسلام شامحمدی و جناب مهندس صفری فرماندار انقلابی و ولایی شهرستان فریدونشهر

Go to TOP