چاپ خبــر

بررسی مشکلات روستائیان در مجمع عمومی بسیج فریدونشهر

موضوع «ناکارآمدی شبکه توزیع اقلام اساسی به روستائیان و عشایر» در مجمع بسیج شهرستان فریدونشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از دریافت نظرات مختلف تصویب نشده و برای بررسی بیشتر به کارگروه ارجاع داده شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، مجمع عمومی بسیج شهرستان فریدونشهر با حضور امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و بخشدار فریدونشهر برگزار شد. این مجمع که طی یک سال گذشته به دلیل اپیدمی کرونا تشکیل جلسه نداده بود، در جلسه دیروز خود موضوع «ناکارآمدی شبکه توزیع اقلام اساسی به روستائیان و عشایر» را که توسط کارگروه مربوطه انتخاب و بررسی شده بود، مورد بحث قرار داد.

طبق روال جلسات این مجمع که مشکلات مختلف سطح شهرستان در کارگروه‌های مربوطه که قبلاً توسط سپاه تعیین شده‌اند احصا و بررسی شده و سپس برای تصویب به جلسه مجمع آورده می‌شوند در این جلسه نیز یکی دیگر از مشکلات مرتبط با روستائیان و عشایر برای تصویب به جلسه مجمع آورده شد که متشکل از متخصصین، مسئولین، معتمدین و صاحبان فکر و اندیشه است.

مصوبات مجمع عمومی بسیج که در همه نواحی مقاومت بسیج شهرستان‌ها در سطح کشور تشکیل می‌شود، به سپاه استان فرستاده می‌شود تا آنجا نیز بعد از چکش کاری و هماهنگی با نهاد دولتی مربوطه به عنوان یک راهکار عملی برای حل مشکلات مردم به اجرا درآید.

در رابطه با مشکل «ناکارآمدی شبکه توزیع اقلام اساسی به روستائیان و عشایر» در سطح شهرستان فریدونشهر عنوان شد: بسیاری از روستائیان و عشایر برای دریافت کالاهای اساسی خود مجبورند کیلومترها راه را پی کنند تا به مرکز شهرستان بیایند و به عنوان مثال از شرکت تعاونی عشایری کالای مورد نیاز خود را طبق سهمیه مشخص دریافت کنند.

همچنین بیان شد: توزیع سوخت در روستاها چند سالی است که به مشکل خورده است و توزیع به درستی انجام نمی‌شود تا جایی که امسال آبان ماه، سوخت مورد نیاز پاییز و زمستان روستائیان برای ایشان حمل شد.

راهکار مطرح شده برای این عنوان تأسیس شرکت تعاونی‌های محلی ذکر شد که در هر روستا تشکیل شده و پیگیر دریافت اقلام اساسی مردم روستای خود باشند.

بعد از طرح موضوع موافقان و مخالفانی به بحث راجع به مشکل مطرح شده و راهکار ارائه شده پرداختند و برخی نیز موضوع انتخاب شده را محلّ اشکال دانستند که در نهایت تصمیم گیری بر آن شد طرح به کارگروه مربوطه بازگشت داده شود و سایر نیازهای روستائیان همچون درآمدزایی و اشتغال زایی به عنوان مشکلات با اولویت بیشتر نیز مدنظر قرار گرفته و راهکارهای رفع آن مورد بررسی قرار بگیرد.

در این مجمع همچنین طی انتخاباتی بهرام خواجه سعیدی برای یک دوره دو ساله برای ریاست مجمع انتخاب شد و از زحمات علیرضا کلبعلی در این سمت تجلیل به عمل آمد.

  1. فریدونشهری گفت:

    باسلام انشاءالله این نشست مثل نشستهای گذشته : آمدند،نشستند ،گفتند،خوردند،رفتند.ویادشان رفت نباشد.

Go to TOP